Uiteraard, als ik de kap open om even te luisteren, maakt ie dat geluid net niet….

Doch, vanochtend hoorde ik het plots ook bij warme motor, half uurtje gereden, stationair. Bij ’t minste gas geven houdt het op. (vochtig weer, hier)
Aangezien mijn garage gesloten is, en de auto pas op 8/1 daarheen gaat voor onderhoud 90.000, toch liever even op zeker spelen. Vandaar mijn vraag, eventueel aan diegenen die ervaring hebben met de 156 bij de dealer (Remco ? Graffi ?)
Is dit:
- inderdaad een rolletje van de multiriem ?
- een rolletje van de distributie ?
Of een gans andere denkpiste: de laatste tijd vind ik ‘m nogal “bruusk” reageren als ik, bij lage toeren ’t gas intrap ( koppel vragen dus). Met bruusk bedoel ik niet echt een bonk, maar toch een zekere, voelbare speling (voelt aan als bv speling op de homokineten oid). Tevens vind ik de pook nogal reageren hierop (verplaatsing naar achter toe). Daarom dacht ik eventueel aan een slechte motorsteun ? En dat dat meteen onze “pieper” is (koud = meer trillingen)
Uiteraard is het niet mogelijk hier een diagnose te stellen via de pc, maar misschien dat sommige monteurs / 156 rijders het herkennen als een “common problem”…
oh ja, de bekende motorsteun-test (koppeling op laten komen, met gas en handrem op), heb ik niet gedaan....niet echt zin in bij een auto die 10.000 voor de distributievervanging aanzit....