Jahoor, weer een update.
De hars was nog niet droog, dus ben ik maar begonnen met het monteren van de stoel.
Ik heb ervoor gekozen om te beginnen met de bijrijderstoel. De belangrijkste reden: Zo kan ik oefenen en de bestuurderstoel in 1 keer goed doen. Dit is niet zo slecht bedacht bleek...
Zo begon ik met de stoel opmeten, en de achterste gaten te monteren. Bij het boren van het eerste voorste gat zag ik het direct. Ik zat precies boven de dwarsbalk van de torsies
Tip nummer 1: Begin met boren aan de voorkant, aan de binnenkant van de tunnel. Als je het gat hier boort (goed in de hoek), zit je precies goed: Dan komt de bout precies door de bodem op een plek waar je er bij kan.
Hierna achter elkaar de overige gaten gemaakt, er op lettende hoe breed deze stoelen zijn (40.2cm) en hoe ver de gaten van de rails aan elkaar zitten (31.2cm).
Dus, 3x meten en 1x boren is het devies. Ik heb steeds gat voor gat gedaan, en steeds weer passen. Na de eerste 2 missers gingen de overige 4 in één keer goed.
Echter, toen de stoelen op hun plek zaten, werkte het stelmechanisme niet meer. De eerste oplossing was om vulringen tussen de rails en de bodem te doen, omdat de rails anders aanlopen. Goed idee, maar hielp niks. Wat bleek: De mechanismes in de rails ontgrendelden niet goed met deze stoelen, omdat je het niet ver genoeg omhoog kan trekken. Het verbuigen van de hendel waarmee je ze bedient is de oplossing.
Hier het resultaat:

Om jullie gerust te stellen: Om die brandstofleidingen komt nog bescherming te zitten, zeker aan het voeteneind.
Vervolgens het gordeloog gemonteerd. De "moer" is het plaatje met moer wat eerst aan de stoelrails zat, maar wat ik eraf geslepen heb.
Voordat je hier boort even goed checken of je niet dwars door je koppelingsleiding of je remleiding gaat, want die zitten ook aan de binnenkant op de tunnel!
En zie hier hoe het staat:
Als achterste gordelpunt heb ik het bovenste punt van de achtergordels genomen, dus naast het achterraam. Hoog = goed leek me zo.
Hierna wil ik de bestuurderstoel gaan doen, en de kachel weer terughangen, en dan aan het dashboard monteren. Wordt vervolgd!
Groeten, Pieter