dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: 155 word slecht warm

za jan 20, 2007 23:12

hallo,ik heb een 155 1.6 16v ts uit 1997 die word zeer slecht warm,als ik gewoon rij dan komt tie niet boven de 70 graden laat ik hem een half uurtje draaien dan word die wel 90 graden ,maar ga ik dan weer rijden dan zakt tie weer naar de 70 graden,heb al de termostaat vevangen en de sensoor voor de temp die op de termostaat huis zit
dordat die niet warm word zuipt de auto heel erg veel omdat die nog in zn koudeloop zit wie kan mij helpen

mvg patrick
Ook een nieuwe thermostaat kan kapot zijn :cry: Testen dus. Mijn 155 12V komt na een nieuwe thermostaat weer lekker op temperatuur.
Mijn 16V ook (80 graden, een hele vooruitgang tegenover de 60 vóór de thermostaat-wissel). Dat -ie niet op de 90 graden komt hou ik op "Italiaanse-meter-afwijking" 8)
It's not easy, being green (kermit)

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 155 word slecht warm

za jan 20, 2007 23:18

Mijn 156 doet het ook loopt eerst mooi op naar de 90 en zakt dan terug naar de 70 graden, maar loopt verder perfect dus mooi zo laten
Bij de 156 is dit een bekend probleem. Vervangen van de thermostaat is de enige remedie. Wel doen :!: . Te lage temp is schadelijk.

De enige juiste oplossing kan worden gevonden door de temperatuur te meten. Als ie bij het rijden binnen de bebouwde kom wel rond de 90 graden hangt onder de huidige weersomstandigheden, kun je aannemen dat je temperatuurmeter zelf en dus ook je sensor prima in orde zijn. Als de snelheid weer ophoog gaat en hij zakt weer terug tot rond de 70 is het dus wel degelijk de thermostaat.

Op het 156 forum is de thermostaat bijna dagelijks gespreksonderwerp en ook bijna altijd de oorzaak van deze symptomen.
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Rob2000

RE: 155 word slecht warm

ma jan 22, 2007 07:55

Pfff, op alfisti.net heb je ellenlange threads over dit topic.
Kennis van me heeft precies hetzelfde (156 2.0TS), ik heb het trouwens ook. Een probleem is het niet, het is gewoon typisch alfa :lol:

Als je je zorgen maakt gewoon watertemp. zelf meten. 99,99% zeker dat die ok is!

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 22, 2007 08:19

Het is inzoverre een probleem dat je blok in 99.9 % van de gevallen te koud blijft. De thermostaat werkt wel, maar gaat na een bepaalde gebruiksduur gewoon te vroeg open. :wink:

Meten: Prima, heb ik ook gedaan, Thermostaathuis en bovenste radiateurslang, en het resultaat was een temperatuur van rond de 70 graden in plaats van zo tegen de 90. Vervangen die hap en het is weer opgelost.

Ik heb de oude thermostraat nadien ook nog eens apart gecontroleerd: In pannetje. Koud keurig dicht en jawel: Zo tegen de 70 ging ie open en bij 75 stond ie al helemaal open. :shock: De originele thermostaten zijn van Behr. Die hebben dit probleen iig voor een groot deel. Iemand al eens een ander merk thermostaat geprobeerd???
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

alfa 155 1.6 16v ts

ma jan 22, 2007 22:06

Het is inzoverre een probleem dat je blok in 99.9 % van de gevallen te koud blijft. De thermostaat werkt wel, maar gaat na een bepaalde gebruiksduur gewoon te vroeg open. :wink:

Meten: Prima, heb ik ook gedaan, Thermostaathuis en bovenste radiateurslang, en het resultaat was een temperatuur van rond de 70 graden in plaats van zo tegen de 90. Vervangen die hap en het is weer opgelost.

Ik heb de oude thermostraat nadien ook nog eens apart gecontroleerd: In pannetje. Koud keurig dicht en jawel: Zo tegen de 70 ging ie open en bij 75 stond ie al helemaal open. :shock: De originele thermostaten zijn van Behr. Die hebben dit probleen iig voor een groot deel. Iemand al eens een ander merk thermostaat geprobeerd???
heb van middag mn termostaat vervangen heb er gewoon 1 gehaald bij hofland en niet meer bij alfa dealer,nu is de temp wel 90 graden :D constant
de termostaat is van vernet 6568.83/j
nu kijken of deze het wel uithouwd,de vorige heb het precies 2 maanden gedaan :!:
maar bedankt voor jullie advies

groetjes pattrick

Floor
Guru
Guru

di jan 23, 2007 14:26

Net nu het een keertje vriest :wink:
Oo==v==oO

Tjerry
Advanced Member
Advanced Member

di jan 23, 2007 20:03

Ik heb hem ookeen keer laten vernieuwen in de 156 V6. Maakt geen bal uit na de wissel.

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di jan 23, 2007 20:29

heb van middag mn termostaat vervangen heb er gewoon 1 gehaald bij hofland en niet meer bij alfa dealer,nu is de temp wel 90 graden :D constant
nu kijken of deze het wel uithouwd,de vorige heb het precies 2 maanden gedaan :!:

groetjes pattrick
Weet je het merk nog??? (Zal wel geen behr zijn iig want die houden het maar een aantal maanden uit... :?
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

alfa 155 1.6 16v ts

wo jan 24, 2007 09:27

groetjes pattrick
Weet je het merk nog??? (Zal wel geen behr zijn iig want die houden het maar een aantal maanden uit... :?
ja het merk is vernet 6568.83/j gaat bij 83 graden open
weet jij trouwens wat de precieze werking van het thermostaathuis is want er lopen zoveel leidingen overal naar toe ik snap nou niet waarom dat nou is :!:

Terug naar “Algemene Technische vragen”