bert
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: BMW nog geen interesse voor Maserati en Alfa Romeo

wo apr 06, 2005 09:03

@Andretti

Gefeliciteerd. Verbaast mij niet voor een man met het grote Alfa hart.

En i.d. ik zou BMW de kandidaat vinden. Ze hebben veel geld en technlogie.

Maserati verliest bijvoorbeeld 19.000 pond op iedere auto die zij verkopen.
Ferrari heeft veel geinvesteerd maar de verkopen blijven ver achter. Nu Maserati is toegevoegd aan Fiat concern kan men met geld dat men opstrijkt van een beursgang Ferrrai even lucht krijgen maar niet voor lang.
Ik vermoedt nog steeds dat FIAT als de donder gezamenlijk met PSA etc auto's gaat ontwikkelen en Alfa Romeo/Maserati worden verkocht.
Verkopen blijven nog steeds achter en er worden op het ogenblik werknemers
thuisgehouden en de produktielijn stilgezet gezien de geringe vraag.

De verkopen trekken buiten Italie aan maar op de thuismarkt , voor mij om onduidelijke redenen, is het gezakt naar een ultiem dieptepunt. Fiat maakt geld maar auto-divisie is zwaar verliesgevend. Die willen af van autoproductie.

Blijven merken naast BMW alleen merken als Toyota, Honda etc. over. De andere grote concerns draaien niet goed en de vele overnames gedurende jaren 90 zijn toch niet
succesvol gebleken. Of het Chinese SAIC??

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

wo apr 06, 2005 09:04

En hoe gaat hij heten? Bert??? :)
En de kleur???/;)
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 06, 2005 09:33

Een auto een naam geven???? Wat is dat voor nonsens???

100% zeker Giallo, GTA-look, interieur eruit,rolkooi en wat jongleren met nokkenassen etc.
Anders staat dat nog te gebeuren.

GTV Boy
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 06, 2005 09:43

Dre, ik neem aan dat je hem zonder typeplaatjes hebt besteld 8) :?:

Geintje, zo'n 1.6 rijdt best lekker en je hebt een spiksplinternieuwe Alfa.

Veel plezier ermee :!:
156 Sportwagon , 2003.
GTV 2.0 met Twinspark techniek, 1986.

Rens 1.7QV
Guru
Guru

Re: RE: BMW nog geen interesse voor Maserati en Alfa Romeo

wo apr 06, 2005 10:54

(of als laatste echte Alfa.... :shock: )
de laatste echte alfa? die rolde in 1992 van de band toch? of ben ik nu de weg kwijt. echte alfa's is al lang geschiedenis volgens mij en die geschiedenis probeer ik een beetje vast te houden met mijn auto. maar om de 147 een ECHTE alfa te noemen... niet mee eens (sorry dre! maar ik heb begrepen dat je zelf ook een 75 hebt!?!) 8)
Lange discussie: Ik zie het anders en die is in 1994 van de band gerold. Namelijk de 33. Oke hij heeft wel voorwielaandrijving. Maar hij is toch echt door alfa gebouwd net als de Sud. Dus ECHTE alfa.

Maar om even over die achterwielen terug te komen, ik heb eens gehoord dat de spider nog iets langer gebouwd is. Dus 75 laatste echte alfa. Nee ik denk het niet :P Ja laatste transaxle. Of waren de laatste alfa's voor de oorlog gebouwd????? Zo kun je door blijven gaan.

in ieder geval er moeten nieuwe Alfa's verkocht worden. Dus als alle potentiele kopers lezen dat het geen alfa's zijn. dan denken ze :blue_confused: Nou laat dan maar zitten, kijk wel ergens anders. Alleen dan lopen de klanten wel weg :wink: Dus beetje respect over de na FIAT gebouwde alfa's. ik bedoel die hebben nog steeds een ECHT alfa embleem hoor :wink:

Rens
164 TS '97
33 1.7 QV '89

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 06, 2005 11:38

De laatste 100% Italiaanse Alfa Romeo voordat Alfa Romeo's worden voorzien van
motoren die in Melbourne worden gemaakt en verscheept naar Italie, een onderstel dat in Zweden is ontworpen etc. etc.

Trouwens het nostalgisch gejammer is niet alleen voorbehouden aan Alfa rijders. Een echte
Volvo is een vierkante doos, traag, achterwielaandrijving met een B-serie motor.
Saab's zijn niet meer wat ze geweest zijn. Mercedici zweren bij de W123 etc. etc.

De verschillen tussen de merken zijn zo klein geworden. Volvo's hebben nu wegligging!!
Alles heeft een 16 klepper met veel vermogen en rijden is (helaas) een probleemloze handeling.

