@Andretti
Gefeliciteerd. Verbaast mij niet voor een man met het grote Alfa hart.
En i.d. ik zou BMW de kandidaat vinden. Ze hebben veel geld en technlogie.
Maserati verliest bijvoorbeeld 19.000 pond op iedere auto die zij verkopen.
Ferrari heeft veel geinvesteerd maar de verkopen blijven ver achter. Nu Maserati is toegevoegd aan Fiat concern kan men met geld dat men opstrijkt van een beursgang Ferrrai even lucht krijgen maar niet voor lang.
Ik vermoedt nog steeds dat FIAT als de donder gezamenlijk met PSA etc auto's gaat ontwikkelen en Alfa Romeo/Maserati worden verkocht.
Verkopen blijven nog steeds achter en er worden op het ogenblik werknemers
thuisgehouden en de produktielijn stilgezet gezien de geringe vraag.
De verkopen trekken buiten Italie aan maar op de thuismarkt , voor mij om onduidelijke redenen, is het gezakt naar een ultiem dieptepunt. Fiat maakt geld maar auto-divisie is zwaar verliesgevend. Die willen af van autoproductie.
Blijven merken naast BMW alleen merken als Toyota, Honda etc. over. De andere grote concerns draaien niet goed en de vele overnames gedurende jaren 90 zijn toch niet
succesvol gebleken. Of het Chinese SAIC??