hjoerroe

Alfa 156

za feb 10, 2007 16:13

Hé mede forumgebruikers.

Ik heb een paar vraagjes wat betreft mijn 156 2.0TS van "98?????

Als het koud is kraakt mijn voorwiel ophanging even een poosje en daarna is het weer over!
Wie weet wat dit is?

Is het mogelijk als ik mijn orginele centraledeurvergrendeling met afstandbediening bedien, de richtingaanwijzers gaan knipperen?
Want ik hoor het niet als hij op slot gaat!
Vooral lastig in het donker!

Alvast bedankt en met vriendelijke groet,
Hjoerroe

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

RE: Alfa 156

za feb 10, 2007 17:06

Welkom hier.!

Dat gekraag is waarschijnlijk 1 van je draagarmen. De bussen daarin zijn kennlijk aan het slijten. Zolang de draaipunten nog binnen de tolerantie van de APK vallen is er niets aan de hand, nou ja niets meer als wat je hoort. Wil je zeker weten welke draagarm het is> Zet em in koude toestand op een brug en ga luisteren als je em - in- uitveert. Als je speling voelt op een van de draaipinten is het natuurlijk ook duidelijk, maar dat valt meestal wel mee. Wil je echt uit de wereld helpen? Vervangen is dan de enige duurzame remedie. :wink:
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Rogier156
Full Member
Full Member

Re: Alfa 156

za feb 10, 2007 17:13

Als het koud is kraakt mijn voorwiel ophanging even een poosje en daarna is het weer over!
Even de voorwielen eraf en je onderste en bovenste draagarmen voorzien van wat WD40.
Dan ben je weer een tijd van het gekraak af....

hjoerroe

zo feb 11, 2007 15:28

Hé bedankt voor jullie reactie!

Ik zal het eerst even proberen in te spuiten met wat WD40.
Zo kom ik er denk ik ook wel achter waar het weg komt.

Alfa gr Hjoerroe

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

zo feb 11, 2007 19:49

de centrale vergrendeling werkt standaard al met de knipperlichten erbij alleen kunnen deze uitgeschakeld worden vanuit de computer.

dit kan bij je daeler en kost ong 15 euro en is dus heeeeeeeeeeeeeeeeeeel simpel :wink:

dat van je dat gekraak is 100% zeker je bovenste draagarmen en kosten 40 euro stuk montage mogelijk :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Terug naar “Algemene Technische vragen”