Gebruikersavatar
Bartman
Guru
Guru
Berichten: 1138
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 11:45
Locatie: Vorden

RE: What to do..!?

ma feb 05, 2007 11:53

Jij hebt wel pech met m'n ex zeg. Ik heb 12k probleemloos gestuurd...

Andere computer eraan dan maar?

Mail anders eens even met Alberic van GR Autotechniek op info@gr-autotechniek.nl

Zit bj jou om de hoek, in Dieren.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Gebruikersavatar
Thijs-arnhem
Full Member
Full Member
Berichten: 342
Lid geworden op: di mei 30, 2006 00:11
Locatie: Nijmegen

RE: What to do..!?

ma feb 05, 2007 12:15

Dat dan toch maar eens doen. Het gekke is dat ik gister wel naar Leeuwarden op en neer ben gereden zonder problemen. Bleef expres rond de 100 zitten en dan gaat het gewoon goed :?
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

RE: What to do..!?

ma feb 05, 2007 12:21

hmm hij gaat niet zo lekker he?!
ik heb zoiets niet meegemaakt toen ie in mijn bezit was.

maar het lijkt alsof het met warmte te maken heeft. (hogere snelheid motor warmer...)
zit er onder de bobine een ontstekingsmodule?? of zit die ernaast? Zit er een plaatje met of zonder koelribben onder zodat de bobine of de ontst.module zijn warmte kwijt kan???

Heb je de bobine al eens vervangen voor een andere exemplaar??
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

Gebruikersavatar
Thijs-arnhem
Full Member
Full Member
Berichten: 342
Lid geworden op: di mei 30, 2006 00:11
Locatie: Nijmegen

RE: What to do..!?

ma feb 05, 2007 12:58

Niet echt :(

Bobine en moduul zijn al vervangen. Moduul ziet er zo uit:

Afbeelding

Enige wat er nog niet vervangen is van het hoogspanning gedeelte is de verdeler en rotor. Staat nu als eerst op mijn lijstje, maar het is allemaal niet gratis hè..
Wat is verder precies de functie van de Hall sensor. Heeft deze vervangen zin?

@Bartman: Volgens mij klopt het e mail adres niet, ik krijg mijn e mail terug.
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

Re: RE: What to do..!?

ma feb 05, 2007 12:59

Dat dan toch maar eens doen. Het gekke is dat ik gister wel naar Leeuwarden op en neer ben gereden zonder problemen. Bleef expres rond de 100 zitten en dan gaat het gewoon goed :?
hee thijs,
andere computer heb ik nog liggen.
evenals bobine plus module.
kun je even wat proberen..

Gebruikersavatar
Thijs-arnhem
Full Member
Full Member
Berichten: 342
Lid geworden op: di mei 30, 2006 00:11
Locatie: Nijmegen

RE: What to do..!?

ma feb 05, 2007 13:01

Die computer wil ik wel ff proberen. Echter denk dat ik de bobine en moduul uitgesloten heb.

Stuur je wel ff een PB.
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8936
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: What to do..!?

ma feb 05, 2007 13:30

Bedoel je de Hall sensor op de verdeler? Die geeft de positie van de verdeler door aan de module.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Thijs-arnhem
Full Member
Full Member
Berichten: 342
Lid geworden op: di mei 30, 2006 00:11
Locatie: Nijmegen

Re: RE: What to do..!?

ma feb 05, 2007 14:19

Bedoel je de Hall sensor op de verdeler? Die geeft de positie van de verdeler door aan de module.
Ja die bedoel ik. Kan deze er ook iets mee te maken hebben? Anders vervang ik die ook.
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: What to do..!?

ma feb 05, 2007 21:43

wat mij nu niet duidelijk is is of je nog hebt gekeken naar je bdp sensor een ijectie blok van welk type ook heeft een signaal nodig wanneer deze moet inspuiten dat dit via de BDP sensor gaat bij een 33 weet ik bijna pertinent zeker kijk hier dus toch nog ff naar deze zit met 1 m6 boutje in het vliegwiel huis gemonteerd dit ding wil best vaak kuren vertonen of mischien ben je met je zoektocht naar de storing langs de stekker gegaan en is deze los probeer het zo simpel mogelijk te houden meestal moet je een electrische storing zoeken op de plaats waar je het laatst heb lopen klooien om het ff op zijn boere fluitjes te zeggen :lol:


je motor loopt als deze koud is dus moet iets wezen wat veranderd door de themp idd bv weerstanden afstanden enz en zonder iemand te beledigen fijn electronica is naar mijn weten niet zo heel gevoelig voor themp wisselingen waarom plaatsen ze anders de computers onder de motorkap :D :wink:

wij hebben hier ook een uitspraak voor............. KISS......... Keep It Simpel Stupid (sorry defentie uitspraak :lol: :lol: :lol: :lol: )
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Thijs-arnhem
Full Member
Full Member
Berichten: 342
Lid geworden op: di mei 30, 2006 00:11
Locatie: Nijmegen

RE: What to do..!?

ma feb 05, 2007 22:58

Ik moet toegeven zelf niet onder de motorkap naar de BDP sensor gezocht te hebben, maar mij is zeer duidelijk verteld (zie elders in dit topic) dat een L-jetronic injectiesysteem geen BPD sensor heeft. Ik kan hem ook niet terug vinden in de electrische schema's in de Vraagbaak.

Ik ben het wel met je eens dat de ontsteking moet weten waar de krukas staat. En dat destoring erg lijkt op een defecte BDP sensor. Hoe dit precies werkt bij dit injectiesysteem weet ik ook niet. Misschien dat iemand dat even uit kan leggen?

Voor de rest dacht ik het vrij simpel gehouden te hebben, Bougies, bougie kabels, stekkers etc...

EDIT: Voor de geïnteresseerden: De impulsgever (hall-sensor) onder de rotor was uiteindelijk de boosdoener..
Laatst gewijzigd door Thijs-arnhem op wo feb 06, 2008 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: What to do..!?

di feb 06, 2007 09:28

geloof mij nou dat dat ding er zit...... of iemand moet mij nu enorm gaan laten verbazen door te vertellen hoe anders het injectie systeem weet wanneer het moet inspuiten.... :wink: :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Terug naar “Algemene Technische vragen”