Ik ben zelf ook lid van de SCARB, maar zie sowieso niet de noodzaak in van een register. Als je ziet wat er nog betaald moet worden op SS aan sessies op het circuit, ga ik liever een keer in de maand vrijrijden.

Ik weet ook niet hoe het werkt mbt registers, maar ik dacht dat de SCARB misschien financieert als je als register iets organiseert?!Om wat te regelenDe 145/6 heeft helemaal geen SCARB of VARLN nodig om dingen te regelen. Dit gebeurt al 6 jaar zo en er wordt genoeg georganiseerd. De opkomsten zijn ook altijd bijzonder goed. De overtuiging is er nog steeds niet om bij de SCARB een register te beginnen.
Ik ben zelf ook lid van de SCARB, maar zie sowieso niet de noodzaak in van een register. Als je ziet wat er nog betaald moet worden op SS aan sessies op het circuit, ga ik liever een keer in de maand vrijrijden.
Dat is exact mijn punt. Hoeveel rijden er nog? Wie zijn de eigenaren? Zijn ze wel allemaal ingeschreven in het register? Wat is de historie van die auto's? Als jij 250 man gaat vinden die mee doen aan het register zijn er nog 9750 auto's oftewel 97,5 % van wat er verkocht is in nederland (ja, dat zijn niet echte getallen maar in mijn ogen realistische aannames) waar je helemaal niets van af weet. Over 3 jaar zijn de helft van die 250 mensen die orgineel mee deden geen eigenaar meer van een 145 of een 146 en is de auto die bekend was in onbekende handen geraakt of gesloopt. Je hebt de komende jaren geen enkele kans om ook maar in de buurt te komen van een zinnig register. Bedenk goed, een register is iets anders als een typeclub zoals de 145club, de 156club of de ARTC155, een register is een database met gegevens van zoveel mogelijk auto's en hun historie. Moderne(re) alfa's serieus nemen in de SCARB? helemaal voor! Leuke typeclubs die voor hun leden leuke dingen doen? Prima, goed initiatief. Een register voor de 145/146? Dapper, maar in mijn ogen kansloos tot de auto's een jaar of 20 oud worden... Ga eens met de mensen praten die het 155 register doen en vraag hun eens naar het succes en het verloop van hun gegevens. Zij weten heel goed hoe dit werkt met zulke jonge alfa's en kunnen je precies vertellen wat je voor resultaat kan verwachten als je er hard je best voor doet, want dat doen zij zeker.Voor Whizmann. 10000? zoveel 145 146 modellen zijn er al bijna niet toegelaten, laat staan dat die er nu nog allemaal rijden?
Alleen jammer dat hierdoor het clubgevoel van de originele oprichters en eerste leden van de 164 club totaal verdwenen is! En daarom dus gewoon geen 145/146 register!. De 145/146 is een gezellige club wat zo moet blijven....Duidelijk...... geklets een 164 is ook geen oude alfa, maar ik vind het kort door de bocht smoesjes over 20 jaar geleden of whatever is nu niet meer, maar dan hou je toch lekker bij het oude, het zal mij de gebruikelijke worst wezen....
Ik heb mede het 164 register opgericht en vind het bij de SCARB perfect, wat jullie doen moeten jullie weten, trouwens mijn laatste post hierover....
Fijne dagen
Ciaoooo
Gr Roel