wims
Guru
Guru

RE: Restauratie Alessandro, BEYOND REPAIR.........

wo jun 13, 2007 09:23

Ai Sander toch...Het is al door velen verwoord, manlieve wat een pech en wat een moed heb je toch. Weet dat we er voor je zijn. En dat er al weer plannen zijn is de beste remedie.

groeten, wim en ina
Na regen schijnt de zon te komen. (mwah.nl)

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

wo jun 13, 2007 09:38

Alles lijkt gezegd....... toch STERKTE!!!!
Dirk - Giulia2000TS

Duc
Guru
Guru

wo jun 13, 2007 11:18

bewonderswaardig hoe je toch meteen alweer aan oplossingen denkt!
Heel veel sterkte wederom voor de komende periode!

Groeten Martijn
RWD german daily, Mito on the side.

Ducati 1098 racer
Ducati 996R racer
Ducati 748 Senna
BMW R 1150 GS Desert FOX
SUZUKI VStrom 650 XT Adventure
"racing because, football, golf and tennis only require 1 ball"

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 13, 2007 16:03

Zo benieuwd hoe het met Sander is en of hij misschien al een nieuw berichtje geplaatst zou hebben dat ik toch even stiekem op mijn werk moest kijken... En wat schetst mijn verbazing Sander? Een vrij positief bericht waarin je spreekt over plannen en zelfs heel stoer schrijft: "heeft het even kunnen laten bezinken"! (Ik heb gauw Ronald ook even een smsje gestuurd!) :D

Het is niet meer dan normaal denk ik dat je zo reageert zoals jij deed als je zulke vervelende berichten krijgt. Berichten die in één klap alles waar je je zo graag mee bezig houdt en het plezier in het leven weg kunnen nemen maar ook voor jou zal het zonnetje weer gaan schijnen Sander! Ik denk wel dat je trots kunt zijn op jezelf, je kracht en je doorzettingsvermogen! Ik kan wel voor ons beide spreken als ik zeg dat wij er enorm veel bewondering voor hebben hoe jij om gaat met elke tegenslag opnieuw en je je niet uit het veld laat slaan. Jij en de liefde voor Alfa zijn samen sterk, dat bewijs je wel weer! :thumbs: :thumbs: :thumbs:

Wij hopen dat je plannen goed uitpakken en zijn er natuurlijk zeer benieuwd naar, hou ons op de hoogte!

Groetjes Cenai.
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

Yvo
Guru
Guru

wo jun 13, 2007 16:48

Veel sterkte!
- Alfa Spider 3.0 V6 1999 nero
- Giulia Super 2020 nero volcano
Bertone modellen verzamelaar.

patje1100
Guru
Guru

wo jun 13, 2007 20:33

Kijk... na dat zinken komt ie toch weer naar boven drijven.

Goed zo.. :wink:

Je weet zelf ook wel dat je er nog lang niet bent. Ik heb het niet over versnellingsbakken, kick downs of pedalen aan je stuurkolom lassen, maar over acceptatie.. Gelukkig denk je in oplossingen ipv problemen ( wees blij in dit geval dat je Alfa minded bent... je moet wel over die spirit beschikken :wink: ). Ook dit ga je de baas worden. Zij het met horten en stoten..

adjesalfa
Advanced Member
Advanced Member

wo jun 13, 2007 21:43

jeetje dit is wel een erge tegenvaller weet eigenlijk niet goed wat ik nu moet type
maar blijf het positief inzien, misschien kunne ze in de toekomst iets verzinnen?
wederom heel veel sterkte!!!

martijn

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

wo jun 13, 2007 21:52

AHA ik lees inderdaad plannen.

als er iets gedraaid of gefreesd moet worden geef je maar een gil dan gaan we kijken wat we kunnen doen.

grt rogeralfa.
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 13, 2007 22:40

