thanks en zelf verzonnen (was eerst een KIAWOK maar dat mag ik nu niet meer zeggen Tazio NovanteHet eerste model uit China voor Alfa wordt de 159WOK
Die is sterk........![]()
![]()
![]()
(Das geen automaat of een gewone versnellingbak maar een ROERbak)
thanks en zelf verzonnen (was eerst een KIAWOK maar dat mag ik nu niet meer zeggen Tazio NovanteHet eerste model uit China voor Alfa wordt de 159WOK
Die is sterk........![]()
![]()
![]()
(Das geen automaat of een gewone versnellingbak maar een ROERbak)

Nou heel veel citroenen daar. Vooral ZX. En verder nieuwe citroen als C6. Maar geen renault en erg weinig peugot.Gek heh. Of zou het iets met degelijkheid te maken hebben (of status kan ook). Het zelfde zie (zag) je toch ook in het (voormalige) oostblok > wel Mercedes, Audi, Opel en VW maar geen auto's uit Zuid Europa (behalve de Dasia en de Polski Fiat natuurlijk)

En tegelijkertijd beschermen ze zoals ook de Jappen & Koreanen hun eigen markt tegen import .
Pas maar op voor de chinezen. Japan had een paar decenia nodig om kwaliteit en uiterlijk goed te krijgen. De Koreanen hebben het kunstje weer afgekeken van de jappanners en zijn binnen 10 jaar al gelijk aan europa en japan. Denk aan de Kia C'dee en de suv.
De chinenzen gaan het afkijken van de Koreanen en zijn binnen x jaar ....

Het blijft onvoorstelbaar dat ze in veel gevallen in staat zijn om dan nog steeds goedkoper te zijn... gaat idd vaak wel ten koste van de kwaliteit... maar niet altijd...Dat onnodig veel gesleep van goederen van hot naar her.....dat is onvoorstelbaar!

Vergeet ook niet onder welk erbarmelijke omstandigheden menig Chinese fabriek draait. Denk aan de nog steeds vele kinderarbeid, extreem lage lonen. En dan heb ik het nog zeker niet over de ecologische drama's die zich in dat land afspelen in het kader van de massa-industrialisatie.Het blijft onvoorstelbaar dat ze in veel gevallen in staat zijn om dan nog steeds goedkoper te zijn... gaat idd vaak wel ten koste van de kwaliteit... maar niet altijd...
Zou ons toch wel vraagtekens moeten doen stellen bij onze economische kwetsbaarheid...

Klopt. In Thailand. Kijk maar op Wikipedia in de eerste alinea. Gericht op verkoop in verre oosten.Hebben ze de 156 destijds naast in Italië ook niet ergens in het verre oosten gebouwd?

I know... I know... maar vrees dat de heren Chinamannen die het voor het zeggen hebben zich daar voorlopig weinig van aantrekken...Vergeet ook niet onder welk erbarmelijke omstandigheden menig Chinese fabriek draait. Denk aan de nog steeds vele kinderarbeid, extreem lage lonen. En dan heb ik het nog zeker niet over de ecologische drama's die zich in dat land afspelen in het kader van de massa-industrialisatie.Het blijft onvoorstelbaar dat ze in veel gevallen in staat zijn om dan nog steeds goedkoper te zijn... gaat idd vaak wel ten koste van de kwaliteit... maar niet altijd...
Zou ons toch wel vraagtekens moeten doen stellen bij onze economische kwetsbaarheid...
Voor mij is nog altijd een criterium geweest, dat een Alfa in Italie gebouwd moet zijn. Bij een "chinese" Alfa zou bij mij de grens absoluut bereikt zijn