jeroenkorzelius

alfa 164 1992 rotors

di feb 13, 2007 18:00

ik wil mijn rotors van de onsteking vervangen ik dacht dat je ze er zo uit kon klikken maar helaas
kan iemand mij zeggen wat ik allemaal los moet halen voor ik hier aan begin

vast bedankt

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1098
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

RE: alfa 164 1992 rotors

di feb 13, 2007 23:12

Ik weet niet of dat het zelfde zit als bij een 75TS, maar aangezien je het over rotorS hebt zal het wel een twinspark wezen?

Bij de 75TS zitten de rotors gelijmd en moet je de as inclusief rotor vervangen. Verdeler moet er af zodat je de as kunt demonteren. Ik heb bij mijn 75 een keer de onderste gedaan en dat was goed te doen. Ik heb wel eens gehoord dat je ze er ook af zou kunnen breken en er normale op kunt klikken, maar dat moet iemand hier eerst maar bevestigen.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

Re: RE: alfa 164 1992 rotors

di feb 13, 2007 23:21

Ik weet niet of dat het zelfde zit als bij een 75TS, maar aangezien je het over rotorS hebt zal het wel een twinspark wezen?

Bij de 75TS zitten de rotors gelijmd en moet je de as inclusief rotor vervangen. Verdeler moet er af zodat je de as kunt demonteren. Ik heb bij mijn 75 een keer de onderste gedaan en dat was goed te doen. Ik heb wel eens gehoord dat je ze er ook af zou kunnen breken en er normale op kunt klikken, maar dat moet iemand hier eerst maar bevestigen.
Idd gewoon eraf meppen en nieuwe monteren.

andre 166

RE: alfa 164 1992 rotors

wo feb 14, 2007 22:42

de rotors moeten er zo af kunnen en dan bij de brezan of zo kun je zo nieuwe halen dat met dat kompleet asje ken ik niet

Gebruikersavatar
Stef33
Guru
Guru
Berichten: 1098
Lid geworden op: do jun 16, 2005 18:07
Locatie: Rotterdam

Re: RE: alfa 164 1992 rotors

do feb 15, 2007 21:13

de rotors moeten er zo af kunnen en dan bij de brezan of zo kun je zo nieuwe halen dat met dat kompleet asje ken ik niet
Dat is toch hoe ze verkocht worden, zie bijvoorbeeld hbase:

http://mg.dev.autotaal.com/hbase/artike ... OP&s=20&k=

Alleen heeft de 164 blijkbaar 2 dezelfde verdelers met korte as, de 75TS heeft een korte en een lange. Het artiklnummer van de korte as is overigens gelijk aan die van de 164.
Stef
1750 GTV, 1969, AR735 Grigio Indaco
159 SW 1750 TBi, 2010, AR568 Grigio Titanio
Gehad: 33 1.3S, 33 1.7IE, 75 2.0TS, 156 SW 2.0TS

Terug naar “Algemene Technische vragen”