Laten we eens gokken...
Het is een Vialle instalatie met een C5 verdamper en achter de gasklep een mengstuk met een gaskraan die gekoppeld zit aan de gasklep???
Dit soort installaties hebben een knopje dat rood of groen brand en ze starten altijd op benzine.
Door het knopje in te drukken tijdens het starten en als het groene lampje brandt, los te laten, kun je starten op LPG als noodoplossing.
Doe je dit en hij ploft, dan even los van de ontsteking, kan het zo zijn dat er te weinig of teveel gas komt.
Dit komt dan weer doordat hij op benzine ook niet start en een teveel of te weing aan benzine krijgt waardoor de LPG computer meegaat in deze fout.
Het is tenslote een master - slave principe en als het benzine niet goed functioneerd zal in 9 vd 10 gevallen het LPG dit ook niet doen.
Omdat ik totaal moet gokken wat voor installatie het is gok ik ook maar dat een storing in het benzine systeem zit.
De stappenmotor die bij dit systeem zit mengt een bepaalde hoeveelheid lucht bij zodat de gastroom afneemt.
Mengselbepaling vind dus plaats door een vaste stroom LPG, verarmt door lucht afhankelijk van een aantal benzinesysteem sensoren.
Je kan dit zelf beinvloeden door te kijken hoever die stappen motor openstaat (Check um eerst maar eens door het contact aan te zetten en te voelen of i tikt) staat de stappenmotor open dan kun je je hand op het kleine luchtfiltertje leggen en zo de boel verrijken als je op LPG start. Mogelijk slaat i dan wel aan..
Blijft de vraag of i te rijk of te arm staat.
Je hebt het geluk dat ik ook eigenwijs ben, en wat denk je zelf?? Als je een plof hoort en je ruikt geen benzine of LPG (ruik desnoods aan de uitlaat) wat zou er dan verbranden???
Als je een LPG auto hebt dan MOET simpelweg de brandstof benzine of LPG zijn... en als je een plofje hoort is er een brandbaarmengsel!! Of niet soms??
Ik kan er naast zitten, mijn kennis is ook beperkt...
en ik maak je niet belachelijk, dat doe jezelf... sorry dat ik het zo wegzet hier, maar als ik iemand een serieuze tip geef dan vraag ik me af in hoeverre die in staat is deze tip te beoordelen.. Of was het een controle vraag?? dan zou ik graag ook wat leren en het goede antwoordt hier horen, ik leergraag!!!
Hee luister mannen......
Ik ben de dochter van een Alfa bezitter, ik doe ook maar wat gevraagd wordt.
Jullie hoeven me dan toch niet direct belachelijk te maken.......!
Mijn vader is idd erg eigenwijs, maar omdat hij voorheen wel op gas startte en hij 's middags nog
met de auto is weggeweest, moet hij principe op gas gewoon starten net als daarvoor. Dat benzine probleem was al....
dus hoeft hij dat niet eerst op te lossen...toch???
Dus als iemand serieus zou weten waar het probleem kan liggen.......en ons kan helpen.......graag!
1) als je een auto stilzet is het altijd de vraag of hij ooit nog start, niemand kan dat voorspellen.
2)de vraagtekens spreken boekdelen, in mijn opinie moet je wel eerst het benzine probleem oplossen.
3) Als technisch docent en verantwoordelijk voor de LPG cursussen geef ik mezelf een klein maar serieus kansje je te kunnen helpen...
Ik probeer te helpen, maar je (jullie) moeten er wel voor openstaan!!