Na een lange tijd van dromen (en sparen......

de aanschaf van een 6-cilinder 75 !
Het is een V6 America uit 1989. Ik denk dat de auto bij een aantal van jullie wel bekend is, want hij heeft enige tijd te koop gestaan bij Auto Heida in Bennekom en is ook al een paar keer op het forum voorbijgekomen.
Had de auto een jaar of 2 geleden al eens van dichtbij mogen bewonderen (en ja, toevallig is het mijn favoriete kleur) en de lak en het plaatwerk bleek in een goede staat. Toen zich kort geleden de kans op een proefrit voordeed, kon ik die gewoon niet voorbij laten gaan. Tsja en dan zal je net zien, dat de auto ook nog eens geweldig blijkt te rijden (en fantastich te klinken.......

Ik had nog wel wat vragen of het motorische gedeelte (was mij niet helemaal duidelijk wat de historie is geweest), maar deze zijn allemaal beantwoord zoals ik had gehoopt (w.o. grote beurt waarbij de remmerij is doorgelicht en de distribtieriemen zijn vervangen). Auto had gelukkig ook niet 2 jaar stilgestaan en is de afgelopen tijd regelmatig uitgelaten en op conditie gehouden door Douwe Heida himself. Tenslotte is de auto inmiddels voorzien van een middendempervervanger en einddemper van CSC (en ontbreekt nog steeds het hemeltje van het schuifdak......

Al met al was er toen eigenlijk al geen redden meer aan. Heb nog een maand geprobeerd om tegenargumenten te vinden en jullie begrijpen het al: overal gezocht en nergens gevonden en het gevoel won het uiteindelijk van het verstand. Mijn zus en zwager waren al overtuigd en als zelfs je vriendinnetje (inmiddels ook potentieel Alfist......

Hieronder alvast een fotootje van de nieuwe aanwinst, gemaakt op de oprit van mijn pa & ma tijdens de proefrit. Uitgebreidere foto's van de auto volgen nog.......morgen ga ik het e.e.a rond maken en bekijken wanneer ik 'm op ga halen, maar eerst.......... genieten !!

Grtz,
Alfa75JC