Par.156

Knipperend lichtje batterij tijdens draaiende motor ?Alfa 90

za feb 03, 2007 14:03

Ik heb een probleemke met de Alfa 90 het is een 2.5 V6 QO.
Ik heb er een nieuwe batterij ingestoken, en bij een gestarte motor blijft het lichtje van de batterij knipperen op de check control.
Bij rijden of bij stationiar draaien blijft deze knippen zo erg dat hij de hele batterij leegtrekt en gewoon stilvalt...

Het eerst wat wegvalt is het het digitale dashboard, en iets daarna valt de hele auto uit...

Wat is de oorzaak ??

Weet iemand misschien wat ik direct moet zoeken want van de handleiding ben ik niet veel slimmer geworden....

Gebruikersavatar
Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2780
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 14:44
Locatie: Groningen

RE: Knipperend lichtje batterij tijdens draaiende motor ?Alf

za feb 03, 2007 14:05

Laad ie wel op? Misschien even proberen te meten..

Par.156

RE: Knipperend lichtje batterij tijdens draaiende motor ?Alf

za feb 03, 2007 14:07

Hij laat bij maar laat ons zeggen vandaag alles in orde...
Morgen weer niet etc... Nen auto met zijn eigen wil...

Gebruikersavatar
elio
Guru
Guru
Berichten: 1093
Lid geworden op: vr jun 10, 2005 18:11
Locatie: antwerpen (B)

RE: Knipperend lichtje batterij tijdens draaiende motor ?Alf

za feb 03, 2007 15:42

Het lijkt me sterk dat dat knipperlichtje van de check control je batterij zou leegtrekken... ik vermoed ook dat de alternator niet bijlaadt...
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8048
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Knipperend lichtje batterij tijdens draaiende motor

za feb 03, 2007 18:11

Hij laat bij maar laat ons zeggen vandaag alles in orde...
Morgen weer niet etc... Nen auto met zijn eigen wil...
Als ie bij verhoogd toerental max 14.4 Volt laadt is dat ok. Probeer bij eenzelfde toerental eens alle zware verbruikers (kachelaanjager, achterrruitverwarming alle verlichting inclusief grootlicht en mistlampen etc) aan te schakelen .Kijk dan of ie nog boven de pakweg 13 Volt blijft. Zo niet zijn waarschijnlijk de koolborstels van de dynamo (ok alternator zo u wilt... :wink: ) ver versleten. Die zitten samen met de spanningsregelaar achterop de dynamo in een kunststofbehuizing (meestal wit plastic)
Controleer ook de dikke (rode) laadstroomdraad die van de dynamo naar dat verdeelkastje met afdekplaatje op je binnenscherm gaat. Die draad loopt vlak langs je warme uitlaat en wil door het uitharden wel eens een inwendige breuk hebben >soms wel laadstroom/soms niet... :?
Suc6, grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Algemene Technische vragen”