Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

claxon 75 1.8

zo jan 21, 2007 17:18

vandaag men claxon in orde gemaakt,probleem is wanneer ik de battery aansluit hij direct toetert?
weet iemand hoe dit komt?
er zat geen toeter in omdat ik toen het stuurtje verwisselde ik zo nog geen ring met kabeltje had,vandaag dus de ring achter de naaf geplaats,draadje erdoor naaf erop,stuur erop en dan de claxondop.
dan toetert hij dus altijd :?

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: claxon 75 1.8

ma jan 22, 2007 09:56

niemand een idee wat ik fout doe?

Gebruikersavatar
tommie
Guru
Guru
Berichten: 1063
Lid geworden op: di sep 27, 2005 21:51
Locatie: Doetinchem

RE: claxon 75 1.8

ma jan 22, 2007 12:52

je hebt sowieso een stroomkring, anders toetert ie niet..

normaal als je je claxon bedient, maak je de stroomkring rond en gaat er dus stroom door de claxon. nu is dat al direct. misschien is je contactpunt verbogen zodat ie zelfs in de normale stand al contact maakt?
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: claxon 75 1.8

ma jan 22, 2007 13:37

alles is oke tot ik de claxondop in het stuurtje plaats,dan begint hij te toeteren.
de ring met het draadje dat je door de naaf steekt , achter de naaf mag toch contact maken met de naaf?

Gebruikersavatar
tommie
Guru
Guru
Berichten: 1063
Lid geworden op: di sep 27, 2005 21:51
Locatie: Doetinchem

RE: claxon 75 1.8

ma jan 22, 2007 14:30

als je zo de ring en het draadje contact laat maken, toetert ie dan ook? dan is dat dus je verbinding.

vriend van mij heeft het gehad met zn camaro, die plaat midden op het stuur waar het achter zit (bij jou die dop dus) zat los waardoor ie sporadisch continu contact maakte. er zit ook een soort veer tussen als het goed is, die zorgt dat je dop terug gaat in een vrije stand waar de claxon niet bediend is.
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: claxon 75 1.8

ma jan 22, 2007 15:03

als het draadje los is en het tegen de naaf hou toetert hij ook.

Gebruikersavatar
tommie
Guru
Guru
Berichten: 1063
Lid geworden op: di sep 27, 2005 21:51
Locatie: Doetinchem

RE: claxon 75 1.8

ma jan 22, 2007 16:40

dan moet dat draadje dus pas contact maken met de naaf op het moment dat je op de dop drukt ;)

wat ik zei, er moet een soort veer of afstandshouder zijn die, als je niet op de dop drukt, deze van de naaf/ring houdt en op het moment dat je de dop indrukt, claxoneert en weer terugkomt als je m loslaat.. heb je een ander stuur gemonteerd ofzo dat je daar nu problemen mee hebt? zo ja: zat daar geen veer bij?
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Gebruikersavatar
jef 75
Guru
Guru
Berichten: 1598
Lid geworden op: za apr 15, 2006 20:59
Locatie: 75-City

RE: claxon 75 1.8

ma jan 22, 2007 18:02

stuur heb ik een jaar terug met naaf uit een sloper gehaald.
dus enkel stuur en naaf,toen gemonteerd in de 75 zonder naar de toeter om te zien ,heb toen dat pennetje +- 5mm op 5mm met koper op afgeplakt met plastiek,was een punt voor de keuring(toeter) dat moest gemaakt worden zonder herkeuring,dus ik zou het graag in orde hebben tegen de volgende keuring.

Gebruikersavatar
tommie
Guru
Guru
Berichten: 1063
Lid geworden op: di sep 27, 2005 21:51
Locatie: Doetinchem

RE: claxon 75 1.8

ma jan 22, 2007 20:14

mooi trouwens dat dat kan, reparatie zonder herkeuring :)

maar idd, moet wel werken dat is wel logisch

ik zou kijken of je iets kunt fabrieken wat er voor zorgt dat wanneer je niet wilt toeteren, de contactjes niet tegen elkaar aan komen en wanneer je getoeterd hebt, deze weer los komen van elkaar. heb het zelf nooit gedaan dus kan voor exacte details geen hulp bieden
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Gebruikersavatar
@PM
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3022
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: claxon 75 1.8

di jan 23, 2007 01:03

Tja op zich vrij duidelijk maar ik opper het toch maar: als ik me goed herinner zitten er achterop de claxon-knop van mijn stuur 2 contacten. Het gebruik hiervan is afhankelijk van of je toeter positief of negatief is geschakeld. Als hij negatief is geschakeld (en dat is hij bij jouw 75) en je zet het draadje op het verkeerde contact dan krijg je idd continu getoeter.
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Terug naar “Algemene Technische vragen”