elio
Guru
Guru

Re: RE: Zwaaaar ontkoppelen

do jan 04, 2007 09:46

Komt de volgende: ik heb zo'n 80000 km afgelegd en ik kan me niet herinneren dat de koppeling "in den beginne" lichter ging (er stonden toen zo'n 105000 km op de teller).
Dat kan natuurlijk best heel geleidelijk en daardoor ongemerkt zijn gebeurt...

Ik had ook altijd het idee dat een 155 een zware koppeling had, op mijn vorige (gekocht op 135000 km en gecrasht op 170000 km) was dat al zo, en op mijn huidige ook.
Nu, met die motorwissel profiteer ik er ineens van om de koppeling ook te laten vervangen, alles is nu toch goed bereikbaar.[/quote]
166 3.2 v6 '04 - Spider 2.0 '91 - 75 1.8 ie '91 - gt 1300 junior '75 - fiat 500l '72 - grand espace 2.0 dci aut '10 - fiat 500 twin air '13

harold
Full Member
Full Member
Contacteer: Website

RE: Zwaaaar ontkoppelen

do jan 04, 2007 10:27

als jij er nou geen probleem met hebt wat zal je je dan druk maken.... ;)
als er iets kapot gaat is het vroeg genoeg om iets te vervangen lijkt mij.

btw kabel of hydrolisch?
164 super 3.0v6 automaat, zwart, 96, Xenon, full Meguiars detailed, Eibach lowered, gepoetst door A1 Car Cleaning
Afbeelding

The riddler

do jan 04, 2007 11:11

Ik heb pas zelf zoiets gehad, kon hem helemaal niet meer ontkoppeld krijgen op een bepaald moment. Koppeling slipte verder niet en pakte goed op. Bij mij zijn toen de drukgroepen en de gehele koppeling vervangen. Yep da's duur, maar het resultaat is er dan ook wel naar =)

Off topic:
Lekker hoor anderen bewust met je problemen opzadelen. Daarbij, een nieuwe kost ook geld.
Okay, dit behoeft enige toelichting.
Mijn opmerking was dus met een hele vette knipoog en dat weet dibro wel. We kennen elkaar een beetje zeg maar. :wink:

Natuurlijk is een andere auto kopen (in dit geval) een grotere gok/ investering :!:

:wink:
Ik zag het en dacht: "ik ga es ff lekkur NIET reageren :mrgreen: :wink:

De auto verkopen is géén optie: rijdt perfect, ik weet precies wat de staat van onderhoud is :oops: , pás nieuwe dbriem, hij is groen, comfortabel als het moet, pittig als het mag, ruim, en economisch gezien geen drol waard :? Bovendien vind ik 'm gewoon mooi #-o

Maarrrehhh... drukgroep dus. Mooi zo :cry:
Komt de volgende: ik heb zo'n 80000 km afgelegd en ik kan me niet herinneren dat de koppeling "in den beginne" lichter ging (er stonden toen zo'n 105000 km op de teller).
Dat kan natuurlijk best heel geleidelijk en daardoor ongemerkt zijn gebeurt...

Kan het kwaad om hier nog 'n maandje of 5 mee door te rijden?
Ik zal iig voor alle zekerheid m'n ww-abbo uitbreiden met woonplaatshulp denk ik :wink:
Tja, de onderlinge relaties zijn mij hier nog niet duidelijk. Vond het gewoon raar staan en kon het niet negeren... Feitelijk is er dus helemaal geen probleem, behalve de koppeling :s

Je kunt er trouwens best mee doorrijden, alleen was het bij mij toen vrij plotseling afgelopen. File rijden zonder echt te kunnen schakelen is vrij lastig =)

Knopjes

RE: Zwaaaar ontkoppelen

vr jan 05, 2007 00:05

Mijn 75 heeft dat ook, en zoals ik het hier lees, is die van mij niet de enige. Is lekker sportief rijden, toch :lol:

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

vr jan 05, 2007 00:12

Mijn 75 heeft dat ook, en zoals ik het hier lees, is die van mij niet de enige. Is lekker sportief rijden, toch :lol:
Mja maar minder leuk in de file.... Gelukkig hebben we er daar maar weinig van, hier in het rustige zonnige zuiden 8)
Ik ga voorlopig eerst eens voor een verse ahpeekah, die koppeling komt vanzelf een keer aan de beurt (heb nog nooit een koppeling kapot gehad in 15 jaar tijd, mag wel een keertje dus :wink: )
En als ik plotsklaps helemaal niet meer kan schakelen hoop ik maar dat -ie op dat moment in z'n 2 staat, dan kan ik wegrijden vanuit stilstand én door tot 110 km/h :mrgreen:

ps iedereen bedankt voor de adviezen en tips (vooral Alessandro :thumbs: :wink: )
It's not easy, being green (kermit)

Terug naar “Algemene Technische vragen”