
De eerste dag voerde ons naar de plaats Marktheidenfeld waar we een hotel aan de Main betrokken.


De volgende dag koinden we de eerste 300 km in twee uur afleggen op autobahn 7 die ons naar de Zwitserse grens voerde waar prompt de twee 33's gecontroleerd werden. Zelfs rijbewijs werd opgevraagd om te controleren of we mogelijk verkeersboetes hadden openstaan.
Kennelijk zagen de bolides er agressief uit in de ogen van de Zwitsers.
Na een tankstop , Shell 100 oiktan, gingen we richting bergen waar de Fluela pas en Ofen pas bereden werden op weg naar ons hotel te Mustair.
Onderweg kwamen we nog de Raitische Bahn tegen.




Na een overnachting in een hotel uit het jaar 1885 werd de reis vervolgd richting Stelvio pas en daarna Bormio/ Livigno/Sankt Moritz en via de Maloja pas richting Como meer en hotel te Gerenzano.




Op de Stelvio pas waren ook de jongens van de Lotus club bezig met hun tour en kregen we van de vriendelijke worstenverkoper gratis drankjes als we voor hem hier reclame wilden maken.





De dag na onze overnachting in Gerenzano gingen we naar Arese voor een bezoek aan het Museo.
Auto werd buiten de poort geparkeerd en na afgifte van paspoort kregen we een badge van het museo.
Wij waren zoals verwacht de enige Alfisti die in het gebouw rondstruinden.
Er waren een paar auto's in onderhoud na het bezoek te Goodwood dus een paar lege plekken.
Ergens achteraf stond de 164 Procar en zelfs de groep C Alfa Romeo die nooit geraced heeft. Moet de foto daarvan nog laten ontwikkelen.
Bijzonder interessant om dat eens van een afstandje weliswaar te kunnen zien.
Na ons bezoek nog even gepraat met de portier die vertelde dat alleen het Centro Stile en de experimentele motorafdeling en het museum nog in Arese gevestigd waren na het staken van de V6 productie.
Wij keken in het hoofdgebouw toen we het museum uitkwamen en het had de schijn dat er al druk ingepakt werd.
Het museum zal over anderhalf a twee jaar naar Rho verhuizen naar een nieuwe locatie en Arese zal verkocht gaan worden.
Dus tegen die tijd maar eens daar gaan rondkijken met een aantal Alfisti , zeker de V6 rijders, om nostaligische herinneringen te bewaren.
Die Italianen kennende flikkeren ze alles weg.
Jammer om deze greep van Fiat op de Alfa historie waar te nemen.
Na ons bezoek in Arese reden we via de Gotthardpas naar Duitsland waar we bij Baden Baden overnachtten om de zaterdag de IAA in Frankfurt te bezoeken.
Wat is dat toch waanzinnig goed geregeld bij onze oosterburen. Gewoon borden Messe volgen en je staat op het Rebstockgelande waar denk ik zo'n 10000 auto's in het weiland geparkeerd worden. Auto stallen en direct op de bus stappen en tien minuten later sta je op de beurs.
Nou Alfa had dus eigenlijk geen nieuws. Leukste Italiaan was de Maserati Quattroporte , Ferrari 430 Scuderia en de Abarth Grande Punto Essesse.
Ook een leuk bakkie was de Brabus C klasse V12 biturbo met 720 pk.
Via een snelle rit over autobahn 3 naar Oberhausen / Arnhem waren we zaterdagavond weer thuis.
De auto's gingen steeds lekkerder rijden . Totaal hebben we iets van 2500 km afgelegd.
Liefhebbers voor een Alfa Stelvio tour 2008?