di mar 22, 2005 21:47
Een update: Op de fahrzeugbrief staat een Europees goedkeuringsnummer, behorend bij een merk, en type auto. Dit nummer correspondeert met de typegoedkeuring welke geldt voor de auto's die in Nederland rondrijden van het zelfde merk en type. NL zou NL niet zjin wanneer je wer een extra formuliertje zou moeten hebben: de CVO. Dit is een verklaring dat de Europese typegoedkeuring, afgegeven in Duitsland, ook geldt voor de Nederlandse wet....... Hoe bedoel je Europees denken. Ik ben bij het keuringsstation van de RDW in Zeewolde geweest en heb de Fahrzeugbrief meegenomen, waarop het E-nummer stond. Ik trof een zeer vriendelijke man die de moeite nam om in de computer te kijken of de CVO voor mijn auto al in hun database zat. En dat was gelukkig zo. Hij heeft een uitdraai van deze CVO gemaakt, en kosteloos meegegeven. Chapeau!! Ik had reeds 2 keer naar de RDW in Arnhem gebeld om te vragen of zij mij konden helpen, maar dat konden zij niet, want daar hielden ze niks van bij, bla bla. Moraal van het verhaal: de aanhouder wint. Tientjestip tot slot: het hoofdkantoor van de Tüv in Nederland blijkt in Vaassen te zitten, en zij verschaffen voor 28 euro elke willekeurige duitse CVO welke je nodig hebt.