SasdeHulk

Eerste alfa 33 1.4 I.E. U9

zo feb 11, 2007 20:36

Heb sinds vrijdag mijn eerste alfa, hij is uit 1994 en ziet er goed uit, het rijden ging in eerste instantie ook lekker,
maar nu komt het. Hij staat nu stil voor de deur :? , wat blijkt, ik krijg met geen mogelijkheid de versnelling er weer in.
Heb er de wegenwacht bij gehad die had het over lekkage en dat er vloeistof bijgevuld moest worden, dit is inmiddels ook gebeurd,
maar na een paar kilometer geeft de koppeling het alweer op en knarsetand de versnelingsbak er vloekend oplos.
Heb eronder gekeken en zag daar wat druppelen, waarvan en vandaan, weet het niet.
Wil dus morgen met frisse en goede moed onder de auto kruipen en mij is bekijken wat er daar onder zoal allemaal te zien is, en wie weet
kan ik het verhelpen.
Zoals ik hier heb gelezen kan het de koppelingscilinder zijn, of zijn er nog meer mogenlijkheden die het schakelen kunnen tegengaan.
graag van jullie kant advies, weet wel hoe ik sleutels en schroevendraaier moet vasthouden en gebruiken, alleen nog nooit geprobeerd.

alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Eerste alfa 33 1.4 I.E. U9

zo feb 11, 2007 21:02

Kan de hulpkoppelingcilinder zijn. Kan ook zijn dat de bak lekt bij de uitgaande stang van het schakelmechanisme. Weet je niet wat voor olie de wegenwacht erbij heeft gegooid? Moest ie onder de auto of kon ie de vloeistof van boven bijvulllen (in het potje onder de motorkap) ?

SasdeHulk

zo feb 11, 2007 22:29

Het was in dat potje bovenin en het was gearvloeistof. Hij vulde dat bij heeft vervolgens ontlucht , en toen schakelde die weer normaal, ik wegrijden, maar na een paar kilometer weer het zelfde euvel.

alfasud1972
Guru
Guru
Contacteer: Website

ma feb 12, 2007 08:42

Ik denk dat het je hulpkoppelingcilinder is, bovenin zit alleen een potje voor je remvloeistof (wat tevens voor je koppelingscircuit is). Als het goed is, is dat potje nu dus weer leeg. Hulpkoppelingcilinder vervangen is niet zo erg lastig maar je hebt wel iemand nodig voor het ontluchten, een nieuwe cilinder kost iets van 40 euro bij de Brezan (of andere automaterialenzaak). Zoek maar even op het forum, de werkwijze voor het vervangen van je hulpkoppelingcilinder is al een paar keer besproken. Een seegeringtang is een aanrader voor deze klus.

SasdeHulk

ma feb 12, 2007 10:40

oke dank je, zal is ff wat gaan sleutelen dan, heb een hulp koppelingscilinder besteld, want inderdaad dat potje was weer leeg.
Als alles erweer onder zit meld ik me wel weer wie weet wat ik nog meer tegenkom.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”