KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Tips voor een stoffig ritje???

di jan 16, 2007 14:06

=D> Jij moet mee gaan spelen aan de staatskloterij. Wel een mooi verhaal idd. Nu de foto`s nog. Succes met het opknappen van de 33.

Henk I.E.

zo jan 21, 2007 22:04

Hallo,

Hier een vervolg verhaaltje over de aanschaf en het rijklaar maken van onze alfa 33 '89.
De apk zit er inmiddels op, zo als ik al schreef, alleen een stuurkogelhoesje moest worden vervangen.
De teller afwijking is te wijten aan de te grote maat banden. ( alfa 75 ? ).
We hebben inmiddels de distributieriemen vervangen, mooi op tijd aldus mijn vader. Ze waren erg droog en hadden al scheurtjes.
Wat ons meer liet schrikken was de spanning van de eerste riem, kon deze 3 cm heen en weer halen. :? Dit lag hem denk ik aan de spanrol die vast zat? Deze was ook erg rauw. is ook vervangen.
Om het stotteren en haperen te verhelpen hebben we de 4 bougie's, 4 kabels, verdeelkap, rotor (bijna, was de verkeerde), en de bobinekabel vervangen, maar de motor hapert nog steeds dus nog even door zoeken. Ik hoop de rotor maar denk het niet. Ik heb een tip gekregen dat het de lege tank wel eens zou kunnen zijn. Toen we hem voor het eerst wilden starten zat er geen drup meer in, m.a.w. de motor kan vuile benzine hebben aangezogen toen er na een x tijd eindelijk weer wat in de tank kwam. Of heeft iemand anders nog tips waar ik kan gaan zoeken?
Ook wordt hij nat van binnen aan de bijrijderskant; ik verwacht een niet goed afdichtend raamrubber.
Kortom een leuke aanwinst, maar toch wel het een en ander te doen nog. O ja, hij is gepoetst: het oog wil ook wat.
Hij is er wel enorm van opgeknapt.
Nog even over het stotteren. Hij slaat goed aan, loopt zeker niet op 2 of 3 poten. Wel loopt hij iets te snel stationair.

Wij sleutelen nog wel lekker verder, maar alle tips zijn natuurlijk welkom!

veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member

ma jan 22, 2007 00:22

Heb je je benzine filter al vervangen, zou ik wel doen ik heb ook eens mijn tank leeggereden en daardoor raakte mijn benzinefilter verstopt. stationair liep de motor toen ook goed alleen tijdens het rijden begon hij in te houden (hij reed toen wel zuinig)

Bartman
Guru
Guru

ma jan 22, 2007 00:34

Je hebt nu toch ook de spanrollen vervangen? Dat lees ik er niet uit namelijk.
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 22, 2007 10:26

ook in de carbs zitten filters, maak deze ook schoon :idea:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Henk I.E.

ma jan 22, 2007 13:02

Ik heb 1 spanrol vervangen, de andere was nog goed.

Benzinefilter heb ik inmiddels besteld (als ik het goed heb zit deze onder de motorkap..). Ben benieuwd of dit helpt.
Carburateurs zitten er niet op (het is een injectie). :whistle:

Ga vanmiddag de radio erin zetten en het interieur schoonmaken.

Wordt vervolgd.
Laatst gewijzigd door Henk I.E. op ma jan 22, 2007 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Arnettoux

Re: RE: Tips voor een stoffig ritje???

ma jan 22, 2007 13:12

Ik heb 1 spanrol vervangen, de andere was nog goed.

Benzinefilter heb ik inmiddels besteld (als ik het goed heb zit deze onder de motorkap..). Ben benieuwd of dit helpt.
Carburateurs zitten er niet op (het is een injectie). :whistle:

Ga vanmiddag de radio erin zetten en het intererieur schoonmaken.

Wordt vervolgd.
de benzine filter ... is dit makkelijk zelf te vervangen voor iemand als leek zijnde ???

