delahayenator

RE: electrische problemen alfetta 2.0 '82

za dec 30, 2006 20:05

de verlichting werkt inmiddels, ook de ruitenwissers en knipperlichten. Ook binnenverlichting, en die in de kofferbak, en in de motorkap :D Nu de rest nog, ben nog driftig in de weer met de WD40 schroevendraaier en schuurpapier, en tot dusver levert het nog steeds effect. :wink:
Groeten, Sanne

stephen
Guru
Guru

ma jan 01, 2007 23:46

vet/vaseline op de accupolen voor montage van de klemmen :?
vaseline isoleert,en dat wil je niet 8)
accupolen/klemmen schoon(opschuren)en droog monteren en dan pas vaseline eromheen om corrosie
tegen te gaan.
is een fout die echter veel gemaakt wordt en al aardig ingeburgert lijkt :cry:
dan beter contact spray op polen doen voor montage!!moet nl. geleiden!!

stekker verbindingen nalopen en schoonmaken/inspuiten lost een hoop op :lol:
net als de massa-aansluitingen (vaak achter de zekeringenkast)

greetz en succes Stephen

ps wd 40 is fijn spul,maar :? kan wel op stekker verbindingen,maar op electronica/printen
kan dit sluiting veroorzaken(lees kleine lekstroompjes)waar niet ALLE electronica tegen kan.dus even opletten hiermee is raadzaam
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 '70
Berlina 1750 TS '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

vw spijlbus '64 variant '72 T5 2006
scarb 5082

delahayenator

di jan 02, 2007 22:20

@stephen: bedankt voor je tips, had de vaseline gelukkig alleen nog op de accupolen, en de massa daarbij in de buurt gesprayed, zekeringkast heb met wd40 behandeld.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: electrische problemen alfetta 2.0 '82

wo jan 03, 2007 19:11

Ook binnenverlichting,
Mooi dat je succes boekt. Hoe heb je die weer aan de praat gekregen dan?

delahayenator

do jan 04, 2007 19:44

Alles werkt!!!!
Bleef maar problemen houden met de kachelventilator en de CV. Totdat ik vanmiddag, deels uit nieuwsgierigheid, maar ook omdat er een beetje condens in de tellerbak zat, deze had losgehaald, ben ik de achterliggende stekkerverbindingen gaan schoonmaken, en wd40en, daarna de klokkenwinkel uit elkaargehaald en schoongemaakt, vooral ook de circuits op de print, want die was heel smerig.
Alles gemonteerd en zowaar werkt nu ALLES, helemaal te gek

@Kas, ik vermoed de stekker achterin de zekeringkast voor desbetreffende zekering, nadat ik de hele zekeringkast schoongemaakt had deed alle verlichting het, inclusief de binnenverlichting.

Ben er dus niet helemaal zeker van wat
waardoor nu is opgelost, maar het zal vooral vuile contacten en corrie in de diverse stekkers en de zekeringkast zijn geweest.

Iedereen bedankt voor de tips en trucs, op naar 't volgende klusje, ontluchten v/d remmen en koppeling, gaat ie dit weekend voor op de brug. Ben erg beniewd, kan ik er voor 't eerst een stukkie mee rijden 8)
Groeten, Sanne

Terug naar “Algemene Technische vragen”