Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

Re: RE: Tegenovergestelde van geluk........

ma feb 26, 2007 19:50

Banden plakken geen oplossing? Het is gwn echt maar een scheurtje van paar mm in de wang.... :cry:

Gewoon plakken ! :) nooooooooooiiittt een prop, ook geen TUV gekeurde... :?
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

@lf@164

RE: Tegenovergestelde van geluk........

ma feb 26, 2007 20:25

Hmm ik ga maar eens op zoek naar een andere band :roll:

Nog voorkeur of ik 215 of 225 moet aanhouden?

ErwinV6

RE: Tegenovergestelde van geluk........

ma feb 26, 2007 20:26

Ik zou er gewoon 215 op houden, breed zat voor een 164 :wink:

Gebruikersavatar
Vince
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 510
Lid geworden op: di aug 09, 2005 17:37
Locatie: Houten

Re: RE: Tegenovergestelde van geluk........

ma feb 26, 2007 21:05

Hmm ik ga maar eens op zoek naar een andere band :roll:

Nog voorkeur of ik 215 of 225 moet aanhouden?
Kwestie van wat je wil. 215 geeft een iets lager verbruik. Maar je hebt per band wel minder rubber aan de weg dan met een 225. Dus eerder wheelspin, eerder gripverlies in bochten en minder grip bij een noodstop.

Keuzes keuzes... :lol:

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Tegenovergestelde van geluk........

ma feb 26, 2007 22:06

Vind het al gek dat er 215/45/17 op een 164 wordt gelegd. Meestal is het 225/45/17. Daar zou ik dan dus voor gaan, maar dan wel ff de bredere/hogere 225 naar achteren leggen en de smallere/lagere 215 op de vooras leggen.

En die garage zou ik ook wel even de oren wassen, wat hij je verkoopt kan gewoon absoluut niet door de beugel.... Zelf zou ik om uiteg gaan vragen en misschien toch maar eens op zoek gaan naar een andere garage....

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: Tegenovergestelde van geluk........

ma feb 26, 2007 22:23

Er bestaan wel vaker misverstanden over "series" = hoogte van de banden. laatst voor op een auto een 45(225-45-18 ) serie gemonteerd en achterop een 40 serie..(255-40-18 )
klinkt onlogisch maar er zijn officiele omreken tabellen voor... deze moet je altijd volgen ivm oa de werking van het ABS systeem..
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
JeeJee
Member
Member
Berichten: 169
Lid geworden op: wo jan 19, 2005 19:15
Locatie: Esslingen am Neckar (D)

RE: Tegenovergestelde van geluk........

ma feb 26, 2007 22:38

En het is een reden voor APK en technische afkeur. :!:
Op een as moeten banden van gelijke afmeting zitten.
Giulia Super 1.3, 1974, Verde Olivia Metallico
2000 Spider Veloce, 1976, Nero
GTV6 2.5, 1986, Rosso Alfa
Spider 2.0 TS Edizione Elegante, 2003, Nero Metallico
159 Sportwagon, 2009, Grigio Indaco
:driving:

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

Re: RE: Tegenovergestelde van geluk........

ma feb 26, 2007 22:54

Er bestaan wel vaker misverstanden over "series" = hoogte van de banden. laatst voor op een auto een 45(225-45-18 ) serie gemonteerd en achterop een 40 serie..(255-40-18 )
klinkt onlogisch maar er zijn officiele omreken tabellen voor... deze moet je altijd volgen ivm oa de werking van het ABS systeem..
De breedte is ook fors anders in dit geval, dus achter is de wang nog steeds hoger dan voor.... Daarom dus eigenlijk heel logisch, toch? :?:

Groetjes,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”