Er is waarschijnlijk geen vraag meer naar rammelende, achterwielaangedreven Alfa's
waar men eerst een materiaalvriendelijke rijtechniek zich eigen moet maken en die continu de aandacht en stuurmanskunst vragen maar gewoon instappen en rijden.

Niet alleen Alfa's zijn veranderd maar alle auto's. Vergeleken met huidige concurrentie is Alfa nog steeds zeer aantrekkelijk.

Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo

wo apr 06, 2005 12:47

Bert, ik geef mijn auto's ook geen naam hoor, ook geen geslacht... Marja, je begrijpt vast wel waarom ik 'bert' schreef :)

En die discussies over de laatste 'echte' Alfa, dat zal eindeloos tot in de toekomst doorgaan.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Blu Ollandese
Full Member
Full Member

wo apr 06, 2005 14:42

Laatste echte ALFA??? Wel ergens rond 1917 zeker, net voor Nicola Romeo de zaak overnam... :roll:
...Nothing is true, everything is permitted...

'70 Giulia 1300 ti

SCARB LID: 5280

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

wo apr 06, 2005 16:53

De laatste 100% Italiaanse Alfa Romeo voordat Alfa Romeo's worden voorzien van
motoren die in Melbourne worden gemaakt en verscheept naar Italie, een onderstel dat in Zweden is ontworpen etc. etc.

Trouwens het nostalgisch gejammer is niet alleen voorbehouden aan Alfa rijders. Een echte
Volvo is een vierkante doos, traag, achterwielaandrijving met een B-serie motor.
Saab's zijn niet meer wat ze geweest zijn. Mercedici zweren bij de W123 etc. etc.

De verschillen tussen de merken zijn zo klein geworden. Volvo's hebben nu wegligging!!
Alles heeft een 16 klepper met veel vermogen en rijden is (helaas) een probleemloze handeling.

Er is waarschijnlijk geen vraag meer naar rammelende, achterwielaangedreven Alfa's
waar men eerst een materiaalvriendelijke rijtechniek zich eigen moet maken en die continu de aandacht en stuurmanskunst vragen maar gewoon instappen en rijden.

Niet alleen Alfa's zijn veranderd maar alle auto's. Vergeleken met huidige concurrentie is Alfa nog steeds zeer aantrekkelijk.
@Bert:

De Volvo;s 544 en 121/131 werden destijds geroemd om hun prestaties en wegligging....
Denk even aan de taunussen en de 15 emmetjes destijds, dan weet je meteen waarom..:biggrin:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 06, 2005 16:54

Tis wel grappig. Ik heb een boel oude Road and Tracks en vanaf eind jaren zeventig/
begin jaren tachtig werd al over de goeie oude tijd gesproken en de nieuwe modellen
waren wel erg comfortabel geworden. Was niet meer old school.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

wo apr 06, 2005 17:18

@Giulia2000TS

Mij vader heeft eind jaren zeventig korte tijd een Amazone GT in bezit gehad en vond het
een super auto qua looks en uitstekend om normaal en rustig mee te toeren.
Amazone is een mooi ding.
Mid jaren tachtig ook nog eens een 124(voorloper 240) en ik kan mij een ding herinneren: langzaam en nog eens langzaam. In ieder geval niet dynamisch. Hoeft ook niet

De oude Volvo's vindt ik wel erg cool. Dof lakwerk, solide,voelt aan als een tank en
dat typische blazende geluid. 240/740 waren ook een beetje de laatste echte Volvo's.
Nieuwe Volvo's vind ik allemaal te gladjes. Ze zijn helaas niet lomp en log meer.

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

wo apr 06, 2005 18:20

:lol: je bedoelt de houder voor de catheter van Tjon??? als het te snel gaat doet ie het in z'n broek :D :D
LOL

Kom jij maar eens bij mij in de 147 TS....(1,6) zitten dan ... ;)

PS ik hoop um over 2 weken te hebben.... Tis uiteraard in stijl een TROFEO uitvoering... :D
een 1.6 ?????
:D :D :D LOL ff een engine swap verschil merkt Dennis toch niet :D :D :D :D
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Andretti Molletti

wo apr 06, 2005 19:06

Aha... swap... dit weekend dan maar??? :wink:

Ik noem um "Nero Trofeo" (Tis een zwart Metallic trofeo uitvoering. oude model waarmee men raced... 8)

De stabi voor is het eerste ... tweede de nokkenassen... derde de voor schokdempers...
dan tussendoor nog SBS of Hawkblokken... :P

En gevraagd wat CD's voor navigatie in Duitsland/Italie?zwitserland en de rest..

Ronduit schandalig wat die CD's kosten zeg! :evil:

:driving:

PS tis een leasebak hoor!

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”