alfaRob33

33 startniet

zo feb 11, 2007 22:09

Hallo allemaal,
het volgende...na een bezoek bij mijn kersverse schoonouders ..wil de 33 niet starten.....althans de startmotor slaat niet aan
spanning genoeg want verlichting valt niet weg !! de verbruikers schakelen uit en daarna is er geen teken van leven !!!!

Startrelais ?? stekkertje los ?? startmotor vast ??

aan de accu kan het niet liggen, spanning genoeg !!!!

wie heeft er tips........me schoonvader had er één.....inruilen voor een Benz.....maar dat is in mijn geval geen optie

Help !!!
Groeten Robert.

jef 75
Guru
Guru

RE: 33 startniet

zo feb 11, 2007 23:14

kan evengoed je contact zijn,heb ik voorgehad en opgelost met startknop direct op de starter.
Afbeelding
zo rijd ik nu al enkele jaren rond.

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

ma feb 12, 2007 09:55

Even aan de zwarte signaaldraad frommelen, dan doet ie het.

Werkt bovenstaande niet dan kun je een doorverbinding maken van de ene Kant waar de plus op gemonteerd is naar de schuif waar de zwarte draad op zit.
Meestal is de zwarte draad wat uitgehard...door hitte van het motorblok - misschien is er corrosie op de aansluiting= WD40 en schoonmaken. :wink:
Werkt dat niet dan is de conclusie dat de bendix van de starter het begeven heeft.

Werkt bovenstaande methode wel dan kun je zo starten als je contact aanstaat. Je moet je dan afvragen of je contact eraan is of het einde van de zwarte draad. Terugplaatsen na reiniging en nog eens proberen "normaal" te starten.

KIJK UIT DAT ALS JE DOORVERDINDT DAT JE GEEN MASSA MAAKT! (dus met die draad niets raken behalve de schuifaansluiting van het zwarte draadje - beter nog om eerst aansluiting op de schuif van de zwarte draad te maken - er tegenaanhoudend alvorens de plusaansluiting aan te tippen)
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

MarcoSprint
Full Member
Full Member

ma feb 12, 2007 11:02

het kan ook zijn dat je startmotor vast zit. Heb ik afgelopen zomer ook gehad. De bendex blijft dan hangen. Even een paar tikken er tegen aan geven en dan proberen te starten. Succes ermee!
In bezit van Alfa 156 1.8 ts 16v SW uit 2004. Eerder een 33 1.5 QV uit 1986 ,een Alfasud Sprint 1.5 Veloce uit 1983, een 33 1.7 16v uit 1994 en een 146 1.6ts 16v uit 2000 gehad

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

ma feb 12, 2007 11:20

Het startmotor relais idd :idea:
Als de auto een tijdje gestaan heeft en is afgekoeld , doettie het dan wel weer :?:
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Speeder

ma feb 12, 2007 14:40

Tikkie met het handvat van een schroevendraaier (op de startmotor)?

alfaRob33

ma feb 12, 2007 18:31

Ik had gisteravond de 33 niet echt warm gereden trouwens, vanmiddag ging ie weer als vanouds, sleutel erin en gaan !!! gelukkig...zonder ook maar iets te doen !!
ik ga de tips even allemaal na, evenals de weg van contactslot tot startmotor, vocht zal ook wel een rol gespeeld hebben, het was echt vochtig gisteravond
giulia-tom bedankt, erg bruikbare tip, maar zal voor de zekerheid de startrelais nakijken en zonodig vervangen, ach mag het na 275.000 KM
en die Benz komt er echt niet !!

Groeten Robert.

jdejager

ma feb 12, 2007 19:08

Heb hetzelfde gehad met mijn 33. Als de motor warm was geworden dan kon je er donder op zeggen dat de startmotor niet meer rond wilde draaien. Werd langzamerhand erger. Was bij mij eerst alleen maar als ik op de snelweg had gereden. Ik deed dan meestal net voordat ik op de plek van bestemming was even de koppeling indrukken en de motor afzetten en deze direct weer proberen te starten. Als dit niet lukte kon ik altijd de koppeling weer laten komen en sloeg de motor weer aan. :lol: Startte hij wel dan kon je de auto gerust wegzetten, dan startte hij later ook wel weer. Was dus ook de bendix die vastzat en na het plaatsen van een andere startmotor nooit meer problemen gehad.

Alfa33_1.7
Full Member
Full Member

ma feb 12, 2007 21:58

Heeft de startmotor ook spanning genoeg? Meet je spanning over de startmotor als je probeert te starten?

Wat ook weleens gezeik geeft zijn start onderbrekers, ook zo'n zinloze uitvinding, geeft altijd narigheid is mijn ervaring. (was het nu tegen diefstal of zoiezo tegen het gebruik van de auto).

Terug naar “Algemene Technische vragen”