giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

Re: RE: Borrelende verwarming

wo dec 13, 2006 09:33

zit gewoon lucht in,

krik het rechtervoorwiel zo hoog mogelijk op
kachel helemaal vol op warm zetten
motor laten draaien
vloeistof continu bijvullen, ik gok dat er een liter koelvloeistof bij kan :wink:
Waarom geld spenderen als je deze methode zelf kunt doen zonder ook maar 1 sleutel aan te raken, trouwens: vandaag is het droog......(BIG SPENDER ! :wink:
nr: 2714

ALFACENTRO

Afbeelding

doorlopende antiroestweken AlfaCentro

The riddler

RE: Borrelende verwarming

wo dec 13, 2006 10:19

Bigspender, was het maar waar ja...

In principe heb je natuurlijk wel gelijk! Misschien kan ik het vanavond even proberen en dan morgen melden dat ik het probleem inmiddels zelf verholpen heb =)

Rechter voorwiel gezien vanuit waar trouwens? Ik zou zeggen van achter de auto gezien. vast een suffe vraag....

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

wo dec 13, 2006 12:23

Je kunt misschien ook de auto flink schuin zetten.......Rechterkant omhoog, want hoetf niet persé alleen de voorkant te zijn )misschien een flinke hoge stoep die je aan het begin (als ie nog laag is) met de 2 rechterwielen erop kunt rijden.

Motor vol laten draaien - even 4000 - 4500 toeren met de kachel vol open - motor is dan wel warm hè?
Als het systeem dicht is komt de lucht op het hoogste punt in de interne radiator en omdat ie rechts hoog staat kun je gelijk concluderen dat aan de rechterkant van het radiatortje de aansluitingen zitten - waar dan op deze manier het lucht heen gaat - op zoek naar het hoogste punt -uiteindelijk als de auto weer rechtstaat - jouw bijvultank in de motorruimte.

als je daadwerkelijk de hoge stoep opgaat zorg dan dat je met de rechterwielen vlakbij de stoeprand blijft - om niet met de bodem in aanraking met die stoeprand te komen. Anders inderdaad rechts opkrikken.
Doe dat veilig anders ben je onnodig verder van huis. Eventueel met een garagekrik omdat die stevig is en veel steun geeft.

Als eerst het geborrel weg is - en daarna terugkomt dan is er ergens een lek. Kijk bij warme motor ook eens goed onder de kap - ruik je de koelvloeistof niet? Warme koelvloeistof ruik je al snel - ook zal het licht stomen op de lekplek of in de buurt daarvan.

Succes.

ALFACENTRO

Afbeelding

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

do dec 14, 2006 20:06

en?
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

The riddler

vr dec 15, 2006 08:22

Goed, de garage.....

Men heeft onomstotelijk kunnen vaststellen dat ik te maken heb met een kapotte koppakking. Advies is om deze te laten vervangen. Aan beide zijden wel te verstaan (boxer) omdat ze ongeveer even lang mee zouden moeten gaan. Kosten, ongeveer 800 euro.

Tja, de vierde reparatie van 500+ euro in de 2 mnd dat ik hem heb. Geweldig.... Van een eerste auto had ik mij meer voor gesteld.

Ik heb nog niet beslist of ik het deze keer laat maken. Laat hem eerst een keer nakijken of er nog andere dingen mis mee zijn. Dat gebeurd dus maandag.... Ben benieuwd. Heb er langzaam aan wel een beetje genoeg van.

Aan de andere kant, nu is dus wel bijna de hele motor vervangen, dus als de rest goed is zou het goed moeten gaan. Maar ja, De 145 en ik matchen vooralsnog niet zo hee lekker... Ben benieuwd naar maandag!

giulia-tom
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 15, 2006 12:47

:? Ja dat is natuurlijk een zware domper.....Ik hoop dat je de auto dermate goedkoop hebt kunnen aanschaffen dat dit loont - één ding is zeker: Op deze manier zou het niet horen te gaan, zoveel reparaties na de aanschaf en binnen korte tijd. Zou haast gaan denken dat de verkoper dit allemaal heeft zien aankomen.....

Doe een rondvraag hier op het forum en vraag of dit goedkoper kan. Wellicht gaat dat je lukken. Als de auto van de garage afkomt - zou ik gaan soebatten over de reparaties en de prijs van deze reparatie.
Succes!

