Andretti Molletti

RE: What to do..!?

wo dec 06, 2006 23:28

Zou ik toch eens de bougies eruit halen en vergelijken: links en rechts.. als de ene zijde duidelijk schoner is dan de andere zijde heb je de lekke koppaking gevonden ;)

Gebruikersavatar
Thijs-arnhem
Full Member
Full Member
Berichten: 342
Lid geworden op: di mei 30, 2006 00:11
Locatie: Nijmegen

RE: What to do..!?

wo dec 06, 2006 23:31

Staat voor morgen in de planning :wink: Druk, druk, druk.. :?
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Gebruikersavatar
Thijs-arnhem
Full Member
Full Member
Berichten: 342
Lid geworden op: di mei 30, 2006 00:11
Locatie: Nijmegen

RE: What to do..!?

za dec 09, 2006 02:17

Bougies eruit gehaald, allemaal hetzelfde:
Afbeelding

Ook hebben we perslucht gezet op de cilinders (ong. 8,5 bar) met de zuigers op BDP, geen bellen in het koelwater. Dop van expansievat werkt toch goed, verder nergens lekkages kunnen vinden. Vreemd.
Ook wat resten van een hobby-bob startonderbreker verwijderd; zat een schakelaar onder het dashboard die verbonden was met de bobine aan een kant en aan de andere kant hing een losse draad ergens in de motorruimte (wel afgetaped). Schakelaar omzetten deed dan ook niks. Zou iets te maken kunnen hebben met mijn storing dus: weg ermee.

Voor de rest wel lekker geklust. Wiellagerspeling r.a. verholpen (centrale moer los..), uitlaat stukje verhangen, uitgevonden waarom achterruitverwarming niet werkt: relais ontbreekt :? , lekkage voetenruimte bestuurder ontdekt, nog niet verholpen.

Sfeer fotootjes:
Afbeelding
Brughelften zit hoogte verschil in, daarom hangt hij zo scheef.

Voor de Lancia-adept een natte droom: we hebben gewerkt bij Vincenzo in Heteren:
Afbeelding

Verder tijdens het schoonspuiten van de onderkant van de cilinderkoppen met remmenreiniger gemerkt dat het motortoerental stijgt..
Valse lucht?? :?

Ik hoop van de week een donor 33 op te kunnen halen voor heel weinig geld. Daarvan dan de bobine en moduul overzetten plus nog wat andere dingen.
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

RE: What to do..!?

do dec 21, 2006 14:38

en?
waar lekt ie water?

ennuh donor :P hij rijdt nog steeds hoor :twisted:

Gebruikersavatar
Thijs-arnhem
Full Member
Full Member
Berichten: 342
Lid geworden op: di mei 30, 2006 00:11
Locatie: Nijmegen

RE: What to do..!?

za jan 13, 2007 21:03

Nou ik heb de voorzichtige hoop dat het opgelost is.
Ik had ondertussen gemerkt dat het uitvallen (en soms flink haperen) optrad nadat de motor al een behoorlijke tijd liep of bij flink belasten, wat inderdaad het idee geeft dat er iets te warm wordt.

Ik heb nu (eindelijk) de bobine en ontstekingsmodule vervangen, met dank aan Jasper (The Putch), en ben ff een eindje flink wezen "trappen"... en hij bleef lopen!! :banana:

Lekkage in de voetenruimte is ook weg nadat ik een roestplek op de rand van de dorpel en de bodem heb dicht geblubbert met tectyl. Was me op de brug niet opgevallen omdat het onder de remleidingen en bezine leidingen zat :oops:

Koelvloeistof blijft nu netjes op peil, ik was iets te voorbarig misschien wat dat betreft. Ik heb laatst een andere radiateur geplaatst, misschien dat er nog wat lucht zat hier en daar.
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

Re: RE: What to do..!?

za jan 13, 2007 21:09

Nou ik heb de voorzichtige hoop dat het opgelost is.
Ik had ondertussen gemerkt dat het uitvallen (en soms flink haperen) optrad nadat de motor al een behoorlijke tijd liep of bij flink belasten, wat inderdaad het idee geeft dat er iets te warm wordt.

