Ik ben op zoek naar de juiste kleuridentificatie (RAL) van "Faggio".
Faggio was indertijd een kleur die gebruikt werd op oa Giulia, GT Junior, Alfetta, etc.
Ik weet eigenlijk wel zeker dat daar geen RAL nummer van is. Niet elke kleur wordt nl gedekt door RAL.Ik heb daar ook al eens mee zitten klooien en samen met een bevriende spuiter kwam we daar toen niet uit. Hij had wel kleurenstalen en uiteindelijk heb ik een busje lak gekregen van "De Beer" deze is heel aardig, maar een fractie bruiner.
Als je echter wel een 100% juiste lak vindt hou ik me ook van harte aanbevolen voor merk- en nummers.
Oh ja Faggio is AR 516, maar dat wist je vast al wel.
Beetje uitleg
RAL is een kleur normalisering die wereldwijd gebruikt wordt (net als bijv NCS en Pantone die meer gebruikt wordt in de drukkers wereld) en bevat ongeveer 2000 verschillende kleuren dus niet elke kleur is er in RAL, wat je wel kan doen is een RAL kleur zoeken die jou Faggio het beste benaderd. Linkje naar de RAL kleurenkaart
Edet: het RAL systeem dat gebruikt wordt bij schadebedrijven omvat dus alleen de RAL Classic die 210 kleuren bevat. Alle andere RAL Design zijn ook te maken (bij ons toch) alleen daar heeft niemand een kleurstaal waaier van. En RAL Digital is beetje moeilijk op een waaier te krijgen en zijn dus ook weer bij benadering te mengen.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact
Hé Wim, ik heb een hele folder liggen bij mijn ontwerpstudio met kleurcodes erin (van Alfa, Maserati, Ferrari, enz). Ik weet niet zeker of Faggio er in staat, want het is misschien te oud, maar ik zal wel kijken.
Ik moet het trouwens ook opzoeken voor mijn Giulia "Faggio".
Bij mijn autospuiter was het heel simpel. Je zegt gewoon AR 516, hij slaat het boek op, toetst wat in op de mengmachine en klaar! Komt geen ralwaaier bij kijken.
Staat in de computer van elke lakleverancier. Is wel een receptuur gebaseerd op de basiskleuren van de lakleverancier, maar ik heb AR516 zelfs bij de plaatselijke verfboer in een spuitbus kunnen laten maken.
Voor 10 euro mengt hij de kleur op nummer en stopt het in een 500 ml spuitbus.