ALFACENTRO

Afbeelding

Speeder

vr dec 15, 2006 16:09

Vervangen van beide koppakingen kost lang geen 800 euro, vind ik veel te duur gezien de arbeid...

The riddler

vr dec 15, 2006 16:54

Ik was ook van plan om eens uit te zoeken waar ik verder terecht kan.Zat zelf te denken om eens wat vakgarages te bellen voor een indicatie. Wat moet het volgens jou kosten dan zo'n koppakking vervangen (materiaal was trouwens ongeveer 100 euro, de rest is arbeid, zo zeiden ze)

De garage waar ik hem gekocht heb wil ik niet heen, gezien de service bij aankoop en het nakomen van afspraken. Waarschijnlijk komt ie daar nog stukker vandaan. Nu zit ik bij een Alfa dealer in 's-Hertogenbosch, dicht bij mijn werk. Wel makkelijk, maar ja, ook daar krijg ik hem weer met steeds grotere problemen terug. Wel goede service overigens. (Meestal) vrij snel en helder. .

En ja, het lijkt erop dat de vorige eigenaar hem op tijd heeft weggedaan ja. Zou wel eens kennis willen maken. Tja, pech hebben. Hoewel, die lambdasonde is geheel en al aan de klungelige manier van inelkaar zetten door (de garage van) de vorige eigenaar te danken. De inspuitcomputer dus ook. Zou de goede man wel eens willen spreken. Rijdt nu een 156 als het verhaal van de verkoper klopt......

The riddler

ma jan 01, 2007 20:40

Goed, kerstvakantie voorbij, tijd gehad om na te denken en de conclusie mag zijn, we gaan er maar voor =)

Morgen gaat ie weer naar dezelfde garage om te worden voorzien van een nieuwe koppakking, remkrachtverdelen en omdat we toch bezig zijn nieuwe olie + filter en schone koelvloeistof. Op termijn moeten ok de draagarmen nog vervangen, maar dat heeft nog wel even. Blijkbaar heeft ie er de APK mee gehaald dus zo erg kan het niet zijn. Daarbij trilt het stuur nauwelijks, rijdt hij netjes rechtuit zonder handen aan het stuur en heb ik er verder geen last van. Tot de volgende APK laten zitten dus.

Had even een check laten doen om te voorkomen dat draagdelen roesten of anderzins gebreken vertonen. Dan heeft investeren geen zin.

Speelde met de gedachte om de auto maar weg te doen omdat ik er vanaf het begin al niets dan problemen mee heb gehad. Dat valt voor een eerste auto wat tegen, maar de relativerende kracht van vakantie is echt enorm =) Mijn 145 heeft mij tot nog toe overal netjes heen gebracht ondanks de gebreken en is nooit blijven staan. Daarbij is de auto prachtig om te zien en rijdt hij geweldig lekker. Dus ja, investeren maar weer en hopen op meer geluk in 2007!!

Na morgen hopelijk alleen nog maar rijplezier met mijn 145!

R11i

Re: RE: Borrelende verwarming

di jan 02, 2007 18:18

Succes met het oplossen van de problemen...

even een klein zijstapje...
bovendien, bij een 146boxer is het net als bij de 75, bijvullen tot min, alles daarboven gooit hij er via de overloop weer uit, dus men denkt dan dattie koelvloeistof verbruikt, maar het bakkie hangt gewoon op een verkeerde plaats :wink:
Ik ben van de week met mijn thermostaat bezig geweest. Moest ook wat bijvullen + ontluchten. Door klein foutje bakkie tot de nok vol gegooid. Daarna even gereden en toen was het stuk lager, ongeveer min. Maar er zit een overloopslang op je inlaattraject aangesloten?
Gooit die het dan de inlaat in? Of dient dit slangetje een ander doel? (betreft een 75 in dit geval)

groeten...

The riddler

do jan 04, 2007 11:14

Wederom wat later dan gepland, maar mijn Alfa staat weer thuis. Opvallend hoeveel stiller hij is geworden na het wisselen van de koppakking. Volgens de monteur trouwens net op tijd omdat een distributieriem nagoeg gescheurd was... Toch een gelukje =) (dubieus, maar toch).

Voorlopig kan ik iig tot de APK vooruit. Dan moeten de draagarmen gewisseld. Tot die tijd gok ik dat ik vrolijk van het rijden kan genieten omdat er niet veel dingen meer stuk kunnen.

Terug naar “Algemene Technische vragen”