salvacorse
Junior Member
Junior Member

olie druk 2.0 ts 8v

zo apr 17, 2005 15:24

was ik lekker aan het knorren met mijn giulia 2.0 ts, valt het mij opeens op dat de olie druk meter max 3,2 aangeeft en bij stationair maar 0.
normaal geeft die meter 6 aan bij 5500 toeren en 2 bij stationair.
nu vertrouw ik dat soort meters niet echt en daarom vraag ik nu de volgende vraag.

hoe kun je de olie druk meten ?

groeten,

riccardo

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: olie druk 2.0 ts 8v

zo apr 17, 2005 21:48

was ik lekker aan het knorren met mijn giulia 2.0 ts, valt het mij opeens op dat de olie druk meter max 3,2 aangeeft en bij stationair maar 0.
normaal geeft die meter 6 aan bij 5500 toeren en 2 bij stationair.
nu vertrouw ik dat soort meters niet echt en daarom vraag ik nu de volgende vraag.

hoe kun je de olie druk meten ?

groeten,

riccardo
Wanneer je niet zeker weet of ie wel of niet stuk is probeer ff een andere oliedruksensor uit. Ff omwisselen mot geen probleem zijn lijkt me met een gelijkgestemde :roll:

Berlina addicted
Guru
Guru

RE: olie druk 2.0 ts 8v

zo apr 17, 2005 23:24

Wil je echt 100% zekerheid wat je oliedruk is, is er maar een oplossing. Even een mechanische oliedrukmeter aansluiten op de plaats waar nu de zender zit en je weet het zeker. mvg. Richard.
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 18, 2005 15:42

als je in eens geen olie druk meer hebt op je meter moet je rode olie druk lamp op je dashboard ook gaan branden als deze niet brand is waar schijnlijk je olie druk meter kapot de rode lamp moet ook altijd ff branden als je je contact aan zet zo kan je zien of deze uberhoud functioneert :shock:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: olie druk 2.0 ts 8v

ma apr 18, 2005 17:12

als je in eens geen olie druk meer hebt op je meter moet je rode olie druk lamp op je dashboard ook gaan branden
Die lamp is alleen als je echt GEEN druk meer hebt en zit die wel in het dashboard van je Giulia ?

Mijn vermoeden... een prop uit de krukas gevallen ?

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 18, 2005 18:25

he halllo

ik weet dat niet van een gullia maar is je meter dan goed want anders zouden het ook je krukas lagers wel eens kunnen wezen die hoef je niet te horen maar te veel spelling betekend ook druk verlies had ik met mijn 75

eerst de makkelijke dingen uit sluiten en dan pas verder kijken denk ik

veel succes
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Dottore M
Guru Duplice
Guru Duplice

ma apr 18, 2005 18:56

he halllo

ik weet dat niet van een gullia maar is je meter dan goed want anders zouden het ook je krukas lagers wel eens kunnen wezen die hoef je niet te horen maar te veel spelling betekend ook druk verlies had ik met mijn 75

eerst de makkelijke dingen uit sluiten en dan pas verder kijken denk ik

veel succes
Maar het is ook makkelijker om die proppen te checken ! Als je lagers aan het verslijten zijn gaat dat min of meer geleidelijk toch ?

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma apr 18, 2005 19:36

als je in eens geen olie druk meer hebt op je meter moet je rode olie druk lamp op je dashboard ook gaan branden
Die lamp is alleen als je echt GEEN druk meer hebt en zit die wel in het dashboard van je Giulia ?

Mijn vermoeden... een prop uit de krukas gevallen ?
Maarten's right!!! : Een Giulia heeft GEEN oliedruklampje. :!:

Controleer ook even de stekker achter je middenconsole. Als de cenrale massa-aansluiting daarvan te wensen overlaat krijg je ook ineens een lagere druk.
Leg ev een losse massa kabel aan en controleer nogmaals.

Dat de zenders trouwens stuk gaan is helaas meer regel dan uitzondering, dus er is nog hoop.... :wink:

:idea:
Als je trouwens een los oliedruk kontakt hebt kun je die wel vrij gemakkelijk in de linkerzijde (onder het uitlaatspruitstuk) in het blok schroeven. Suit de draad dan op het handremlampje aan en je hebt wel een controlelampje zonder je dashboard te verkrachten. Zolang je je handrem niet hebt aangetrokken heb een een prima extra waarschuwingslampje.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Terug naar “Algemene Technische vragen”