LENZ
Guru
Guru
Contacteer: Website

RE: Racer op aanhanger! Wat is het echte verhaal ?

za dec 30, 2006 20:16

Voorburg, dus niet heel erg in de buurt, maar bedankt voor het aanbod.

Ford scorpio wagon 2000kg geremd!!! Mondeo oude type kan ook veel trekken
BMW 525 mag ook aardig wat trekken, maar daar heb ik toch wat moeite mee om prive in te gaan rijden, laat staan een mercedes, ik weet zeker dat ik dan heel ongelukkig wordt.
De enige alfa die redelijk mag trekken zou dan een 164TD zijn, maar heb niks met een 164 en al helemaal niet met die VM diesel
Is er nou niet iets wat nog een beetje leuk is als trekauto, ga straks eens kijken bij saab

Remco wat mag jouw bus trekken, onze bedrijfsscudo heeft geen trekhaak, maar mocht deze nog aardig wat kunnen trekken is een gebruikt trekhaakje natuurlijk een optie, rdw site geeft geen info.

kareltjeknetter
Advanced Member
Advanced Member

za dec 30, 2006 20:20

misschien ook maar beter dat ze dat niet vermelden. Schrik Very Happy
mmmm dat is wel een heel erg foute auto om te dienen als trekauto voor een Alfa-racer... Wink

lachen!!!! (de alfas waren het er eerst)
-charles-
clk55amg
giulietta 1.4tb 170pk
Giulia 2.2jtdm 180pk ae

hagen111
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Racer op aanhanger! Wat is het echte verhaal ?

za dec 30, 2006 23:08

Dan kom je toch eigenlijk altijd bij een jeep achtige terecht? Dus een racer achter een Mondeo of passat mag dus gewoon niet.
Wat voor combi is nou een beetje betaalbaar, zo'n klassieke amerikaanse jeep spreekt me wel aan, maar die zijn aardig aan de prijs
Mijn A4 Avant uit '97 mag 1700kg trekken...precies goed voor een Ambulance met bijv. een lichter gemaakte 75 TS erop...mits ik in bezit zou zijn van BE rijbewijs.

bralfa
Guru
Guru

zo dec 31, 2006 10:23

Subaru legacy SW...

Redelijk betaalbaar, mag behoorlijk wat trekken ivm 4x4... En toch een sportief rijdende auto... Alleen jammer dat dat interieur te saai is voor woorden... :lol:

Of toch gewoon een belastingvrije suburban 8) 8) 8)
Shut up and ride!

LENZ
Guru
Guru

zo dec 31, 2006 10:26

Of toch gewoon een belastingvrije suburban 8) 8) 8)
Ja dat is leuk, maar die zijn niet bepaald goedkoop :cry:
Laatst gewijzigd door LENZ op zo dec 31, 2006 11:03, 1 keer totaal gewijzigd.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

zo dec 31, 2006 10:38

Wat suf maar met LPG, nieuwe banden,remmen, shocks met APK en beurt voor 1500E.

Afbeelding

juultje
Guru
Guru

zo dec 31, 2006 14:49

Heb sinds kort een RR LSE (lange variant) mag 4000 kg trekken gaat prima met de ambulance dieik van ErwinV6 overgenomen heb. Goed kijken in de spiegels want je voelt het niet,

:wink:

Rees-Cees

zo dec 31, 2006 17:23

Eigenlijk best wel grappig. 5 blz over welke auto je nodig hebt om met je racewagen naar en van het circuit te komen 8) Lekker goedkoop allemaal zo'n racer. Heel je gezinsleven moet aangepast gaan worden om een paar keer per jaar met je wagentje te kunnen gaan scheuren.............................

Stop er toch mee en ga een paar keer per jaar rijden en huur een oprijwagen (tel het maar eens op bijelkaar en je ziet dat je goedkoper uit bent).

Veel succes in 2007 (ik ga in de UK rijden volgend jaar en das pas duur................)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

ma jan 01, 2007 17:10

De RR heeft volgens sommigen qua rij-eigenschappen wat weg van een vrachtauto maar het heeft ook de kracht van een vrachtauto. Het is echt ideaal voor het trekken van een zware aanhanger en je mag zelfs een volgeladen RR op je aanhanger meenemen. Oke, het is geen Jap maar dat zijn de Amerikaanse alternatieven ook niet.....ja, de techniek heeft regelmatig aandacht nodig maar groot voordeel is dat model in 25 jaar tijd nauwelijks is gewijzigd en genoeg donor RR's zijn te vinden voor onderdelen en het geldt nog niet als een klassieker maar begint te komen.

