Pinin01
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: een register starten..... hoe werkt dat???

ma apr 18, 2005 23:08

@boxer4ever,
ik zou niet weten waarom er een probleem met het pinin register zou ontstaan. [-X ..waar haal je deze wijsheid vandaan????? :?:
Dat is gewoon te lezen op het forum van de site!
weliswaar is dit de mening van 1 persoon, maar toch :D

veel succes aan diegene die het op gaat pakken.
Idd waar haal je die wijsheid vandaan!

Ik geloof niet dat de mening van één persoon op een forum waar iedereen zijn mening kan geven doorslaggevend is voor een hele club. Als dat zo was zou je doorlopend conflicten hebben. Wat er in het verleden is gebeurd is voorbij, en daar moet je het bij laten.

Als het SCARB een 164-register op wil richten moeten ze dat doen!

Het enige wat ik de initiatiefnemers mee kan geven is veel succes!! Maar zoals Buttje al schreef; besef dat het veel werk met zich meebrengt. Ook als het eenmaal opgericht is kun je niet zomaar achterover gaan hangen.
Saluti Erik
Spider 3.0-2000
Spider 2000 Veloce-1973
Bertone 2000 GTV-1973
Ducati 900SS

ARGTV3V6TB
Guru
Guru
Contacteer: Yahoo! Messenger

di apr 19, 2005 01:21

Als je met een goed plan komt is er veel mogelijk!
In het geval van de 164 is er wel een probleem; het Pininfarina-register!

Zij zijn niet erg happig op een apart 164-register. dat ligt in het verleden.
ik ben lid van bijde clubs dus contact zat ;-)
Afbeelding
De flaterfoon, net als een alfa klinkt heel bruut :D (speciaal voor dink ;-) )

ARGTV3V6TB
Guru
Guru

RE: een register starten..... hoe werkt dat???

di apr 19, 2005 01:28

jongens bedank voor de tips... om eerlijk te zijn was het een beetje een opvlieging maar zeker wel serieus! over het pininregister zijn al heel wat discussies geweest en ik vind het eigelijk raar dat ze zoveel tegen gewerkt worden want je heb dan (net als in het boxer register of transaxiale register of alfetta gt,gtv register enz) een groep bijelkaar met een goed ondersteunende club!
maar omdat ook de 164 toch exclusiver en exclusiver wordt zou ie een register moeten hebben bij het scarb.

wie weet ik ga in de komende weken ff lobbieen bij de mensen of er animo voor is en om ff uit te zoeken wat handig is. dus mensen met intresse doe mee!

ciaoo mischa (argtv3v6tb is toch te lang ;-) )
Afbeelding

ARGTV3V6TB
Guru
Guru

di apr 19, 2005 01:30

@boxer4ever,
ik zou niet weten waarom er een probleem met het pinin register zou ontstaan. [-X ..waar haal je deze wijsheid vandaan????? :?:

Ik geloof niet dat de mening van één persoon op een forum waar iedereen zijn mening kan geven doorslaggevend is voor een hele club. Als dat zo was zou je doorlopend conflicten hebben. Wat er in het verleden is gebeurd is voorbij, en daar moet je het bij laten.

Het enige wat ik de initiatiefnemers mee kan geven is veel succes!! Maar zoals Buttje al schreef; besef dat het veel werk met zich meebrengt. Ook als het eenmaal opgericht is kun je niet zomaar achterover gaan hangen.
erik ik heb een goed voorbeeld toch :D
Afbeelding

