Het blok vervangen is een behoorlijke klus. Heb het in duitsland gezien bij een dealer. Wat ze deden (en ook in de vraagbaak staat) is motor en bak samen uitbouwen. Dus alle onderdelen lossen zoals aandrijfassen, uitlaat etc. maar ook de injectorrail (scheelt weer met brandstofleidingen). Daarna alles bovenlangs met een takel uitbouwen.
Een blok vinden moet well lukken toch? Voldoende adressen die ze hebben. Probeer anders ook eens de onderdelenlijn en consorten.
Succes,
Rob
Dat klinkt dus ronduit ENG

Hoewel het me nog niet echt kan afschrikken als de rest van de wagen werkelijk zo fris is als hij doet vermoeden. Staan er soms ergens een 155 technische artikels of een vraagbaak online zodat ik wat verder kan inlezen? (dus een beetje zoals het Technical onderdeel van
www.alfa75.info, maar dan uiteraard voor de 155).
Hey Furrikain,
ik heb onlangs in dit topic op de artc155-site een witte (!) 155 2.0 sloper gespot, waarvan de motor nog goed zou zijn (okee, de rest van de wagen heeft een hoog snelle-Eddy-gehalte ). De eigenaar (een garage in Edegem/ Antwerpen die last heeft met de milieupolitie en grote kuis moet houden) had ook nog een tweede 2.0 8v blok liggen dat ook nog okee zou zijn. Ik weet niet of ze er ondertussen nog staan, maar een telefoontje is snel gepleegd he
greetz Elio
Bedankt voor de tip! Die kerel zal ik even op een telefoontje trakteren, moest ik de 155 opknappen, hoewel ik moet toegeven dat de rest van de auto doet vermoeden dat er niet echt netjes is omgegaan met dat blokje
Verder niemand hier die zelf een dergelijke motorwissel al heeft uitgevoerd in huis, tuin en keuken omstandigheden en er wat over kwijt wil? De plaatsing van de V6 in m'n GTV ziet er veel appetijtelijker uit om aan te sleutelen, moet ik bekennen. Zeker aangezien ik mezelf gerust een beginner mag noemen
Bedankt ook voor die marktplaats link trouwens, zowel Antwerpen als Limburg zijn prima te doen voor mij, dus wat betreft een goed blokje vinden, zie ik het wel zitten