Vorige week in Italië geweest en uiteraard goed opgelet wat er zoal nog te zien was.
Één Alfa 6, rijdend. De enige andere die ik er ooit heb gezien zag er niet bepaald rijdbaar uit.
Alfa 33, type 1 (zwart onderaan), diverse in omgeving Forli.
Diverse 33's waaronder Sportwagon en masse op de sloop (Veneto)
Één sud met chroombumpers, ook nog gewoon in gebruik (Bologna).
Ca. 10 stuks Alfa 75, de meeste niet in echt fraaie conditie.
Bij één van m'n klanten, omgeving Cremona, stond een 75 Turbo QV met 180.000 km op de klok. Ziet er gezien leeftijd en kilometerstand nog vrij aardig uit.
Omdat de eigenaar van deze auto chauffeur bij het bedrijf is, is hij maar een paar keer per dag op de zaak. (uiteraard net niet toen ik er was).
Voordat ik op reis ging had ik me van internet een advertentie voor een 75TS numerata afgedrukt, omdat ik aan het telefoonnummer zag dat het in de buurt van mijn agent was. We hebben ervoor gebeld, maar de -eerste- eigenaar zei dat hij de auto, die echt in nieuwstaat was, binnen een week verkocht had. Helaas dus. Voor de geïnteresseerden, de vraagprijs was EUR 2.800,-. Hij heeft niet verteld voor hoeveel hij wegging, maar zei met slechts een geringe korting.
Ik heb me laten vertellen dat de belangstelling voor de 75 ook in Italië sinds 2 jaar langzaam begint toe te nemen. Een vriend van mijn agent gaat een -liefst zwarte- numerata voor me zoeken
Hij kocht onlangs voor zichzelf een Alfetta QO met 40.000 echte km!