164 Q4

Re: RE: luchtfilter vraagje

vr jan 05, 2007 22:21

Je kan beter zelf een flens maken van een stuk pijp met een omtrek van 160mm binnenen deze aan het uiteinde netjes 4kant kloppen naar 40*40mm en deze op een stukje plat met 4kant gat lassen, dit is een betere oplossing, komt wel je filter wat verder naar voor toe.
Ben ik het helemaal mee eens als ik dat vergelijk met deze adapter.

Want volgens mij is dat een ring op een plaat gelast en dat is wat stroming aangaat wel heel erg ongunstig :? .

RG

vr jan 05, 2007 23:05

Hee, interessant! Ik wist niet dat deze adapter gewoon te koop is. :o
Ik speur op de sloop ook nog wel 's bij BMW's naar zo'n adapter, maar altijd zonder succes.

Heb je 'm al gepast? Is de overgang van rond naar vierkant stromingsleer-technisch gezien een beetje netjes gedaan?

En nog het belangrijkste... als ie op een TS past, past ie dan ook op de V6? :roll:
Je kan beter zelf een flens maken van een stuk pijp met een omtrek van 160mm binnenen deze aan het uiteinde netjes 4kant kloppen naar 40*40mm en deze op een stukje plat met 4kant gat lassen, dit is een betere oplossing, komt wel je filter wat verder naar voor toe.
Het lijkt me dat je op deze manier geen optimale adapter krijgt, aangezien je de 'kelk-vorm' mist die zo'n BMW adapter heeft. De doorsnede van het ronde gedeelte is bij deze adapters namelijk veel groter dat de doorsnede van het vierkante gedeelte en het ronde gedeelte loopt uiteraard soepel over in het vierkant gedeelte. Op de foto kan ik niet goed zien of de adapter van Braspower ook een dergelijke kelk-vormige overgang heeft van rond naar vierkant of dat ze gewoon een recht stukje buis op het plaatje gelast hebben. :-k

Misschien kan Veur t.s. hier uitsluitsel over geven? :roll:

veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member

RE: luchtfilter vraagje

za jan 06, 2007 17:28

Het is inderdaad gewoon een stuk ronde buis wel vrij groot dat op een plaat is gelast waar dus een vierkant gat zit 40mmx40mm, ik heb het gister erop gezet, mischinen ga ik van de zomer het 1 en ander modificeren (ik heb de orginele vierkante immers nog 2x)maar nu wil ik eerst een tijdje rijden ik heb ook gekozen voor een dicht luchtfilter (airbox) in plaats van een open filter.
zie
Afbeelding
of zie deze topic

Raimon
Guru
Guru

za jan 06, 2007 17:34

Ja dat is zo, alleen kan je wel dat ronde stuk van je lmm eraf halen en zo op die van een t.spark schroeven die een vierkante heeft.
Het zou inderdaad wel een optie zijn, echter ik heb er nu 1 gevonden voor 10euro en het is in niet ver voor mij, anders zou ik de sloopbedrijven af moeten lopen.
Waar heb je die gevonden als ik vragen mag?
156 SW 1.9 JTD

veur t.s.
Advanced Member
Advanced Member

za jan 06, 2007 17:43

Ja dat is zo, alleen kan je wel dat ronde stuk van je lmm eraf halen en zo op die van een t.spark schroeven die een vierkante heeft.
Het zou inderdaad wel een optie zijn, echter ik heb er nu 1 gevonden voor 10euro en het is in niet ver voor mij, anders zou ik de sloopbedrijven af moeten lopen.
Waar heb je die gevonden als ik vragen mag?
ik heb ze beide (adapter en filter) bij braspower vandaan. in amsterdam

RG

RE: luchtfilter vraagje

za jan 06, 2007 19:34

Grazie, veur t.s. :thumbs:
Maar dit gaat 'm voor mij dus niet worden. :wink:

Raimon
Guru
Guru

za jan 06, 2007 19:48

ik heb ze beide (adapter en filter) bij braspower vandaan. in amsterdam

Superrrrr! Ik heb me scheel gezocht naar zo'n ding!
156 SW 1.9 JTD

Terug naar “Algemene Technische vragen”