Bartman
Guru
Guru

ma jan 22, 2007 13:12

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou alle spanrollen vervangen. Nu loop je nog het risico dat er een zo opeens vast slaat. Is echt een beetje zonde van je moeite. Nogmaals: niet de riemen, maar de rollen zijn het probleem. Die riem gaat door omdat de rol vastslaat...
De neus van mijn Squadra is al jáááren oranje! ;)

Leuk racen met je Alfaatje? Squadra Italia!

www.squadra-italia.nl

Thijs-arnhem
Full Member
Full Member

ma jan 22, 2007 13:19

Eén spanrol vervangen? Zou die andere zeker ook doen...tikking time bomb.. :wink:
Gehad:
33 1.4 i.e Imola '93 Nero met. 602
33 S 16v QV '92 Alfa rosso 130
33 1.7 i.e 8v '92 Verde mirto met. 364 (RIP)
147 1.9 JTD '02 Grigio Sterling

Nu:
159 1.9JTDm '06 Nero 601
Mv Agusta Brutale 750 '03

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 22, 2007 13:20

Carburateurs zitten er niet op (het is een injectie).
sorry, bij een type 2 ga ik er altijd van uit dat er geen injectie op zit, stom

en ja, spanrollen allemaal vervangen, maar deze discussie komt hier wel vaker langs :wink:
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 22, 2007 19:05

We hebben inmiddels de distributieriemen vervangen, mooi op tijd aldus mijn vader. Ze waren erg droog en hadden al scheurtjes.
Wat ons meer liet schrikken was de spanning van de eerste riem, kon deze 3 cm heen en weer halen. :? Dit lag hem denk ik aan de spanrol die vast zat? Deze was ook erg rauw. is ook vervangen.
Nog even over het stotteren. Hij slaat goed aan, loopt zeker niet op 2 of 3 poten. Wel loopt hij iets te snel stationair.

Wij sleutelen nog wel lekker verder, maar alle tips zijn natuurlijk welkom!
Wat ik al zei, je moet aan de staatsloterij mee gaan doen. :wink:
Het kan best zijn dat je na een tijdje met de 33 gereden te hebben de auto steeds beter gaat lopen. 5 jaar stilstand laat zijn sporen na en de auto moet opnieuw worden ingereden. Dit kan een paar 1000 km duren. Wel nadat alle filters zijn vervangen uiteraard.

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 22, 2007 19:07

.....Die riem gaat door omdat de rol vastslaat...
Klopt , en ik kan t weten.... :evil: :cry:
Kan helaas mn hele topic daaarover niet meer vinden...
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Henk I.E.

di jan 23, 2007 22:26

Het benzinefilter heb ik gisteravond vervangen (nou ja ik? Mijn broertje dan... :oops: ) Ik red me prima met bougies, verdeelkap en dat soort van spul, maar verder wordt het wel moeilijker.... :lol:

Helaas ](*,) heeft mijn vader gelijk en is het stotteren niet verholpen. Mijn vader denkt nu aan de benzinedrukregelaar of zoiets en ik luister nu maar even naar wat hij zegt (hij werkt tenslotte al 40 jaar met deze Italianen)....

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groeten van supermonteur Henk.
Laatst gewijzigd door Henk I.E. op di jan 23, 2007 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

di jan 23, 2007 22:28

giet eens een busje injectorreiniger in de tank en rij hem lekker warm

wedden dat het veel beter wordt

die auto heeft een flinke tijd stilgestaan dus weaarschijnlijk zit er vergomde oude benzine in de injectoren
BP Ultimate tanken geeft ook zeker verbetering
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Henk I.E.

di jan 23, 2007 22:39

Goede tip, ga ik zeker proberen. Ik zal er dan eerst echter een nieuwe thermostaat in zetten, want de auto wordt ook niet warm. Dus warm rijden is nu nog even lastig...

Terug naar “Algemene Technische vragen”