Antares

RE: Band/velg vraagje

vr dec 15, 2006 20:24

:roll: Uhh, KAS, dat was toch echt niet mijn vraag, maar die van dP :?
Ik heb echt m'n best gedaan en tijd besteed om heel precies alle belangrijke gegevens in m'n vraag te vermelden;
Huidige bandenmaat, aanbevelingen in het instructieboekje, de mogelijke aankoop, en ook m'n twijfels (maat klopt volgens berekening maar staat niet in het boekje...)
Ik ben weliswaar een Newbie in dit forum, maar toch behoorlijk ervaren in het helder uitwisselen van informatie.

De bandenbijbel die Roy van Gortel doorstuurde is superduidelijk en supervolledig. Ik heb tot middernacht zitten lezen :thumbs:
Maar als een beginner in deze materie blijf ik wat onzeker en voel ik de behoefte aan wat nadere uitleg op bepaalde punten.
Het zal allemaal best waar zijn wat in zo'n bijbel op het Internet staat, maar bij garantiegevallen en schadegevallen is een kort lijstje uit het instructieboekje wellicht bepalend.

Misschien was het mijn fout om een vraag te stellen in een thread waar al een andere vraag aan de orde was :?: Maar ik wilde ook weer niet het forum vervuilen met wéér een topic over vrijwel hetzelfde.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr dec 15, 2006 20:31

O.k. Excuus. Ik haal alles door elkaar. Je kunt idd beter een nieuwe thread aanmaken als je ook een vraag hebt. Maar ik heb je vraag ook beantwoord zag ik net. En daar blijf ik bij. Schade of garantiegevallen zal daar niet uitvoortkomen. Afrolomtrek is belangrijker om tellerafwijkingen te voorkomen. Maar kijk eerst of 15 inch past. 17 inch kan er niet voor niets opzitten.

Antares

vr dec 15, 2006 21:16

Excuus aanvaard KAS :thumbs: :thumbs:

Die 17 inch velgen zitten er alleen op omdat tegenwoordig zoveel mensen graag brede banden en grote velgen willen hebben.
De goedkoopste GT wordt standaard met 15 inch geleverd (205/60-R15).
Ook het reservewiel (thuisbrengertje) is 15 inch (125/80R15). Ik mag hopen dat dat past

Morgen ga ik naar een bandenspeciaalzaak. Kijken wat die me aanraden.

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: Band/velg vraagje

vr dec 15, 2006 21:22

Ik heb nu stalen velgen met 195/60-15 banden erop, als ik nu nieuwe velgen krijg waar banden met 195/65-15 banden erop krijg, passen die banden met 60 dan wel op deze nieuwe velgen?

195 / 65 / r15 is de originele maat band voor de 164 dus passen doen ze altijd , alleen als jij 195/60r15 banden hebt nu , zijn de banden platter dan origineel en is het gat tussen de banden en de wielkast alleen maar groter , en wijkt je km teller iets af.

Ps: zie je morgen ;) 8)
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Band/velg vraagje

zo dec 17, 2006 09:52

Ook het reservewiel (thuisbrengertje) is 15 inch (125/80R15). Ik mag hopen dat dat past
.
Ik zag laatst een Volvo C70 met Bremboremmerij waar de thuisbrenger er niet op ging. Had de vorige eigenaar de remmerij aangepast. Sta je daar met een scheur in de band. :?

Terug naar “Algemene Technische vragen”