frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Racer op aanhanger! Wat is het echte verhaal ?

do dec 28, 2006 23:49

Een gebruikte is ook leuk en hoeft helemaal niet duur te zijn, bijv een LR Defender van een aantal jaren oud.
:shock: Niet voor t één of ander (en ook nog off topic :oops: ) maar wel eens gekeken naar de prijzen van used defenders...??? :shock: :?
Die geven ze niet echt weg is mijn ervaring.En nog spartaans op de koop toe...
On topic;LENZ whatever you choose as trekauto>géén cherokee, t lijkt heel wat maar is amerikaans 'nep'stoer =; ... Beter een LaRo Discovery (goh toeval heb er nog een staan die te koop is...Met trekhaak tot 3500kg!)
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice

RE: Racer op aanhanger! Wat is het echte verhaal ?

vr dec 29, 2006 00:23

Hoi Lenz,

Als je een trekauto zoek zonder geneuzel wat erachter mag: m'n pa rijd met een VW T4 2.5TDI in aannemersuitvoering. Sleurt alles, zonodig ook harder dan 80km/uur......... :wink: en ook nog lekker ruimte voor gereedschap banden, BBQ, maxi cosi etc etc. Is natuurlijk duurder in wegenbelasing maar wel echt super praktisch. En honderd keer meer auto (op de geasfalteerde weg) dan een LR Defender of een Jeep.
Met beetje zoeken is er wel wat leuks te vinden 2de hands full options. Het is natuurlijk geen 155V6 3.0 24V met 6 bak..... Maar ja keuzes he.
Ik leen die bus vaak van m'n pa om alfaatjes en aanverwante artikelen te vervoeren en ben nog nooit aangehouden. Wel kijken ze altijd als ze langsrijden of alles netjes vaststaat etc etc. En terecht. Ik rijd graag in het ding, goeie stoel, airco, cruisecontrol en lekker hoog dus veel zicht. Heel ontspannen rijden. Heel anders dan een getunde 75V6........ Ook geodkoper in verbruik en de bekeuringen. :D

Mzzl,
DJ

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 29, 2006 00:34

Met een opgevoerde T4 (200 pk kan makkelijk, als je maar steekassen genoeg hebt) is het goed boetes scoren, kan ik u melden :wink: (Nee, niet zelf gescoord. Kennis van me heeft vaak prijs)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

kai
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

vr dec 29, 2006 00:53

Zou het niet iets zijn om GEEN ambulance te gebruiken maar dmv een speciaal stangenstelsel de racer direct te trekken !?
De racer is dan een aanhangwagen. Dat stangenstelsen kun je zo in Engeland kopen maar heb je dan een dubbel kenteken op de racer ??
Een kitcar kun je eenvoudig onder de 750kg houden. Zou het dan wel mogen ???

Afbeelding
Afbeelding

Alfa Corse

vr dec 29, 2006 00:55

155 V6 mag 1400 kg trekken weegt zelf 1350 dus heb je wel BE nodig.

@PM
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 29, 2006 01:03

Zou het niet iets zijn om GEEN ambulance te gebruiken maar dmv een speciaal stangenstelsel de racer direct te trekken !?
De racer is dan een aanhangwagen. Dat stangenstelsen kun je zo in Engeland kopen maar heb je dan een dubbel kenteken op de racer ??
De "aanhanger" is dan wel ongeremd. Dus de trekkende auto moet wel 1000 kg ongeremd mogen trekken. Als we weer ff die C4 erbij pakken met z'n maximale aanhangergewicht van 1811 kg, dan zien we een regeltje lager dat die 727 kg ongeremd mag trekken...
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Ford Mondeo 1.6 TDCI Zetec
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Remco S
Guru
Guru

vr dec 29, 2006 06:24

He Lennard daarom rijd ik nu in een busje :lol: en dat E rijbewijs is zo gehaald :D

LENZ
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr dec 29, 2006 07:35

Het moet heel low budget, dus mijn keuzes zijn beperkt.
Het moet van het geld wat de WB 155 V6 2.5 moet opleveren en daar moet dus een trekkend voertuig voor komen, die ook als gezinsauto moet fungeren en een aanhanger.
Kan ook nog kiezen voor een kenteken op de racer, want ik wil het liefst de 155 V6 niet wegdoen, is de eerste alfa die ik langer dan 2 jaar heb, gewoon omdat hij zo goed bevalt (op de 75 na dan, maar daar rij ik nooit mee :? )

2000 voor een 90er cherokee is niet te gek en een aanhanger van 1500? en dan nog wat voor onverwachte reparaties.
Grand cherokee is wat meer auto en iets moderener denk ik, maar ook 1800kg, dus dure maandlasten
Heb het liesft een klassieker die het geheel kan trekken, wagoneer oid, maar die zijn prijzig in aanschaf en volgens mij ook heel slecht.
Iemand nog tips voor klassieke betaalbare trekker?

Remco een bus gaat hem niet worden, waar laat ik de 2 kids?
En ik heb helemaal niks met een landrover, alhoewel zo'n oude legerjeep vind ik wel stoer

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 29, 2006 09:51

Een belastingvrije Range Rover. Ik hoef het niet eens op te zoeken om te weten dat een RR veel meer mag trekken dan een Cherokee alleen komt wel
de kosten van een LPG tank bij of eentje met LPG kopen want de belastingvrije RR zijn op benzine. Defender....is voor sommigen iets te basic maar gaaf en mag behoorlijk wat trekken.

Rees-Cees

vr dec 29, 2006 10:13

Afbeelding
Afbeelding
ja hoor leuk voor een buggy maar niet voor een raceauto, lekker al die hobbels en drempels die je tegen komt. kun je gelijk de ophanging gaan bijstellen op het circuit (denk dat Scumacher ook wel nu zo naar het circuit zal gaan met z'n oude F1 om trackday's te gaan rijden :mrgreen: )

Andretti Molletti

vr dec 29, 2006 10:48

Afbeelding
Afbeelding
Ik had dat ooit een keertje uitgezocht voor je Kai?!

Al snap ik niet hoe je een bocht moet nemen met een auto zonder sturende wielen achter je... :?

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

vr dec 29, 2006 10:49

Haal BE zoek een autobedrijf als sponsor waar je in de rees dagen/weekenden de bus met autoambulance als sponsoring van mag gebruiken en je bent klaar.(of een ander bedrijf met mooie bus en koop zelf de ambulance.)
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 29, 2006 11:05

Ik zie geen oplooprem dus ik denk niet dat het mag in NL....

En bedenk mij ook inees dat het huidige B/E wel eens kan gaan veranderen. (mogen wij in NL weer zwaarder gaan trekken met aleen B)
Dit ivm europese regelgeving. Weet niet hoelang dat nog gaat duren... Zal het eens opzoeken.

Ps Volvo 850 niks voor je?

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr dec 29, 2006 11:15

Een Volvo 850 mag niet zoveel trekken. Een Chevrolet Caprice Classic in zowel sedan- of stationuitvoering mag wel behoorlijk wat trekken als je niet met 4x4
voertuig wil rijden.

Rees-Cees

vr dec 29, 2006 11:27

koop een Mondeo die mag 1850 kg geremd trekken en is ook nog eens een prima gezinsauto (heel veel ruimte). en tot slot: zo'n wagen stuurt prima 8)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”