pinin02

di apr 19, 2005 08:09

@boxer4ever,

Als aanvulling hierop kan ik nog het volgende aangeven: toen Erik en ik op het idee kwamen een pininfarinaregister op te richten wilden we ons aansluiten bij het SCARB omdat wij dit een goede Alfaclub vonden waarbij wij dachten dat wij zouden passen. Na wat correspondentie over en weer is toen gebleken dat wij vanwege onze opzet niet bij het Scarb ondergebracht konden worden. In eerste instantie vonden wij dit vreemd maar na argumentatie van SCARBzijde hebben wij besloten ons hier niet langer tegen te verzetten en zelfstandig verder te gaan. In het begin nog met het idee ; als het een succes wordt komt het SCARB wel terug op haar beslissing maar later toen ons register groter werd en er zich een eigen (informele) cultuur ontwikkelde hebben we dit idee laten varen. In zoverre zou je het van mij een" gepasseerd station" mogen noemen zonder dat daar enige afkeer naar het SCARB uit spreekt.
Velen van ons waaronder ik zelf zijn ook lid van het SCARB , nemen met veel plezier deel aan de evenementen van de club en kijken elke keer weer uit naar het klaverblaadje.
Als er mensen zijn die een register op willen richten binnen het SCARB dan is dat wat mij betreft prima en hoeft dit elkaar niet te bijten. Het pininfarina register is en blijft een zelfstandige club met een eigen identiteit die zich dankzij de inzet van enkele enthousiaste mensen prima zelfstandig staande kan houden.
Ik kan me zelfs voorstellen dat er behalve een 164 register ook nog een 916 register ontstaat binnen het SCARB nu ook de GTV en de spider uit produktie zijn.
Ik wens de mensen die zo'n register binnen het SCARB op willen richten veel succes toe.

Saluti Pinin02

Hilbert
Full Member
Full Member

di apr 19, 2005 11:03

Een register starten doe je niet zomaar, daar is erg veel initiatief, doorzettings vermogen, vrije tijd etc voor nodig. De passie voor het type Alfa moet ongelooflijk groot zijn, sterker nog, er zijn geen grenzen. Een register is ook nooit klaar. Zoals Klaas ook al beschreef is het een pre om een goede website te hebben met een uitgebreid forum, foto albums etc etc.
Ik ben op die manier 5 jaar geleden gestart met de 155 en iedereen hier weet denk ik wel dat ik dat best een leuk model vindt :D :D :wink:
Na 4 jaar als ARTC 155 succesvol te hebben gedraaid zitten we nu ook als Alfa 155 register bij de SCARB, wat uitstekend bevalt !
Hartelijke groeten,
Hilbert
http://www.hs-corse.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

di apr 19, 2005 16:14

Sluit ik me volledig bij aan, wil je een register starten is dit geen sinecure, je zult naast een site en leden in ieder geval een aantal vrijwilligers nodig hebben die participeren om het register draaiende te houden.
Succes !
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

hapemo

di apr 19, 2005 17:16

Ik zit nu ff deze discusie telezen , en moet zeggen , dat er weer heel wat los gemaakt wordt hier.Ik zelf heb ooit de 164 club opgericht, na een aantal maanden leekt het mij toen ook leuk om de SCARB aan te sluiten ,dus niet onder de naam alfa 164 club.nl maar als register.
Ik heb daar met mensen vd scarb kontakt over gehad en diverse malen over gemaild met ze.Als reden dat het register en iet kwam bij de scarb werdt op gegeven , dat de wagen niet oud genoeg was om een register op te stellen van dit type wagen, ook werdt er gezegd dat de 164 niet zou passen bij een club als scarb, hij zou oubollig zijn.Dat was voor mij dan ook een reden om er maar meteen mee te stoppen en mijn lidmaatschap op te zeggen, ben ook een jaar of 2 geen lid meer geweest toen.Na verloop van tijd toch maar weer lid geworden van wege de mooie ritten en het mooie blad.Daarna zijn we met de VARLN in zee gegaan omdaar het register neer te zetten, en daar werden we wel met open armen ontvangen , alleen door omstandigheden met de 164 club is het toen niet door gegaan.Kan heel goed zijn dat het nu erg veranderd is bij de SCARB en dat men mischien nu wel interesse heeft in dit register.Ik wil hier dus ook alleen mee zeggen Mischaheel veel succes ermee , en hopen dat er wat van de grond komt.
tevens zou ik niet weten waarom een 164 register neit zou kunnen ivm PININFARINA regeister, er is toch immers ook iets voor de spiders bij de scarb of niet dan .
Maa rin ieder geval succes met het opzetten als je ermee wil door gaan

Hans
PININ 03

Ram6

di apr 19, 2005 18:15

Er is al veel gezegd over met welke zaken je rekening kan houden en wie eventueel te benaderen.
Toch nog een kleine aanvulling...
Evert: Het 33-register is vanaf het begin teamwork geweest. Ik weet dat het bij het 155-register net zo is.
Die uitspraak kan ik uit eigen ervaring DIK onderstrepen :!: Doe iig niet alles alleen!!
Zorg dat je met verschillende mensen, verschillende taken kan uitvoeren en betrek deze personen er vanaf `t begin bij!
Achteraf een bestaand en goed lopend register, website en alle (leden)contacten overdragen zal nl. niet meevallen!

