Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

remmerijproblemen

do jan 11, 2007 22:38

ik ging net nog even de laatste dingetjes doen aan de 90 ivm de RDWkeuring aankomende week

lag het rempedaal weer bijna onderin :cry:
bleek het remvloeistofreservooir ver leeg te zijn, er lag geen plasje ofzo onder de auto
toen ik mijn vinger langs het stofhoesje van de remkrachtverdeler haalde, was die nat van de remvloeistof, maar ook daaronder geen lekspoor of plasje

de 90 rookt ook wat wittig

ik heb het volgende al aan de remmerij gedaan :
- voorremklauwen gangbaar gemaakt
- achterremklauwen vervangen door nieuwe
- rondom de remslangen vernieuwd
- rondom de remblokken vernieuwd
- remkrachtverdeler vervangen door een reserve die ik nog op voorraad had( heeft 2 jaar gelegen ofzo)

de remkrachtverdeler is dus sowieso weer lek, maar zou het ook een lekke rembekrachtiger kunnen zijn, dit ivm de wittige rook.
bovendien gaat de 90 vrij snel op 3 cilinders lopen, een keertje naar buiten en weer naar binnen is voldoende.
bougies zijn dan zeiknat, droogblazen en de 90 loopt weer als een nieuwe
dit was met nieuwe Golden Lodges
vanavond heb ik er NGK's ingedraaid.

nu vroeg ik me 2 dingen af

- zijn remkrachtverdelers nog nieuw leverbaar?
- zou het kunnen dat de rembekrachtiger lek is?

graag reacties
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Leo Veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 314
Lid geworden op: zo feb 26, 2006 20:03
Locatie: 's-Gravendeel (ZH)

RE: remmerijproblemen

do jan 11, 2007 22:49

Klinkt mij als een lekke hoofdremcylinder die "leeg"loopt in de bekrachtiger? Mijn ervaring is dan wel dat de bekrachtiger van binnen duidelijk nat is, kan het zijn dat in jouw geval de bekrachtiger leeg wordt getrokken via het vacuum? Waardoor vervolgens de bougies vet slaan? Het is maar een :idea:

Of onderdelen nog verkrijgbaar zijn weet ik niet, maar pas op met "nieuwe" remdelen die jaren op een plank hebben gelegen. Die kunnen net zo lek zijn. Moeilijk te bepalen natuurlijk, evengoed wel iets om rekening mee te houden.

Niet leuk vlak voor zo'n afspraak, succes met oplossen :!:

Gebruikersavatar
Bertonebianco
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 781
Lid geworden op: wo mar 30, 2005 22:09
Locatie: Arese, vlakbij Breda ;-)

RE: remmerijproblemen

do jan 11, 2007 23:12

Verlies je ook remolie?

Ik had iets dergelijks met de koppeling van de 75TS. Het pedaal viel bijna vanzelf op de vloer. Geen olieverlies, geen zichtbare lekkage. Bleek de hoofdkoppelingscylinder te zijn. Inwendig lek.

Succes


Eric
ruim 40 jaar Alfa en geen moment spijt.
Nu Giulia 2.0T Q4 Veloce full options

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

RE: remmerijproblemen

do jan 11, 2007 23:13

ja ik verlies ook remvloeistof, dus ik vrees idd de hoofdremcilinder :cry:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Speeder

Re: RE: remmerijproblemen

do jan 11, 2007 23:18

ja ik verlies ook remvloeistof, dus ik vrees idd de hoofdremcilinder :cry:
Als ik alles zo lees is dit toch het meest logische probleem. Dat je remkrachtverdeler wat lekt is misschien nog wel weg te moffelen ?

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: remmerijproblemen

do jan 11, 2007 23:41

ik gok rembekrachtiger!
dwz daar zit je ontbrekende remvloeistof nu......
dus de hoofdremcilinder!
Verder: ff heel snel naar de remservice met t spul!
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Remco S
Guru
Guru
Berichten: 1417
Lid geworden op: ma feb 07, 2005 19:08
Locatie: Dronten

RE: remmerijproblemen

vr jan 12, 2007 06:02

__________
Alfa 156 1.9 JTD 16V 175 pk Squadra
Alfa Giulietta 2.0. 1984

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: remmerijproblemen

vr jan 12, 2007 12:21

ik gok rembekrachtiger!
dwz daar zit je ontbrekende remvloeistof nu......
dus de hoofdremcilinder!
Dat denk ik ook.
Verder: als ie op drie poten gaat lopen, welke cilinder valt dan uit, de 4e?
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
roberto
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 965
Lid geworden op: di dec 28, 2004 08:19
Locatie: Hengelo Ov
Contacteer: Website

RE: remmerijproblemen

vr jan 12, 2007 15:51

De rembekrachtiger kun je dan ook wel weggooien. Deze zal op den duur wel gaan roesten aan de binnenkant.
Nu: 33 1.7QV '89, 147 1.9JTDm 16v '08.
Gehad: 33 1.3 Junior '87, 33 1.7ie '91, 145 1.4TS '99, 75 1.8ie Imola '92, GTV6 '81, 156 SW 1.9JTD 8v '03, 147 1.9JTD 8v '06.

Speeder

Re: RE: remmerijproblemen

vr jan 12, 2007 17:42

De rembekrachtiger kun je dan ook wel weggooien. Deze zal op den duur wel gaan roesten aan de binnenkant.
Vaak wel, maar soms niet :D

Gebruikersavatar
KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6020
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:16
Locatie: Drenthe

RE: remmerijproblemen

vr jan 12, 2007 19:39

Heb je hem met de voet ontlucht? Zo ja dan is het goed mogelijk dat de Hoofremcilinder lek is. Kan ook best na zo lang stilstaan. Goed ontluchten is ook niet eenvoudig. Ik ben er bij mijn Alfetta ook een tijd mee bezig geweest.

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9685
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: remmerijproblemen

vr jan 12, 2007 21:02

Heb je hem met de voet ontlucht? Zo ja dan is het goed mogelijk dat de Hoofremcilinder lek is. Kan ook best na zo lang stilstaan. Goed ontluchten is ook niet eenvoudig. Ik ben er bij mijn Alfetta ook een tijd mee bezig geweest.
Ik heb daar ook eens problemen mee gehad, maar da's nu voorbij. Als men de oorzaak weet, is de oplossing zo gevonden. :arrow: Kont (van de auto) omhoog! En wel veel graag. :!:

On-topic: die rembekrachtiger ook maar even demonteren en lekker spoelen met water en daarna droogblazen uiteraard. Dan valt dat roesten wel mee hoor. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2176
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:51
Locatie: Culemborg

Re: RE: remmerijproblemen

vr jan 12, 2007 21:48

Heb je hem met de voet ontlucht? Zo ja dan is het goed mogelijk dat de Hoofremcilinder lek is. Kan ook best na zo lang stilstaan. Goed ontluchten is ook niet eenvoudig. Ik ben er bij mijn Alfetta ook een tijd mee bezig geweest.
uiteindelijk wel met de voet ja :twisted:

ik heb er een paar keer de drukketel opgehad, maar het pedaal bleef diep
toen hebben we hem uiteindelijk met de voet ontlucht

een nieuwe hoofdremcilinder heb ik inmiddels, de rembekrachtiger ga ik uiteraard even goed spoelen en inspecteren
een nieuwe remkrachtverdeler is niet meer leverbaar, dus die zal ik ergens in de oude voorraad van een dealer ofzo moeten opzoeken

de bougies van de 4e en de 1e cilinder zijn duidelijk natter dan die van 2 en 3
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Algemene Technische vragen”