hugo
Member
Member

Prijzen Alfa 75 2.0 Twin Spark en 3.0 V6 en de 1.8 IE

zo jan 28, 2007 19:48

Het valt me erg op dat de prijzen van de TS'jes momenteel erg hoog ligt. Voor een mooie, nette, rijdende TS ben je al snel 2500-3000 Euro kwijt, voor een uitstekende betaal je richting de 4500 Euro. Ook staan er stukken minder te koop dan een goed jaar geleden.

De prijzen van de TS'jes lagen een anderhalf tot 2 jaar geleden toch echt gemiddeld 1000 tot 1500 Euro lager.

De 3.0 V6'en lijken momenteel ook redelijk aan een bodem te zitten. De prijzen schommelen van 1750 ( met apk, wel het bekende roest) tot 5000 Euro voor een strakke. Prijzen van deze wagens lagen een goed half jaar tot een jaar geleden toch zeker een euro of 800 hoger.

En de 1.8 IE zitten blijkbaar ook redelijk op een dieptepunt.

Het is alom bekend dat er een schommeling is in de prijzen van wagens. Het kan ook te wijten zijn aan de hoge brandstofkosten, misschien een van de redenen waarom de V6'en scherp geprijst blijven.

Blijven de prijzen van de TS'en stijgen of zullen ze weer gaan dalen? Of blijven ze misschien stabiel?

Voor mijzelf is dat toch wel een belangrijke vraag. Ik heb nu 2 75's gehad. Daarna een periode een BMW E30 320i in racetrim en nu even helemaal niks. Iedere keer als ik een 75 zie staan begint het te kriebelen. Dan wil ik het liefst mijn bankrekening plunderen om er weer een te hebben. Het is gewoon de allerleukste wagen die ik ooit gereden heb.
Helaas komen dan de vaste lasten kijken, brandstof, onderhoud, verzekering, en dan kom ik tot de conclusie dat het niet zo'n goed idee is om er weer een te kopen. Het verstandigste is om te wachten tot ik klaar ben met mijn studie, dat is over 3 jaar. Maar over 3 jaar zijn er weer minder 75, helemaal Twin Sparks, en zodoende mogelijk ook forst duurder. :cry:

Dus wat is wijsheid. Nu toch een 75 TS kopen en die trachten ergens te stallen of de drang laten voor wat het is en rationeel doorsparen en over 3 jaar maar een paar 100tjes meer betalen?
Gehad:

75 TS

75 1.8 IE

Alfa 75 TS Numerata

ikke
Advanced Member
Advanced Member

RE: Prijzen Alfa 75 2.0 Twin Spark en 3.0 V6 en de 1.8 IE

zo jan 28, 2007 20:49

Ik denk dat je het beste kunt doorsparen tot over die drie jaar, stilstand is achteruitgang, vooral voor een transaxel, over 3 jaar zijn er de hopelijk meer goede exemplaren over, en zijn alle roestbakken van straat, dus hopelijk betere kwaliteit.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 29, 2007 12:30

Kwaliteit zal gemiddeld sterk gaan stijgen de komende paar jaar. De prijzen gaan dan hetzelfde doen, al was het maar omdat een liefhebber er domweg meer in investeert dan de wagen in het economisch verkeer nog waard is. Dus: ze zijn minder genegen om te verkopen. En dan komt de wet van vraag en aanbod om de hoek kijken. In het buitenland (Frankrijk bijvoorbeeld) loop je nog wel eens tegen wat leuks aan. In Italië weten ze dat Hollanders de hoofdprijs betalen, zonder goede contacten ben je daar net zo duur uit als hier. De echte koopjes zijn heel hard de wereld uit aan het gaan.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 29, 2007 13:11

Voor de waarde hoef je een 75 niet te stallen - een 75 moet je kopen om ermee te rijden...
Dat deze in waarde verdubbelen zal niet snel gebeuren dus laat de stalkosten maar zitten.

Zoals veel Alfa's moet je er lol van hebben en plezier in maken, daar doe je het voor en die kosten die daarmee gemoeid zijn hebben te maken met het emotionele vlak. Dat is niet economisch gerelateerd dus. Dat maakt het bezit van deze Alfa's juist zo mooi.

Ik denk dat de gang van de 75 een beetje hetzelfde zal gaan als met de Alfetta - kijk maar wat die waard zijn (wat de gek ervoor geeft) dus ene keer veel andere keer weinig.
(Evo modellen en bijzonder goed geconserveerde 3.0 en turbomodellen uitgezonderd)
Of een soortgelijk veel geproduceerde Giulietta (116) de ene keer kost een exemplaar in goed geconserveerde staat 4-5 mille maar je kunt het met mazzel ook vinden voor 1000-1500 euri. (emotie dus aan beide kanten) :wink: :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 29, 2007 13:16

Op het moment is er een soort 75-hypeje aan de gang, en dat helpt ook aan de prijzen.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member

ma jan 29, 2007 14:45

te koop:

mijn fraaie 75TS.
Italie import zonder kat, verlaagd, RS stabi, Koni geel, 17" 8" brede AZEV-A met nieuwe Pirelli P zero nero, Airco, Squadra chip, alle ramen electrisch, spiegels en koplampverstelling electrisch, koplampsproeiers, K&N luchtfilter, Dinitrol behandeld, CSC einddemper, mistlampen, volledig werkende Alfacontrol, absoluut geen roest, achterste remschijven en blokken vernieuwd.

vraagprijs 8.500 euro.
Geen onzinbiedingen aub

Eric ;-)
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”