Als je het alleen wilt doen slokt het ALLE vrije tijd op en ook al heb je dat er voor over, krijg je (en `t register) een groot probleem als je het geheel niet meer kan continueren door uitval (bijv. door gezondheidsproblemen zoals in mijn geval). Bij een klein register zal `t uiteraard anders zijn, maar ik denk dat een 164 register na verloop van tijd ook honderden leden zal hebben)

Het is niet eenvoudig leden te vinden die veel vrije tijd willen spenderen aan bovenstaande activiteiten, maar jullie (164 club) bestaat dacht ik al uit een fanatieke groep, dus dat zal geen probleem zijn. :wink:

Verder; met initiatief en enthousiastme kom je een eind!! :wink: :D

GRT, Ram6

gtj1600
Guru
Guru

di apr 19, 2005 19:32

dus...als ik de diverse forumleden goed begrijp...is er animo, bijten de scarb en het pinin register elkaar niet... en is er wel degelijk iets veranderd binnen de scarb...wel nu dan....wat is er nog op tegen om eens bij de evenementen commissaris te informeren of het haalbaar is een 164 register te starten....praten kan geen kwaad...nee heb ..ja kun je krijgen.

viva scarb en pininregister :wink:
ps. mooi gesproken pinin02.
groetjes uit klein zundert, donnr. 381
gehad : 75 1.8ie , spider 2000 veloce , giulia super
nu : 75 ts , gt1600 junior

Alfa90_Buttje
Full Member
Full Member

di apr 19, 2005 21:31

Nogmaals .. een Pininfarina register past evenmin als een Zagato, Bertone, Giugiaro, Italdesign of Centro Stille register.
Het past niet in de huidige structuur/opzet. Het zijn verschillende manieren van organiseren .. en die bijten elkaar niet maar zijn wel slecht te combineren.

De 164 als register past wel gewoon :)

...wat is er nog op tegen om eens bij de evenementen commissaris te informeren of het haalbaar is een 164 register te starten....praten kan geen kwaad...nee heb ..ja kun je krijgen.
Hier zit misschien al een beetje een denkfout ... of een 164 register haalbaar is moet een registerman zelf uitmaken en onderzoeken. Als die daar van overtuigd is en met goede plannen komt, kan hij daarmee het bestuur overtuigen (een evenementen commisaris is dan ook niet de persoon, maar is wel bestuurslid)

Het bestuur kan alleen maar zeggen van we doen het of we doen het niet .. de rest moet van de oprichter(s!) komen! :)
Laatst gewijzigd door Alfa90_Buttje op wo apr 20, 2005 09:37, 3 keer totaal gewijzigd.
== >> www.alfa90.nl << ==

Alfajack
Member
Member

di apr 19, 2005 22:17

Ik zit nu ff deze discusie telezen , en moet zeggen , dat er weer heel wat los gemaakt wordt hier.Ik zelf heb ooit de 164 club opgericht, na een aantal maanden leekt het mij toen ook leuk om de SCARB aan te sluiten ,dus niet onder de naam alfa 164 club.nl maar als register.
Ik heb daar met mensen vd scarb kontakt over gehad en diverse malen over gemaild met ze.Als reden dat het register en iet kwam bij de scarb werdt op gegeven , dat de wagen niet oud genoeg was om een register op te stellen van dit type wagen, ook werdt er gezegd dat de 164 niet zou passen bij een club als scarb, hij zou oubollig zijn.Dat was voor mij dan ook een reden om er maar meteen mee te stoppen en mijn lidmaatschap op te zeggen, ben ook een jaar of 2 geen lid meer geweest toen.Na verloop van tijd toch maar weer lid geworden van wege de mooie ritten en het mooie blad.Daarna zijn we met de VARLN in zee gegaan omdaar het register neer te zetten, en daar werden we wel met open armen ontvangen , alleen door omstandigheden met de 164 club is het toen niet door gegaan.Kan heel goed zijn dat het nu erg veranderd is bij de SCARB en dat men mischien nu wel interesse heeft in dit register.Ik wil hier dus ook alleen mee zeggen Mischaheel veel succes ermee , en hopen dat er wat van de grond komt.
tevens zou ik niet weten waarom een 164 register neit zou kunnen ivm PININFARINA regeister, er is toch immers ook iets voor de spiders bij de scarb of niet dan .
Maa rin ieder geval succes met het opzetten als je ermee wil door gaan