Ik heb nu (eindelijk) de bobine en ontstekingsmodule vervangen, met dank aan Jasper (The Putch), en ben ff een eindje flink wezen "trappen"... en hij bleef lopen!! :banana:

Lekkage in de voetenruimte is ook weg nadat ik een roestplek op de rand van de dorpel en de bodem heb dicht geblubbert met tectyl. Was me op de brug niet opgevallen omdat het onder de remleidingen en bezine leidingen zat :oops:

Koelvloeistof blijft nu netjes op peil, ik was iets te voorbarig misschien wat dat betreft. Ik heb laatst een andere radiateur geplaatst, misschien dat er nog wat lucht zat hier en daar.
beter 8)
mm ik durf het niet te vragen maar zou je misschien jou oude onstekingsmodule mee willen nemen als je ooit misschien een keer langskomt?

wil toch weten waarom het ding op 2 pitten liep/loopt.
ook al kost het weer wat werk om ermee te kunnen rijden...

jij kunt iig weer lekker rond toeren :D

Gebruikersavatar
Thijs-arnhem
Full Member
Full Member
Berichten: 342
Lid geworden op: di mei 30, 2006 00:11
Locatie: Nijmegen

RE: What to do..!?

zo jan 14, 2007 01:11

Die mag je zeker proberen. Laat maar even weten op welke dagen je thuis bent, dan kom ik wel even langs.
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Gebruikersavatar
damas
Member
Member
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 10:50
Locatie: den helder
Contacteer: Website

RE: What to do..!?

wo jan 17, 2007 20:50

volgens mij heeft iedere auto een bdp sensor :lol:

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

Re: RE: What to do..!?

wo jan 17, 2007 21:10

volgens mij heeft iedere auto een bdp sensor :lol:
tja, en volgens Louis van Gaal is Van Bastens selectiebeleid niet goed...

Fijn dat je dit met ons deelt maar ik denk dat de meesten het hier niet met je eens zijn. Waaronder ik.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
damas
Member
Member
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 10:50
Locatie: den helder
Contacteer: Website

RE: What to do..!?

wo jan 17, 2007 21:19

ok auto,s met elektroniche ontsteking dan met zo een verdelerekapske niet dan

Gebruikersavatar
damas
Member
Member
Berichten: 109
Lid geworden op: zo jan 14, 2007 10:50
Locatie: den helder
Contacteer: Website

RE: What to do..!?

wo jan 17, 2007 21:36

ooh en wie is van gaal nou weer

Gebruikersavatar
Thijs-arnhem
Full Member
Full Member
Berichten: 342
Lid geworden op: di mei 30, 2006 00:11
Locatie: Nijmegen

Re: RE: What to do..!?

do jan 18, 2007 03:24

volgens mij heeft iedere auto een bdp sensor :lol:
Volgens mij niet.
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: What to do..!?

vr jan 19, 2007 21:11

bdp sensor is niet alleen voor een ontstekings tijdstip maar voor meerdere doeleinde bv je inspuiting en er zijn zeker wel auto's met een "verdeelkapske" en een bdp sensor..... dus ff verder zoeken :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Thijs-arnhem
Full Member
Full Member
Berichten: 342
Lid geworden op: di mei 30, 2006 00:11
Locatie: Nijmegen

RE: What to do..!?

zo feb 04, 2007 11:24

GVD!! :evil: :evil:

Afgelopen nacht (waarom altijd s'nachts :? ) is hij, na een poosje goed gelopen te hebben, weer opeens uitgevallen! Kon deze keer net een tankstation binnen rollen. Reed weer voor langere tijd een hoge snelheid (Utrecht-Nijmegen met zo rond de 150 op de klok). Half uurtje koffie drinken en starten lopen.. ](*,)

De bougies, bougiekabels, bobine en onstekingsmodule heb ik vervangen, stekkers op de bobine schoongemaakt. Ook een klein massa stekkertje op de module (komt vanuit de kabel boom, als ik hem lostrek valt de motor ook meteen uit) heb ik naar een betere massa gelegd.

Waar kan ik het nog meer zoeken, inspuitcomputer misschien? Hall sensor??
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Gebruikersavatar
Thijs-arnhem
Full Member
Full Member
Berichten: 342
Lid geworden op: di mei 30, 2006 00:11
Locatie: Nijmegen

RE: What to do..!?

ma feb 05, 2007 11:27

Niemand meer een idee? :(
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

Terug naar “Algemene Technische vragen”