Anke

RE: Autootje in de kreukels

wo dec 19, 2007 20:32

Het klinkt allemaal heel erg makkelijk maar voorlopig tast ik wat details betreft nog steeds in het duister.
Nee de airbags zitten trouwens nog netjes op hun plek.
De auto is total loss verklaard maar ik heb nog niet met de expert gesproken, weet het van de jongens van het schadebedrijf.
De schade viel hoger uit dan zij berekend hadden (de motorklep zat toen nog vast).
Het is een beetje afwachten wát er kapot is en hoe erg voordat we een beslissing kunnen nemen.
Ik heb ook gehoord dat je soms de auto niet meer terug kan krijgen brrrrrrrrrrrrr :?

Met ons zelf valt het mee: ik heb de spieren van de schoudergordel en onderrug in de knoop en mn zoon in zn onderrug hetzelfde verhaal.
Hebben een tubetje spul voor de spieren en moeten rustig aan doen.

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: Autootje in de kreukels...total loss :(

wo dec 19, 2007 20:41

dat is onzin, jij blijft ten alle tijde eigenaar van de auto, dus jij beslist of je de auto terugwil of niet.
het belangrijkste is dat ze er bij de expert op aansturen dat je niet van de auto afwil, en dus richting total loss met behoud
er wordt tegenwoordig namelijk belachelijk hoog op restanten geboden, dus dat betekend dat je minder overhoudt om de auto te repareren.
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: Autootje in de kreukels...total loss :(

wo dec 19, 2007 21:04

dat is onzin, jij blijft ten alle tijde eigenaar van de auto, dus jij beslist of je de auto terugwil of niet.
Dat is technisch gezien niet waar. Wanneer de verzekering een total loss uitkering doet zijn de restanten van hen. Daarop is die uitkering berekend. En aangezien verzekeringen er niet happig op zijn dat een total loss verklaarde auto weer wordt opgeknapt, kan ik me voorstellen dat sommige maatschappijen moeilijk zullen doen als je de auto wilt houden cq van hun terugkopen.

Als het kan en je gaat hem repareren, zorg er dan voor dat op een of andere manier vast wordt gelegd dat de reparatie deugdelijk is uitgevoerd, anders krijg je de grootst mogelijke gedonder mocht het ooit tot een volgende schade claim komen. Ik zou daar zeker even goed overleg over hebben met je tussenpersoon.
Mijn broer heeft daar ervaringen mee. Hij had een gebruikte 145 gekocht van een officiële Alfa Romeo dealer. Het was een schade auto die door hunzelf volledig was gerepareerd. De auto was weer perfect in orde. Later werd de auto gestolen en toen het op uitkeren aankwam begon de verzekering vreselijk moeilijk te doen, omdat ze erachter waren gekomen dat de auto ooit total loss was verklaard. Ze hadden een berekening dat de toenmalige restwaarde met daarbij de kosten van herstel volgens de norm opgeteld, een heel stuk boven de aankoopwaarde van de auto lag en dat hij daarom niet goed gerepareerd kon zijn, en dus veel minder waard was dan de dagwaarde. Uit mijn hoofd gezegd was de auto een half jaar daarvoor gekocht voor 12.000 gulden, en wilde ze nog maar 6.000 uitkeren. Dat is een heel gedoe geweest en het heeft erg lang geduurd voordat mijn broer eindelijk geld zag. Hij kreeg uiteindelijk dan wel de normale dagwaarde uitgekeerd, maar toch...
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Anke

wo dec 19, 2007 21:04

het belangrijkste is dat ze er bij de expert op aansturen dat je niet van de auto afwil, en dus richting total loss met behoud
Daar hebben we idd op aangedrongen gisteren bij de boys maar................... nogmaals ik weet de details nog niet :?

chopmax
Member
Member

wo dec 19, 2007 21:20

http://www.hartsant.nl/

Je hebt een komma extra in je link
Gehad:
33 Zwart 1.7 8v, olieboot
33 Rood 1.7 16v, van de sloop gered.
33 Groen 1.4 8v, To do: Voorruit, distributie, grote beurt.
Project:?? Mistery car.