Hans
PININ 03
Diegene(n) die toendertijd gezegd hebben dat een 164 niet bij een club als de SCARB zouden passen moeten nog maar eens goed nadenken over wat er toen is gezegd... :? Mijn mening is dat de 164 een tijdloos model betreft wat respect verdient! De 164 heeft nl een hele belangrijke rol gespeeld in het voortbestaan van Alfa Romeo in de helft van de 80 'er jaren! Als de 164 toendertijd geflopt zou zijn had het best wel eens slecht af kunnen lopen met ons geliefde Milanese merk, op zijn zachtst gezegd, besef dat wel even goed. Ik hoop dan ook dat de meningen hierover ondertussen wel wat veranderd zijn. Iedereen heeft zijn eigen smaak en budget. Als ik het zou kunnen zou er bij mij ook misschien wel een Junior Zagato in de garage staan maar als je hiervoor de poen (nog) niet hebt wat is er dan mis met bijv.een 164 of en 33 :roll: 8) iedereen beleeft zijn/haar Alfa op eigen niveau. 8) Groeten.

Alfajack
Member
Member

di apr 19, 2005 22:28

Met andere woorden:

Laat iedereen in zijn/haar waarde.
Als er behoefte of vraag is aan een dergelijk register waarom niet? :wink:

Alfa90_Buttje
Full Member
Full Member

di apr 19, 2005 22:50

Nou, het kan bijvoorbeeld best zijn dat er vraag is naar een 156 register, of 147 register .. maar een registerdag of zelfs Spettacolo Sportivo zijn dan al vrijwel niet meer te organiseren omdat je feitelijk over 1000den auto's praat! Een registerdag kun je dan dus wel vergeten .. SS zal met veel moeite nog wel van de grond komen. :(

We zijn met name met de neus op de feiten gedrukt toen het 155 register kwam aansluiten .... zo wordt de registerdag dit jaar al moeilijker te organiseren dan voorgaande jaren toen de 155 er nog niet bij was. ;)

Dus met name om praktische redenen moet er wel enigzins een rem op staan .. maar daarnaast dienen de registers ook ter bescherming van het model. Dus een 156 en een 147 komen daarvoor nog niet in aanmerking. Je ziet ze dagelijks rijden .. een 164 is nooit een veel geziene auto geweest en dit model kan prima enige bescherming gebruiken in de vorm van een club en/of register!

Met name die vorm van bescherming is een groot verschil tussen een club en een register. Een club kan best die intentie hebben, maar van een register is dat gewoon een voorwaarde, een eis voor mijn part.

# let wel: ik probeer hier de SCARB te verwoorden, maar het valt niet mee om een persoonlijke toon te onderdrukken. Als iemand mij wil corrigeren dan roept hij/zij maar #
== >> www.alfa90.nl << ==

pinin02

wo apr 20, 2005 07:39

Nogmaals .. een Pininfarina register past evenmin als een Zagato, Bertone, Giugiaro, Italdesign of Centro Stille register.
Het past niet in de huidige structuur/opzet. :)
Laten we hier nu eens ophouden om elke keer het Pininfarina register naar voren te halen :!: :!: :!: . Hoe wij er over denken heb ik reeds eerder verwoord.

Geef mensen die een 164 register van de grond willen krijgen de steun die ze verdienen.

Saluti Pinin02

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”