Alfa Romeo Sneek

Waar moet ik op letten?

do feb 01, 2007 16:10

Hallo allemaal,

Ik zal mij ff voorstellen.. Ik ben christiaan en ik kom uit sneek (friesland). En net zoals velen hier ben ik gek op alfa auto's met name de 33.
Nou heb ik gelijk een paar vragen.
Ik ga zaterdag kijken voor een alfa romeo 33 1.7 16V uit 1992, ik ben verder niet echt bekend met die auto's.
wat zijn veel voorkomende problemen van die auto en waar moet ik op letten als ik de auto wil aanschaffen. de auto heeft al meer dan 2 ton gedraaid. Ik wil natuurlijk niet opgelicht worden. dus mensen wat moet ik allemaal ff controleren voordat ik hem kan halen/nemen?
Alvast bedankt
mvg Christiaan

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Waar moet ik op letten?

do feb 01, 2007 16:12

Welkom hier en ik zou zeggen als je dit eens leest heb je de grootste problemen al gehad.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Alfa Romeo Sneek

Re: RE: Waar moet ik op letten?

do feb 01, 2007 16:22

Welkom hier en ik zou zeggen als je dit eens leest heb je de grootste problemen al gehad.
Hey bedankt man, Hier heb ik veel aan!!
Groetjes

Loefie

do feb 01, 2007 17:07

check even of alle naden, kieren tussen de deuren, motorkap, kofferbak etc gelijk zijn. Als ze uit verband zijn betekend het dat dit een schade auto is. Verder zou ik ook alle electronica checken. Dit schijnt nog wel eens een probleem te zijn bij de 33

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

do feb 01, 2007 18:54

Let even op de koelwater temperatuur als je de auto voor het eerst start. Als die niet lager dan 30 is, dan is de auto misschien al warm gereden. Dit zou dan kunnen duiden op startproblemen en inhouden bij koude motor en alle randverschijnselen van dien. Heb zelf geen 16v, maar het bokken van koude 16v's heb ik al aardig wat keren voorbij zien komen hier.....

Tip van ome sip: Wil niet al te snel een goede 16v kopen.....enniehoe: succes!

R11i

do feb 01, 2007 19:30

Ha!

Heb ook gezocht naar een dergelijk exemplaar...

Toendertijd ook een topic geopend met aantal vragen, komt een 33 16V ter sprake.. welke ik, niet voor die prijs gekocht heb (weet je dat ook gelijk)
check die kar

Uiteindelijk heb ik een 75 TS aangeschaft (net zo snel), echter liggen de prijzen daarvan net ff hoger.

Zien er iig puik uit die wagentjes en volgens mij één van de (onderhoud buiten beschouwing gelaten) de snelste auto's voor de laagste wegenbelasting/verzekering prijs.

succes.

Terug naar “Algemene Technische vragen”