norman en monique

nokken as versteller

di apr 19, 2005 20:35

Hallo als je een nokkenasversteller hoort is die dan altijd kapot en moet die dan vervangen worden met vriendelijke groet norman uit brielle

164 Q4

RE: nokken as versteller

di apr 19, 2005 21:45

Hoort? :-k Die snap ik even niet. Leg eens uit.

norman en monique

di apr 19, 2005 22:03

als ik mijn 156 start dan hoor ik hem af en toe doorratelen en mischien hebben er meer alfa last van dat was mijn vraag

164 Q4

di apr 19, 2005 22:23

En dat zou de nokkenasversteller moeten zijn? Die solenoid die er op zit die kun je wel (zachtjes) horen tikken als je er 12V op zet maar ratelen tijdens de start? Komt me vreemd voor.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

di apr 19, 2005 22:52

164 Q4

di apr 19, 2005 23:18

Oh, het mechanische gedeelte. En dan geen ratelend maar meer een dieselachtig geluid. Komt bij de VTC van de Nissan VG30DETT ook wel eens voor maar die doet het dan voornamelijk bij stationair draaien en heeft dan niks met het starten te maken. Bij Nissan is die versteller dan niet kapot maar dan is de veer die er in zit lam. En die kun je bij Nissan zo vervangen.

Ruud33 16V

wo apr 20, 2005 08:30

als hij een beetje dieselend geluid maakt schijnt hij idd kapot te zijn. Mijn monteur heeft gezegd dat het niet zo heel veel uitmaakt en dat het niet per se vervangen hoeft te worden. Alleen heb je marginaal vermogensverlies. Je kunt waarschijnlijk het beste wachten totdat een keer de distr riemen vervangen moeten worden dan is het vervangen van de nokkenasversteller schijnbaar niet zoveel extra werk (lees minder duur).

Terug naar “Algemene Technische vragen”