Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Lotus is goed bezig

vr mar 02, 2007 16:34

AMSTERDAM, 2 maart 2007

Lotus Sport, de autosporttak van Lotus Cars, onthult in Genève de Lotus 2-Eleven, een circuitracer van 670 kilo met 255 pk.

Deze nieuwste Lotus is bedoeld voor de actieve en enthousiaste autosporter en voert de filosofie van Colin Chapman, ‘prestaties door een beperkt gewicht’, tot in het extreme door. Met een gewicht van slechts 670 kg en een motorvermogen van 255 pk heeft de Lotus 2-Eleven een vermogen/gewichtverhouding die overeenkomst met die van een Formule I auto uit de jaren zestig.

De productiestart van de Lotus 2-Eleven staat gepland voor april 2007 in Hethel, Engeland.



Er komt een circuitversie en een straatversie. Willem van der Kooi van Van der Kooi Sportscars onderzoekt de mogelijkheid ook de straatversie naar Nederland te halen want dat is in principe niet voorzien door Lotus. Die auto zou zonder belastingen zo’n vijftigduizend euro kosten.

Afbeelding
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: Lotus is goed bezig

vr mar 02, 2007 17:01

Met een gewicht van slechts 670 kg en een motorvermogen van 255 pk heeft de Lotus 2-Eleven een vermogen/gewichtverhouding die overeenkomst met die van een Formule I auto uit de jaren zestig.
Gelukkig is het met de passieve en actieve veiligheid beter gesteld dan met een Formule I auto uit de jaren zestig, anders had je ook dezelfde death-rate gehad. Ik heb niet de illusie dat iedere 2-Eleven bestuurder dezelfde rijderscapaciteiten heeft als de mannen van toen...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”