@ Cenai: Ik vind zulke reacties dus erg gaaf! :thumbs: Doet me goed! :D

Quadri 75 heeft een hoop zooi gebracht hiero, vooralsnog geen idee wat ik er mee moet. Het gebaar wordt in ieder geval erg gewaardeerd. :thumbs:
Ja, het is allemaal om een handbediende koppeling te maken op de Alfetta. Het zou als volgt werken: met een schakelaar op de versnellingspook bedien je één of twee motortjes, die weer een klep naar de vacüum gestuurde bekrachtiging open of dichtdoen. Dat vacüum wordt gekregen vanaf het inlaatspruitstuk,vanaf alle cilinders. (dat deel zit nog op zijn GTV) Ik zal morgen wel foto's plaatsen. Iemand enig verstand daarvan of de juiste connecties? [-o< (Dat zou het mooiste cadeau, de mooiste forumactie ooit zijn voor mij. 7 juli ben ik jarig, maar of er iets te vieren valt? )

Zo, lang genoeg getreurd nu ( :^o ) Erg leuk, al die plannen, goede bedoelingen en intensies, maar ik kan het niet alleen :!: ! Wie komen er mij nu echt helpen? Laten we beginnen (we gaan gewoon verder) met de schuur. Het komt misschien wat cruw over, maar meen het wel. Het leven gaat wèl gewoon door! (en voor zover ik al een planning zou hebben, lopen we al 3 weken achter)

Oh ja, laat je vooral niet afschrikken of zo, bellen en langskomen mag ALTIJD. (gelukkig heb ik al enkele mensen gesproken. :thumbs: )
Dames en heren, mijn Alfa's moeten rijden!
:idea:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 13, 2007 22:49

Ik heb 15 jaar geleden iemand gekend die met een eerste serie M3 reed, met zo'n systeem er op ! Die man was volledig verlamd tot z'n middel en reed er netjes iedereen uit ! 8)
Maar even dit: jij hebt toch niet meer nodig dan handgas en rem ? Koppeling kan je dan gewoon bedienen met je werkende linkse ! Juist toch ?
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Restauratie Alessandro, BEYOND REPAIR.........

wo jun 13, 2007 22:55

Ik heb 15 jaar geleden iemand gekend die met een eerste serie M3 reed, met zo'n systeem er op ! Die man was volledig verlamd tot z'n middel en reed er netjes iedereen uit ! 8)
Maar even dit: jij hebt toch niet meer nodig dan handgas en rem ? Koppeling kan je dan gewoon bedienen met je werkende linkse ! Juist toch ?
Ja, kan, maar zie het liever toch anders. Met zo'n handgas/remhendel is het lastig schakelen in een bocht lijkt me. :? Over heel-and-toe nog maar te zwijgen! :blue_lol: Ik denk toch echt meer in de richting van gas en remmen met links (doe ik nu toch ook :wink: ) en koppelen met de hand aan de pook. In mijn ogen gewoon het coolste. Eeen soort oldschool selespeed. :blue_cool: (ik weet het, ik ben erg eigenwijs. :biggrin: )

SQUADRA LEO
Guru
Guru

wo jun 13, 2007 22:56

MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Restauratie Alessandro, BEYOND REPAIR.........

wo jun 13, 2007 23:04

Wellicht? Dit is iid geval wel waar ik naar toe wil. Het pedaal moet dan wegneembaar zijn. Het gaspedaal ook, en dan moet daar een andere aangeknoopt worden die over het rempedaal heen naar links gaat. (snappen jullie het nog?) zo kan ik er perfect in rijden lijkt me en is ie in no time omgebouwd voor één van jullie zeg maar. :idea:

ronald
Guru Duplice
Guru Duplice

wo jun 13, 2007 23:21

Die Mazda dealer waar ik mag sleutelen is eens dealer geweest van Klik-en-Go. Dat was een soort systeem die van een gewone schakelauto een automaat maakte. dwz de koppeling werd automatisch bediend. Ik weet niet hoe maar ik ga het eens vragen!
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

do jun 14, 2007 00:14

Ik zat al aan zoiets te denken, blijkt het zowaar al te bestaan ook :lol: Volgens mij gaat dat met je auto's helemaal goed komen en kun je er weer lekker zelf in rijden :thumbs:

Moet nog wel ff kwijt dat ook ik diep respect heb voor de manier waarop je met alle problemen omgaat en je altijd weer concentreert op de positieve dingen en de juiste oplossingen i.p.v. in de put te blijven zitten.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Projecten”