Voor de klussers onder ons...
Welke motors passen allemaal in 146.. het is een 1.7 16v uit 95.. misschien een blok uit een 155 of 164 2.0 of zelfs v6 misschien... en wat moet er dan allemaal verandert worden..
ik ben benieuwd
Jasmin
maar die verschilt in werkelijkheid, onder de kap, nogal van een boxer.....2.0 TS16 v van een 155 kan je erin lepelen..is immers ook in de 2e serie 145-146 geleverd
In Deutschland. Wel een beetje slijpen en boren maar hij zit er in. En hoe. Wat een bak.1 op 1 past niets, maar in engeland rijd er wel een 145 V6 rond
Achterin geen interieurZo'n 145 met een V6 erin zal vast wel willen blazen. Kijk alleen maar naar de gewichts-pk verhouding. Gaat volgens mij als de brandweer
ga maar eens goed de kop van een 145 boxer vergelijken met die van een TSDe koets is 99% het zelfde, dat weet ik zeker. Wat er verschilt tussen een boxer en een TS is het subframe waar de motor op staat. Met een ander subframe zou een TS motor er zo in moeten kunnen. Zo is de 145/146 destijds ontworpen : dat er middels een ander subframe een andere motor in gehangen kon worden. Dus chassis allemaal het zelfde dus kosten besparend. Wel zal je tegen een hoop andere dingen aan zullen lopen die net effe een tikkie anders zijn waardoor je wel een aantal 'custom build' dingen moet maken om alles werkend te krijgen. En dit is wel in het geval van een TS motor. Als je v6 gaat haal je veel meer op je hals om nog maar te zwijgen van de RDW keuring...
je bedoeld koppende kop van een 145 boxer
Ander subframe, die plaat waar de accu op staat (een paar boutjes) en stuurhuis eruit, moet jij eens kijken of dat past ! Ik denk dat jij maar eens een TS en een Boxer eens goed naast mekaar moet zetten. En de eerste QV's zijn ook geleverd toen de boxers ook geleverd zijn, samen met de TD's. Neem van mij aan 1 auto met voor elk motor type een ander subframe...ga maar eens goed de kop van een 145 boxer vergelijken met die van een TS![]()
zal je zien dat een TS zeker nooit gaat passen