Heeft Constantijn niet een RR gerestaureerd??

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 01, 2007 17:39

Een dikke vette ouwe LandCruiser 8)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

ma jan 01, 2007 17:43

Een dikke vette ouwe LandCruiser 8)
Discovery!
Afbeelding
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Huib
Guru
Guru

ma jan 01, 2007 17:49

Koop gewoon een klassieker erbij die genoeg mag trekken. Kost geen wegenbelasting, verzekering een paar tientjes per jaar en met die paar ritjes is het jaarlijkse apk'tje ook voor weinig te doen. Land rovers maken ze al sinds Napoleon ofzo dus die zijn er zat te vinden.

Mijn 528 uit '75 mag ook al 1700kg geremd trekken. Als je iets van die leeftijd op de kop kunt tikken (uiterlijk onbelangrijk) hoeft de 155 niet weg en is het dus ook niet zo erg als het een bmw of mercedes is. Daarnaast hebben die wagens van voor 1980 de foutheidsperiode al achter zich liggen, maar dat is natuurlijk mijn mening (en ervaring).
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

LENZ
Guru
Guru

za jan 06, 2007 21:02

Maar dat zijn er niet zoveel Huib en al helemaal niet voor weinag :(
Zit toch steeds meer naar een grand cherokee te kijken, 1800kg en best veel auto voor relatief weinig geld.
Hoe zit het nou met het evt aanpassen van het max trekgewicht van een aanhanger, of heb ik het hier mis en gaat dat over TMM van een personenauto.
Als ik een aanhanger koop die 2000kg max massa mag hebben, heb ik BE nodig, klopt het dat deze max massa is aan te passen naar bv 1750, zodat ik met alleen B de racer mag trekken.
Op de belastingsite begrijp ik dat je gewoon wegenbelasting voor een aanhanger moet betalen, als ik dan naar het omrekentabelletje ga, zeggen ze dat je voor een aanhanger weer geen belasting moet betalen.
Wordt dan een afweging, extra aan WB voor cherokee is 100 euro per 3 maanden en dan evt ook nog voor de aanhanegr, plus hogere verzekeringskosten, misschien gunstiger om kenteken op racer te houden???

joy
Full Member
Full Member

zo jan 07, 2007 16:07

Afbeelding

Zo vervoerden wij onze crossGTV rond 1990. Een Caddy Fleetwood limo met zelfgefabriceerde trekhaak. Later hadden we (om het geheel in de Alfa sfeer te doen ) een Alfa Sei als trekauto.

Huib
Guru
Guru

zo jan 07, 2007 16:45

Maar dat zijn er niet zoveel Huib en al helemaal niet voor weinag :(
Zit toch steeds meer naar een grand cherokee te kijken, 1800kg en best veel auto voor relatief weinig geld.
Hoe zit het nou met het evt aanpassen van het max trekgewicht van een aanhanger, of heb ik het hier mis en gaat dat over TMM van een personenauto.
Als ik een aanhanger koop die 2000kg max massa mag hebben, heb ik BE nodig, klopt het dat deze max massa is aan te passen naar bv 1750, zodat ik met alleen B de racer mag trekken.
Op de belastingsite begrijp ik dat je gewoon wegenbelasting voor een aanhanger moet betalen, als ik dan naar het omrekentabelletje ga, zeggen ze dat je voor een aanhanger weer geen belasting moet betalen.
Wordt dan een afweging, extra aan WB voor cherokee is 100 euro per 3 maanden en dan evt ook nog voor de aanhanegr, plus hogere verzekeringskosten, misschien gunstiger om kenteken op racer te houden???
Met een cherokee van 1800kg hou je 1700kg voor je aanhanger over (max 3500kg op B rijbewijs). Dus dan zul je die terug moeten laten keuren naar 1700kg. Dat is denk ik niet zo'n probleem maar je moet er wel even mee langs de RDW en daar gebeurt niets gratis. Als je die centen in een E-rijbewijs stopt heb je daar alvast geen last van. En je ambulance blijft meer waard ten opzichte van een teruggekeurde.

Elke aanhanger met een tmm boven de 750kg heeft tegenwoordig een kenteken, dat net als een auto op naam staat. Je hoeft er (nog) geen wegenbelasting voor te betalen.

Als je een andere auto, een ambulance en een E rijbewijs moet scoren is het altijd voordeliger om de racer op kenteken te houden. Ik weet alleen niet of dit mogelijk is met de aanpassingen die jij in gedachten hebt. En als je eens een keer wat stuk rijdt sta je met je racer op het circuit en moet je van alles gaan organiseren om thuis te komen.
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”