Subject: 164 24vQV
To: alfa164@alfaclub.nl
Hallo!
In een voorgaand nummer van het klaverblaadje las ik een stukje over een 164 24v QV, dus geen Q4, maar een voorwielaangedreven QV.
Het schijnt een bijzondere auto te zijn....dat wist ik al, want ik had hem al een jaar of 3 in mijn showroom staan. Een duitse, nog niet ingevoerde wagen.
Inmiddels is de auto verkocht aan een 164 liefhebbend gezin. Maar het zijn geen internetters of clubdagbezoekers.
Het leek mij leuk om (als Alfa liefhebbende garage) even melding te maken van het feit dat er nog een 164 24v QV in nederland is. Ik neem even aan dat er wel iemand is die de aantallen van de diverse types bijhoudt.
In dit gezin rijden 3 164's, allen bij mij in onderhoud.
Een 12v QV uit 1991, een Super TS uit 1995 en dan deze 24v QV uit 1993.
De laatste is uitgevoerd met een licht lederen interieur met memory kuipstoelen, 17" zender velgen en de auto is zwart van kleur. Alles aan deze wagen functioneert, de airco, de display in het middenconsole, het onderstel. Voordat de auto op de weg kwam is er aan de techniek bijna alles vernieuwd. Distributie, koppeling, remmen, ABS sensoren, etc. etc.
Hij draagt inmiddels het kenteken ........ . En wat een supersnel kanon is dit zeg!!
Wat ik met dit mailtje (buiten het feit dat ik het wel leuk vind om registers en clubs in stand te houden) wil zeggen is eigenlijk: er zijn nog meer leuke en aparte Alfa's onder de mensen dan men denkt.....niet iedereen is te vinden op het internet, en er zijn er nog genoeg die gewoon hun hobby uitleven zonder een clubverband.........
Bij interesse wil ik wel eens wat foto's mailen!
Verder wens ik jullie allen een vrolijke kerst en een Alfa-rijk 2008!!
Met vriendelijke groet,