Anke

wo dec 19, 2007 21:21

@Alfaganza: pfffffffffffffffffff wat een gedoe zeg. Ik heb ook inmiddels gehoord dat het verschilt van verzekeringsmij tot verzekeringsmij.
Zal de polis er eens op na zoeken, volgens mij geldt total loss met behoud niet voor mij.
Maar als ik jouw epistel zo lees..........misschien toch maar een andere :?

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 19, 2007 21:25

doe niet zo raar joh

een verzekeringsmaatschappij heeft niets over jouw eigendommen te beslissen
laat je niet bang praten door mensen die denken er wat van te weten :wink:

ik heb de laatste tijd al zo vaak auto's "alternatief" gerepareerd omdat ze total loss zouden gaan, maar de eigenaar de auto helemaal niet kwijt wilde.
een goed schadeherstelbedrijf zal alles doen voor de klant om het goed te regelen en niet de makkelijkste weg kiezen door ja te knikken op wat de expert voorstelt :wink:
zoals ik die foto's bekijk, hoef je er echt niets bij te leggen als de reparateur een beetje zijn best doet voor je
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Anke

wo dec 19, 2007 21:33

doe niet zo raar joh
Ik weet het allemaal niet zo en ben vandaag nogal emotioneel, 2 nachten k*t of niet geslapen, pijn in mn schouders en rug pffffffffffffffffffff
Weet dat je geen kul schrijft, was je maar hier :wink: Dit is voor ons thuis de eerste total loss en sowieso mijn 1e aanrijding :?

Ik weet niet hoe lang deze hele kwestie gaat duren maar....bah! heb geen zin om in dit k*t-topic guru te worden :cry:

chopmax
Member
Member

wo dec 19, 2007 21:39

Op basis van mijn persoonlijke ervaringen en wat ik hier aan medische ellende lees, wil ik moeder en kind aanraden op nu een advocaat te nemen.

Ik kan op basis van mijn eigen ervaring Europrotector aanbevelen. Je hoeft ze niet te betalen, dat verhalen ze zelf ook op de tegenpartij.

Ook zeker om er voor te zorgen dat alle lichamelijke ongemak voor de hork, het is alleen maar blik, niet gratis wordt.
Gehad:
33 Zwart 1.7 8v, olieboot
33 Rood 1.7 16v, van de sloop gered.
33 Groen 1.4 8v, To do: Voorruit, distributie, grote beurt.
Project:?? Mistery car.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

wo dec 19, 2007 21:41

doe niet zo raar joh

Ooit wel eens van polisvoorwaarden gehoord, Graffiaturo? Natuurlijk kunnen ze niet beslissen over andermans eigendom, maar dan hoeven ze ook niet uit te keren als dat zo in de polis staat.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

wo dec 19, 2007 21:48

ff een bloemetje voor Anke

Afbeelding

Sterkte met al het gedoe.

Anke

wo dec 19, 2007 21:49

doe niet zo raar joh

Ooit wel eens van polisvoorwaarden gehoord, Graffiaturo? Natuurlijk kunnen ze niet beslissen over andermans eigendom, maar dan hoeven ze ook niet uit te keren als dat zo in de polis staat.
Mee eens! Heb ik wel degelijk iets over gelezen

Anke

wo dec 19, 2007 21:54

Op basis van mijn persoonlijke ervaringen en wat ik hier aan medische ellende lees, wil ik moeder en kind aanraden op nu een advocaat te nemen.

Ik kan op basis van mijn eigen ervaring Europrotector aanbevelen. Je hoeft ze niet te betalen, dat verhalen ze zelf ook op de tegenpartij.

Ook zeker om er voor te zorgen dat alle lichamelijke ongemak voor de hork, het is alleen maar blik, niet gratis wordt.
Ik vind een advokaat een beetje over de top voor spierpijn en een gekreukte auto en zeker voorbarig.
Ik koop wel een Hummer gna gna :twisted: heb zn adres :twisted:

Anke

wo dec 19, 2007 21:55

ff een bloemetje voor Anke

Afbeelding

Sterkte met al het gedoe.
Zelfs het bloemetje lukt vandaag niet :(

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website