Dan schat ik dat de 159 behoorlijk duurder wordt dan een qua vermogen vergelijkbare 156. Een EUR 4.000,= moet je wel extra neerlappen. Dat is toch fors te noemen.
De 159 groeit wel flink in afmeting, maar toch. Die extra ruimte heb ik persoonlijk niet nodig, maar voor de EUR 4.000,= vind ik wel een toepassing
De nieuwe 3-serie is niet tot nauwelijks duurder geworden dan z'n voorganger. Voor de Passat geldt ongeveer hetzelfde verhaal.
Alfa wordt wel duurder en zal daar een duidelijke kwaliteitstijging t.o.v. de 156 tegenover moeten stellen.
Oplossing? 147 opvolger wordt groter en er komt ook een SW
6 versnellingen zijn m.i. geen onzin. Voor een diesel niet, omdat die een beperkte toerentalband heeft.
Wat betreft benzine, ik zou willen dat mjin JTS ze had. Overbrengingen zijn nu op acceleratie uitgelegd, dat hoort ook zo bij een Alfa. Alleen in z'n 5 bijna 4000 tpm bij 130 is gewoon veel voor een 2 liter motor. Als je veel in Duitsland rijdt en boven de 130 komt, schiet het verbruik, mede door het hoge toerental, ineens als een speer omhoog. Met een 6e versnelling: minder verbruik en minder geluid.