Het diff van Madeno is als ik mij niet vergis een platen sper (en Quaife kan hij ook leveren). Het Q2 diff van Alfa (Torsen T2 diff) is voor straatgebruik prima, echt een aanrader. Persoonlijk vind ik 'm te weinig sperren voor circuit omstandigheden, maar daar heeft Torsen dan ook een T2R diff voor op de marktKosta kijk 'ns naar topic over Aernoudts 156 V6 : diff. wordt er onder de loep genomen
Morbidelli rijd met Audi silhouette zoals Balzan dit jaar met Jaguar silhouette in Italiaanse Superstars trophy dus die duikt gelukkig niet meer op bij 156's , Balzan had ik anders wel graag gezien met'n 156 .

Verschil in rijden is groot, veel rustiger stuur (in je handen) en meer grip; op gegeven moment ga je echter altijd weer over de grip-grens heen en dan wordt ie vanzelf weer onrustiger (het stuur), maar wordt stuk sneller weer rustig dan zonder sper. Onder normaal + vlot rijden zal je echter geen grip-loss hebben; alleen als je er echt voor gaat zitten.
Voor circuit gebruik is een sper een 100% must (zeker met FWD), maar dat weet (vrijwel) iedereen denk ik zo

Het diff van Autodelta is een platensper, wat ze standaard onder de conversie van 3.2 naar 3.7 met compressor schroeven, dat vermoedelijk tussen de T2 en de T2R zal zitten. Nu zijn platen en torsen sperren niet echt te vergelijken (zowel qua werking als in de praktijk

Als je gewoon lekker door rijdt, maar niet aan het scheuren gaat, voelt het (afgezien van de kilo's (verdeling daarvan)) niet meer als een FWD auto aan qua rijden de 156 met het Q2 diff.
Daar zit 'm voor mij ook het grootste verschil in qua fun factor RWD/FWD; met FWD kun je minder gooien en smijten (als je dat leuk vindt is dat dus jammer

Back on topic