R11i

Thermostaat klep 75 (serienummer gezocht)

za dec 30, 2006 15:52

Beste mensen,

Heb verbeter puntjes van mijn 75 aan willen pakken. Ben vandaag aan de slag gegaan en om te beginnen met mijn thermostaat klep;

Casus;
Het duurt nogal lang voordat de motor op temperatuur is gekomen, in vergelijk met andere auto's. Duurt minstens 10-15 minuten en dan is de motor nog maar op een temperatuur van 70 graden celsius en zelfs een keer 60 graden (het was wel koud buiten), volgens de temp meter.
Nu kunnen er twee dingen aan de hand zijn m.i.
- Of temp meter doet het niet goed
- Of thermostaat "staat te koud"
Omdat de motor ook weleens tegen de 100 graden is aangelopen na een stukje sprinten, en de fan voor deze tijd netjes aanslaat, ga ik ervanuit dat de temp meter het goed doet...
Nu dacht ikzelf dat de thermostaat niet goed zou sluiten en hierdoor de motor niet op temp zou komen.
Thermostaat eruit gehaald en ff getest in een heet pannetje, hij opent wel netjes, maar bij kamer temp sluit hij niet volledig af.

Nu komt de vraag;
Moet de klep geheel sluiten of hou je altijd wel iets van een opening?? Kan het effect van een kleine opening zo groot zijn?

Dan nog iets.
Auto trekt naar links tijdens remmen en remmen blijven soms hangen, even opgezocht op de site en er stond dat dit aan de remslangen voor kon liggen, na vernieuwen is dit opgelost.

Hoe moet ik dat zien? Je hebt oude slangen, zit hier dan vuil in (van de slang zelf) waardoor ene rem later is dan andere, of zit er dan teveel rek in de oude slang waardoor deze uitzet en dus later druk opbouwt op de rem zelf?

DIt was het voorlopig,

alvast bedankt,

groeten

Ralph.
Laatst gewijzigd door R11i op di jan 02, 2007 19:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Thermostaat klep 75

ma jan 01, 2007 19:31

1) Ja, zelfs al staat de thermostaat maar ietsje open..............................kortom gewoon nieuwe erop en opgelost!

2) Kan meerdere oorzaken hebben. Bijv. links voor remslang (bijna) verstopt. Dus die loopt dikwijls aan. => slang(en) vernieuwen
Of remklauw rechtsvoor vast. => te weinig remkracht RV, maar veroorzaakt geen aanlopen => gangbaar maken.
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

R11i

RE: Thermostaat klep 75

ma jan 01, 2007 21:20

Duidelijk, bedankt!

nieuwe klep is in bestelling.

groeten,

Ralph.

IK zoek het serienummer van dit apparaat, ik heb al onder de motorkap gekeken, wat wil het geval, zit op een onmogelijk leesbare plek, weet iemand toevallig dit nummer? Anders moet ik maar ff gaan ... morgen...

alvast bedankt!

japio
Member
Member

RE: Thermostaat klep 75 (serienummer gezocht)

di jan 02, 2007 20:07

http://www.classicalfaparts.com/ Even knippen en plakken....of zo, is de site van Prins Bredevoort
Kan je nog veel meer dingen vinden. Even de catalogus downloaden en je weet alles

Artikelnummer 7.1917.2 prijs 24.55 euro ex. 8)

Terug naar “Algemene Technische vragen”