Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

Verzekering

vr dec 22, 2006 10:33

Alfisti,

Ik heb op dit moment geen glasverzekering maar wil deze eigenlijk wel aan mijn polis toevoegen, dat in verband met een aanwezig barstje in mijn van de zomer geplaatste tweedehands ruit. Na contact met mijn verzekeraar (Ohra) blijkt dat ik pas per de premievervaldatum, zijnde 1 oktober 2007, dit kan wijzigen.

Met het ook op de APK in juli '07 wil ik nu eigenlijk al die glaspolis toevoegen. Het vreemde is dat ik vorige zomer ook twijfelde over deze glaspolis en toen bleek na contact met Ohra dat ik 6 maanden moest wachten. Waarom moet ik dus nu tot 1 oktober 2007 wachten?

Moet ik:
- Wachten tot 2007?
- Overstappen naar een andere verzekeraar?
- iets anders....?

Graag jullie advies.

Groet, Steven

Andretti Molletti

Re: Verzekering

vr dec 22, 2006 10:37

Alfisti,

Ik heb op dit moment geen glasverzekering maar wil deze eigenlijk wel aan mijn polis toevoegen, dat in verband met een aanwezig barstje in mijn van de zomer geplaatste tweedehands ruit.
Groet, Steven

:? :?

Niels 145 QV
Junior Member
Junior Member

RE: Verzekering

vr dec 22, 2006 10:46

Frauduleus handelen? :lol:
Groeten,
Niels

Afbeelding
Alfa Spider 2.0 TS L 2000
Honda VFR 800 2005

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 22, 2006 11:05

Nee...Nee.....

Ik heb vorige zomer zelf een ruit geregeld, die toen nog volledig in orde was. Daar is laatst op de snelweg toch weer een barstje in gekomen. Vandaar....Maar back on the verzekering.

What to do?

Andretti Molletti

vr dec 22, 2006 11:14

Is het dan nu ook niet goedkoper je alle moeite uit te sparen en weer een 2e hands ruit te scoren???

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 22, 2006 11:41

Signor Dre, ola!

Ik heb destijds een tweedehandsruit 'gescoord' voor 40 euries (incl. ophalen etc) + 100 euries montagekosten bij Autotaalglas. Ik heb mogen kijken toen ze dat deden, dat is vakwerk en ik besef dat ik dat zelf niet kan. Samen dus zo'n 140 euries.

Als ik een glasverzekring heb, dan betaal je geloof ik zelf 50 euro bij en krijg je een volledig nieuwe ruit in de wagen met garantie erbij. Als ik dan in 1 jaar 1 ruit sloop, dan kost me dat E50,- eigen inleg plus 12 maaden (van APK tot APK) E2,- premie is samen E74,- en gelijk aan de helft van mijn tweedehandsoplossing. Als ik dan binnen 1 jaar nog een ruit sloop dan kom ik op een totaal van E132,-.

Onder de aanname dat ik 50 euro eigen inleg lap (zowel de eerste als de tweede keer) is een glasverzekering lang zo slecht nog niet. De enige optie om goedkoper uit te zijn dan een glasverzekering is of geen barst te krijgen of iemand te vinden die in mijn wagen de ruitj voor een appel en een ei plaatst.

Stefano

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

vr dec 22, 2006 11:56

Heb je eventueel nog een auto verzekerd en deze MET glas............ :wink:

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 22, 2006 12:23

hi,

Ik heb nog een 33, maar deze is geschorst. Even voor de duidelijkheid, ik probeer geen manier te vinden om fraude om wat dan ook te plegen. @Alfetta Owner, ik weet dat je het iet zo bedoelt maar wil het eventjes gezegd hebben. Ik wil uitsluitend op de meest goedkope en correcte manier mijn ruit heel houden.

Groet,
Steven

Dinky Boy
Miniaturista

vr dec 22, 2006 12:29

Uit oogpunt van veiligheid zou ik die euro's laten voor wat ze zijn en meteen een nieuwe voorruit laten monteren.

De voorruit draagt bij aan de stijfheid van de carrosserie en voorkoming van beknelling bij een flinke klapper (33's hebben toch al geen beste naam op dat gebied). Vandaar dat die barst een APK goedkeuring in de weg kan staan.

Daarnaast biedt een gebarsten ruit minder weerstand als deze wordt getroffen door een voorwerp (de steentjesgooier van Beuningen loopt weer vrij rond, hoorde ik). Denk maar aan die ijsplaten die soms van vrachtwagens komen afzeilen als het een nacht heeft gevroren.

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 22, 2006 12:53

Je hebt helemaal gelijk Dinky Boy. In mijn ruit zit nu echter een barstje van +/- 1cm breed.....Om dan nu alweer 140 euries eraan uit te geven lijkt me wel wat overdreven.

Hier in Den Haag gooien we geen tegels he, dat doen ze alleen in rijswijk.....(:oops:......)

RomusTS
Member
Member

vr dec 22, 2006 13:44

Ik werk zelf bij een assurantie-tussenpersoon maar als ik dit zo lees wordt ik toch wel heel erg triestig.
stelletje prutsers :roll:

Verhogen van dekking is nooit geen probleem, klant betaald immers meer en het risico blijft hetzelfde.
Klant moet wel eerlijk zijn dus als je al een barst in de ruit hebt en denkt door dit direct te kunnen verhelpen
heb je het mis maar normaal gesproken nooit geen problemen mee gehad.

Verlagen van dekking daarentegen kan pas per vervaldatum.

Dus van WA naar WA+ of naar WA Casco (all risk) moet altijd kunnen!!!
Zo niet, dan zou ik maar is achter je oren krabben of een andere verzekeraar niet
interessant kan zijn.........

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Verzekering

vr dec 22, 2006 16:55

hi,

Ik heb nog een 33, maar deze is geschorst. Even voor de duidelijkheid, ik probeer geen manier te vinden om fraude om wat dan ook te plegen. @Alfetta Owner, ik weet dat je het iet zo bedoelt maar wil het eventjes gezegd hebben. Ik wil uitsluitend op de meest goedkope en correcte manier mijn ruit heel houden.

Groet,
Steven
Ik bedoelde het goed :wink:
Het zou anders wel een oplossing kunnen zijn geweest 8)

Steven 33
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 22, 2006 17:30

@Romus TS:
Het lijkt me toch dat die mensen weten wat ze doen? Als ze mij die vraag trouwens stellen, zeg ik natuurlijk altijd nee, en de eventuele aanwezige ster is natuurlijk altijd een dag later gekomen. Dus ik begrijp ook wel dat ik moet wachten. Wat ik niet begrijp is waarom ik vorige zomer 6 maande moest wachten (had ik het toen maar gedaan #-o ) en nu bijn a10 maanden.......

steven

MightyMarcel

vr dec 22, 2006 17:54

ach, ik heb mijn 33 ook met een barst in de ruit gekocht. WA+ verzekerd (dus incl. glas) en laten maken, nooit moeilijkheden mee gehad dat ik een auto met 1 dag verzekering al iets claimde.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za dec 23, 2006 08:59

Een barst in de ruit mag overigens best voor de APK. Als er maar geen vertakkingen aanzitten. Laat het eens beoordelen aan een keurmeester voordat je onkosten maakt die geen invloed hebben bij de keuring. Als je toch een nieuwe ruit wil kan ik dat begrijpen.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”