enveekaa

Sissend geluid JTD

vr feb 09, 2007 23:50

Sinds kort heb ik een Alfa 147 JTD :D hele fijne auto!

Alleen valt mij de laatste dagen op dat als ik het gas los laat ik een soort dumpvalve effect krijg, een sissend geluid. Ook tijdens het rijden lijkt het alsof er turbodruk weglekt.
Ik merk niets aan de prestaties van de auto, de turbo werkt nog prima.

Dat een JTD een sissend geluid maakt is niet zo vreemd, maar dit klinkt toch net iets anders.. of verbeeld ik het me gewoon?
Wellicht is er iemand die hier wat zinnigs over kan zeggen!

Thanks!

Tymen QV
Full Member
Full Member

RE: Sissend geluid JTD

za feb 10, 2007 20:59

Hallo Enveeka,

Wat ik vaak meemaak bij deze klacht is dat misschien een turbo/intercooler slang niet helemaal,
goed aansluit, raad dan ook aan om even een afspraak bij de dealer te maken, om na te checken,
voor dat ie er helemaal af schiet en je motor dus geen vermogen meer heeft, ik werk overgens bij een Audi/Vw
dealer dus ik weet niet helemaal de eventuele problemen met een diesel van Alfa Romeo/ Fiat.

Bij deze Succes

MVG

Tymen QV
8)
----------------

enveekaa

za feb 10, 2007 23:30

Ok thanks.. klinkt inderdaad wel logisch! Volgende week heb ik een afspraak voor de 30000km beurt, ik zal posten wat eruit naar voren komt.

Tymen QV
Full Member
Full Member

zo feb 11, 2007 13:26

Succes

Hou ons op de hoogte ben benieuwd.

Groeten

Tymen QV
----------------

enveekaa

ma feb 12, 2007 10:15

Net bij de dealer geweest, ik hoef me niet direct zorgen te maken, hij heeft een stukje gereden en de turbo werkt nog prima.
Het geluid is niet helemaal normaal, maar het heeft geen directe aandacht nodig. Wel bij de volgende grote beurt even aangeven, dan kunnen ze er naar kijken.

Denk dat ik nog wel een second opinion ga halen bij een andere Alfa dealer, vind het een raar verhaal...

enveekaa

di feb 13, 2007 16:22

Net bij Boot Rialto in Leiderdorp geweest, voor een second opinion.
Die gaven aan dat het vervangen moest worden, en niet aan te raden was zonder reparatie naar Val Thorens te rijden. Blijkt een bekend probleem, de monteur in kwestie had binnen letterlijk 1 min de plek te pakken. "Ja komt wel vaker voor, produktie fout"

Slang wordt vrijdag vervangen, netjes.

Waarom Preuninger het nou afdeed als iets volkomen normaals in me een raadsel. Maar ik ga volgende keer in ieder geval naar Boot Rialto.

Roeltje 164

Re: RE: Sissend geluid JTD

di feb 13, 2007 17:35

Net bij Boot Rialto in Leiderdorp geweest, voor een second opinion.
Die gaven aan dat het vervangen moest worden, en niet aan te raden was zonder reparatie naar Val Thorens te rijden. Blijkt een bekend probleem, de monteur in kwestie had binnen letterlijk 1 min de plek te pakken. "Ja komt wel vaker voor, produktie fout"

Waarom Preuninger het nou afdeed als iets volkomen normaals in me een raadsel. Maar ik ga volgende keer in ieder geval naar Boot Rialto.
Omdat Preuninger het helemaal niet snapt, ik ben in Zoetermeer een keer goed gefopt bij hun een jaar of 5 geleden met mijn oude 155 1.8 TS 8v, maar ja toen kwam ik nog niet op het forum :oops: :cry:
Goed gedaan dat je voor een second opinion bent gegaan, zo zie je maar weer.....
Met een gerust hart naar Val Thorens rijden en Roel is helemaal niet jaloers hoor dat jij daar naar toe gaat, have fun...

enveekaa

wo feb 14, 2007 10:33

Ja inderdaad ;-) ben er wel blij mee dat het nog even verholpen is.
Vrijdag om 10:00 uur wordt de slang vervangen, en 's middags vertrekken!

Richard75
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Sissend geluid JTD

wo feb 14, 2007 13:51

ja ik vind het ook vreemd.
als je een auto hoort sissen ga je als eerst kijken of alle turbo/intercoolerslangen goed zijn :roll:

Terug naar “Algemene Technische vragen”