@lf@164

Tegenovergestelde van geluk........

ma feb 26, 2007 17:16

Even naar de apotheek, even willen inparkeren, TIK.. ik raak met mijn rechtsachterband de stoep.. Hmm no problem. :?

Ik stap de auto de uit... tssssssssssssssssssssssssssssss :shock: :shock:

Wat blijkt...... GAT IN DE WANG VAN MIJN BIJNA NIEUWE PIRELLI 17inch BAND (215-45-17)!!! :x

Even heel snel naar mijn vaste garage gereden; ja jongen, dat valt niet meer te repareren, maar ik heb nog wel zo'n soort liggen, even kijken

Hij had een DUNLOP 225-45-17, best nieuwe band, 50 euries jongeman, gelijk monteren. Propje niet mogelijk? nee niet in de wang! Hmm oke, doe dan maar.. :cry:

Dus nu heb ik 4 banden, waarvan 1 met 225 ipv 215. Dus iets breder.. problemo? :oops:

Ik heb wel mijn eigen band terug gevraagd... iets te pijnlijk om te laten liggen. :cry:

ErwinV6

RE: Tegenovergestelde van geluk........

ma feb 26, 2007 17:50

Ja dat lijkt mij een problemo aangezien de rolomtrek van die ene band groter is dan van de rest!
Beetje raar dat een bandenboer jou die band aanbied! :roll:

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

ma feb 26, 2007 17:56

Voor nood geen probleem maar toch omwisselen door band met goede maat liefst hetzelfde merk en type.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Roeltje 164

ma feb 26, 2007 17:58

Rolomtrek??, hij heeft 215/45/17 en koopt een 225/45/17, das de breedte bij mijn weten, wel stom dat een bandenboer je dat aanbied dat wel, je hebt 2 opties of een 225 erbij kopen aan de andere kant of toch weer een 215 halen, met andere woorden terug gaan naar de bandenboer en hem netjes vertellen dat ie je toch redelijk voor de gek heeft gehouden dit is niet de bedoeling natuurlijk..
Ikzelf had dan even gewacht en het reservewiel gemonteerd en wel de goede band gekocht, en nog wat, een band gaat zomaar niet stuk dus je zal best redelijk hard de stoeprand geraakt hebben........

Michel
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma feb 26, 2007 18:02

215/45 is de hoogte breedte VERHOUDING, dus wat Erwin zegt klopt wel.
Wa gade doen ? DE POLIES BELLEN ? Afbeelding

Roeltje 164

ma feb 26, 2007 18:09

Michel, 45 is de hoogte en 215 is de breedte, maak me niet gek... :roll: :wink: dus heeft het niets met rolomtrek te maken, maar zal aan mij liggen...

gr Roel

@lf@164

ma feb 26, 2007 18:12

Het was geen bandenboer, maar gwn n autogarage, waar ik ook mn waggie heb gekeurd enzoo.. is gwn achter mij..

dus die had zo'n bandje liggen, en gaf aan dat t ni echt kwaad zou kunnen.. :roll:

en een dergelijk bandje is niet goedkoop :cry:

mjaaa, wat zijn de gevolgen als ik zo blijf rijden dan eigenlijk? :?

Sinus 2600 Spider
Guru
Guru

Re: RE: Tegenovergestelde van geluk........

ma feb 26, 2007 18:14

Michel, 45 is de hoogte en 215 is de breedte, maak me niet gek... :roll: :wink: dus heeft het niets met rolomtrek te maken, maar zal aan mij liggen...

gr Roel
De hoogte is een percentage van de breedte. Dus 45% van 215 mm. (of van 225 mm) de rolomtrek is dus zeker anders!
SCARB-Lid: 1719
BMW 520d M
AR Spider 3.2 V6 Q4 Q-tronic (2007)

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

ma feb 26, 2007 18:15

Het was geen bandenboer, maar gwn n autogarage, waar ik ook mn waggie heb gekeurd enzoo.. is gwn achter mij..

dus die had zo'n bandje liggen, en gaf aan dat t ni echt kwaad zou kunnen.. :roll:

en een dergelijk bandje is niet goedkoop :cry:

mjaaa, wat zijn de gevolgen als ik zo blijf rijden dan eigenlijk? :?
Hoog tijd om je bolide elders te laten keuren :shock:

Op één as altijd gezelfde band leggen.!!!!

@lf@164

ma feb 26, 2007 18:20

Banden plakken geen oplossing? Het is gwn echt maar een scheurtje van paar mm in de wang.... :cry:

ErwinV6

ma feb 26, 2007 18:31

Roeltje geloof me wat ik zei klopt ecgt wel hoor! Anders informeer maar bij een 'kundige' bandenboer :wink:

Roeltje 164

ma feb 26, 2007 18:33

gr Roel
De hoogte is een percentage van de breedte. Dus 45% van 215 mm. (of van 225 mm) de rolomtrek is dus zeker anders!
Okee Sinus, bedankt voor je uitleg, weer wat geleerd.. 8) :wink:

Nooit geweten, altijd gedacht dat de getallen voor breedte , hoogte en inch stonden, nou ben ik maar een simpele kok dat scheelt, maar nogmaals bedankt voor de uitleg.

Michel je hebt gelijk en Erwin natuurlijk ook :mrgreen:

tommie
Guru
Guru

ma feb 26, 2007 18:46

Banden plakken geen oplossing? Het is gwn echt maar een scheurtje van paar mm in de wang.... :cry:

wang kan en mág niet!

is het bewegende deel van de band (je vering) daar blijft niets in zitten.. je wilt het risico niet lopen dat op het moment dat ie gemaakt is, je een keer flink gaat jagen, dat ding eruit knalt en je auto onbestuurbaar wordt..
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

maax

ma feb 26, 2007 18:59

Sowieso gaat je ABS behoorlijk over de zeik van 2 verschillende banden op 1 as. Verschillend qua omtrek dan he.....

(ik weet niet of je ABS hebt)

Vince
Advanced Member
Advanced Member

ma feb 26, 2007 19:01

gr Roel
Klopt helemaal. 96,75mm tegen 101.25mm dus. Als je een wagen met ABS hebt kan ie daar behoorlijk van slag van raken. Dus een klapperend pedaal bij vrijwel iedere rempartij.

Rondom het zelfde merk, type en breedte is sowieso sterk aan te raden. Wanneer zich een noodsituatie voordoet reageert band A anders dan band B en dus zal je wagen ook rare dingen kunnen gaan doen...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”