jantje toot

wo dec 29, 2004 20:34

ne dat was ik niet van plan hor hij bevalt me zeer goed alleen rijd het nu voor geen meter

nu maar hopen dat morgen de blok iets is die ik ga overhangen met hulp van
jullie hebben mij al voldoende aangestoken met het virus en het bevalt me wel om een beetje te sleutelen maar dit vind ik wel iets te veel van het goeie

strax moter blok te koop 1cilinder werkt niet :D is dat dan beter voor marktplaats

mvg jan

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 29, 2004 20:42

Succes dan. Je zal het nodig hebben. :thumbs:

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo dec 29, 2004 20:42

Maar gaat die zuiger nu nog op en neer ? (stop eens een stompe schroevendraaier in je bougiegat en draai de krukas)
da's wel een belangrijk gegeven voor een juiste diagnose !
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

jantje toot

do dec 30, 2004 12:00

die zuiger blijft gewoon stil staan dat hebben we al geprobeert in de 4e versnelling gezet en dan de auto een stukje duwen maar die cilinder blijft stil staan maar toch bedankt voor de tip

nu maar hopen dat de nieuwe moter goed is en dat het lukt

mvg jan

jantje toot

do dec 30, 2004 12:58

waar moet ik eigenlijk vooral op letten als ik er een ander blok in ga hangen

mvg jan

Raimon
Guru
Guru

do dec 30, 2004 15:58

waar moet ik eigenlijk vooral op letten als ik er een ander blok in ga hangen

mvg jan
Dat je genoeg technische kennis in huis hebt om er uberhaupt zelf aan te beginnen...

jantje toot

do dec 30, 2004 17:44

die kennis heb ik nog niet in huis maar waar ik het ga doen heft mijn kennis die kennis wel in huis

een heel leuk feitje hebben wij ondekt de onderblok hebben wij de moter nummer gevonden en wat blijkt het is een 1700blok 8v uit 1990 de inlaatspruitstuk is uit 96 de motermanegment is rochester en de inspuit systeem is weber dat voor de 1300/1400 gebruikt wordt

zo heb ik m gekocht morgen heb ik een gewone 1600 boxer moter die erin komt als het goed is want vandaag kon de sloper niet had geen tijd om het blok eruit te halen balen joh

maar ik had van 3verschillende moters 1 gek eigenlijk het moternummer was AR30751

mvg jan

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 30, 2004 20:10

Heb je die motor uit de sloopauto horen lopen? En weet je de kilometerstand? Het blijft altijd een risico, zo`n sloopblok. Straks heb je na heel veel werk een blok dat heel veel olie zuipt of ratelt. Kun je weer opnieuw beginnen.

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 30, 2004 21:10

En smijt die oude uit elkaar ! Kan je zelf proberen vast te stellen wat er mis mee is.
Reviseren zal geen optie zijn, als er een drijfstang gebroken is, is je cilinderwand (wat voor cilinderbussen heeft een boxer trouwens ? ) vast en zeker beschadigd.

Heb je de riem al eens gecheckt ? Is ie niet gebroken aan de bewuste kant ?

jantje toot

do dec 30, 2004 21:39

riemen zijn nog gewoon heel want de achterse cilinder draait gewoon mee

morgen hoor ik de sloop auto ook lopen en die is naar de sloop gegaan vanwege een aanrijding morgen om 1400uur kon ik er pas langs....

mvg jan

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

do dec 30, 2004 21:50

Tja dan denk ik dat Maarten er pal op zit met z'n drijfstang !
Aanrijding ? Waar is ie geraakt ?
'k wil je niet ontmoedigen, maar heb ooit een ruilblok uit een (zware) aanrijding gestoken, achteraf last met de distributie. bleek dat de krukas een tikje had gehad........

Als ik 't moest beslissen: ik kocht een blokje dat niet veel kost, reviseer hem zelf (of laat je kennis dat doen), dan weet je wat je in huis hebt. ipv kapitalen neer te tellen voor een blok met misschien wel slechte zuigerveren, koppakkingen of wie weet wat nog....

Er zijn handelaars die een blok met nieuwe koppakkingen een "gereviseerde" noemen !

jantje toot

vr dec 31, 2004 08:47

dat klopt ja daar ben ik nu ook achter waar ik de auto had gekocht was ook bij een handelaar en zij dat het blok was gereviseerd maar wat blijkt nu er hangt een onmogelijk blok in lees maar eens trug

mvg jan

jantje toot

vr dec 31, 2004 10:17

het blokje gaat omme nabij de 500 euro kosten heb nog geen goedkopere gezien

mvg jan

jantje toot

za jan 01, 2005 14:32

gelukkig nieuwjaar

jaja gister nog hard gewerkt de moter ligt er bijna uit nu ff weekend houden
maandag langs de ww en woensdag werkbegeleiding dan wwer trug naar emmeloord
kan ik weer verder hopelijk loopt ie volgende week

het blok is uit 95 heeft 160dkm gelopen heeft gelukkig dezelfde computer als die van mij een gm rochester (slopel) of niet soms???

de slangen ff vervangen en overtrekken met slangenbeschermer spruitstuk alfa romeo boxer rood maken sensors aanbrengen olie temp en druk koppelingsplaat ook maar mooi meteen vervangen

moter erin aansluiten (kabeltjes knopen) en laten lopen
ik laat weten hoe het verder gaat.....

mvg jan

jantje toot

di jan 04, 2005 12:29

de moter licht al helemaal los nu nog eruit zien te krijgen en dan de andere erin met een beetje geluk loopt ie deze week :lol: :lol: :lol:

wat kan ik er aan doen om er meer uit het blok te krijgen dan de 1600cc standaard heeft
en wat zijn daar dan de kosten van

mvg jan

Terug naar “Algemene Technische vragen”