Ron van D

Electrisch raam linksvoor

ma jan 29, 2007 15:32

Hallo allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een Alfa 164 Super 3.0 V6 12v. Nu heb ik een probleem met het electrische raam linksvoor. De schakelaar daarvan krijgt blijbaar geen stroom. Deze doet het wel als ik hem op de stekker van het raam rechtsvoor zet, dus de schakelaar zelf is in orde. Kan dit een defecte zekering zijn of zouden in dat geval alle ramen niet meer werken ? Indien het een los contact of stekkertje is zijn er dan nog plekken waar ik zeker even moet kijken of alles nog vastzit ?

Bijvoorbaat dank voor jullie reacties :-).

grt
Ron

Ruben
Member
Member

RE: Electrisch raam linksvoor

ma jan 29, 2007 21:53

Ik zou eerst de zekering controleren, maar denk dat dat voor alle ramen hetzelfde is.
Dan ff de deurbekleding eraf zodat je bij het motortje kan en meten of er spanning op komt als je de schakelaar indrukt.
Soms zijn de contacten wat geoxydeerd, meet de zwarte draad (aarde) ook door op weerstand met een multimeter
Ducati 900 supersport 1993
Ducati 748 2003
Alfa Romeo 75 T-spark 1988
Alfa Romeo Giulietta 2.0 1983

pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 29, 2007 22:05

anders ff de bedrading die door de deur naar de auto loopt ff nakijken willen nog wel eens knikken en stuk gaan
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

wilco
Member
Member

di jan 30, 2007 14:17

zover ik weer zitten links en rechtsvoor op verschillende zekeringen.
Had vorig jaar die van rechts kapot.
164 3.0 24V 1997

Ron van D

di jan 30, 2007 15:27

Heb net even de zekeringen links en rechts omgewisseld, maar dat had helaas geen resultaat. Toch maar op zoek naar losse draadjes of stekkertjes dan.

Ron van D

vr feb 02, 2007 16:03

Probleem opgelost :-)

Blijkbaar is er in het verleden al een keer narigheid met de bedrading geweest. Zo te zien liggen er nieuwe draden (inclusief zekeringhouders) vanaf de accu naar het raam cq schakelaar. nadat ik de zekeringen even had verwijderd en weer teruggezet werkt de bediening van mijn raam weer. Het is weliswaar niet helemaal origineel meer, maar ik doe het er maar mee.

grt
Ron

Terug naar “Algemene Technische vragen”