Dat is tegenwoordig niet meer zoVanuit Fr krijg je geen bekeuring opgestuurd.
Nu begrijp ik waarom je de bertone verkoopt..
das in Germania meestal wel t gevalAls er een foto bij de boete wordt meegestuurd weet ik zeker dat die ingelijst wordt en ergens aan de muur komt te hangen![]()
juist, ik kreeg hem ook gewoon thuis gestuurd incl mooie foto (je kon ook erg mooi zien dat ik de flitspaal had gezien, maar niet voldoende kon afremmen..., ik had trouwens 28 euro, alleen hoe hard ik ging weet ik niet meer, zal het eens opzoeken)Wordt rechtstreeks door het Duitse "Ambt" verstuurd, dus niet via nederlandse justitie. Overigens inclusief een mooie foto.
en hoe willen ze dat op het nieuwe rijbewijs doen (zo'n pinpas bedoel ik dan)??Moest naar de plaatselijke Duitse Polizei waar een aantekening op het rijbewijs is aangebracht met een geldigheid van een maand
Ik wou net zeggen. Ik denk dat je mazzel hebt gehad in Zwitserland. Ik ben eenmaal geflitst in Zwitserland (100 waar je 80 mag) en kreeg 160 Euro! boete. Verstuurd door een kantoor van de Zwitserse justitie in Groningen. Kun je wel niet betalen, maar dan komen ze het toch gewoon ophalen via de nederlandse incasso-procedures. Uit andere landen heb ik geen ervaring.Ik ben in 2004 op weg naar World Ducati Week in Misano en terug 4 keer geflits zover ik het goed heb gezien.
Twee keer in Duitsland. Waarvan 1 keer voor en 1 keer achter met 100 waar je 70 mocht.
In Zwitserland met 160 waar je 100 mocht in één keer van beide kanten tegelijk geflits. Toen ik dacht die heb ik toch al binnen ben ik verder hard blijven rijden. Toen weer ik 10 km verderop weer geflits.
Ik heb er nooit iets van vernomen. Maar heb mijn kop ook niet meer in Zwitserland laten zien sindsdien. Dat hou ik de komende jaren ook maar even vol.
Dus misschien loopt het af met een sisser.
Ken jij iemand die een buitenlandse boete kreeg opgestuurd?
Ik niet.
Ok nu wel, Remco.
Ik was op de motorfiets. Dus flitsen voor voren heeft geen zin. Maar ik ben in zwitserland in ieder geval één keer van twee kanten tegelijk geflitst.Ik wou net zeggen. Ik denk dat je mazzel hebt gehad in Zwitserland. Ik ben eenmaal geflitst in Zwitserland (100 waar je 80 mag) en kreeg 160 Euro! boete. Verstuurd door een kantoor van de Zwitserse justitie in Groningen. Kun je wel niet betalen, maar dan komen ze het toch gewoon ophalen via de nederlandse incasso-procedures. Uit andere landen heb ik geen ervaring.
Ik denk dat een van de gevolgen van Europa zal zijn dat boetes uitwisselen steeds gebruikelijker wordt.
Groet,
Rob
weet niet hoe het in zwitserland gaat, maar heb in NL de bekeuring eens 5 maanden moeten wachten op de beschikking.Betekent dat dan vrij voor het leven?
Mijn pa heeft er van de week nog 1 uit Duitsland gehad (in de buurt van Dusseldorf). Vanuit Duitsland sturen ze hem gewoon op hoor, met foto en aller erop en eraan.Ik ben in 2004 op weg naar World Ducati Week in Misano en terug 4 keer geflits zover ik het goed heb gezien.
Twee keer in Duitsland. Waarvan 1 keer voor en 1 keer achter met 100 waar je 70 mocht.
In Zwitserland met 160 waar je 100 mocht in één keer van beide kanten tegelijk geflits. Toen ik dacht die heb ik toch al binnen ben ik verder hard blijven rijden. Toen weer ik 10 km verderop weer geflits.
Ik heb er nooit iets van vernomen. Maar heb mijn kop ook niet meer in Zwitserland laten zien sindsdien. Dat hou ik de komende jaren ook maar even vol.
Dus misschien loopt het af met een sisser.
Ken jij iemand die een buitenlandse boete kreeg opgestuurd?
Ik niet.
Ok nu wel, Remco.